ماجرای منبع آمدنیوز در مشهد

ماجرای منبع آمدنیوز در مشهد

وی با اشاره به اینکه بیشتر چالش‌های کشور نشئت‌گرفته از شهر مشهد است، اضافه کرده که به بنده اطلاع دادند بعد از جریان دستگیری آمدنیوز بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او می‌دادند.

کد خبر : ۷۴۱۳۷
بازدید : ۱۴۲۶۰
ماجرای منبع آمد نیوز در مشهد
شرق نوشت: اظهارات عجیب امام جمعه مشهد در حالی است که هنوز از سوی هیچ مقام مسئولی تأیید یا رد نشده است. دیگر شنیدن سخنان متفاوت و عجیب از حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی تعجب‌برانگیز نیست. او در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی مشهد گفته است که چندی‌پیش در نزدیکی دفتر بنده در یکی از همین هتل‌ها تیم تروریستی خطرناکی را دستگیر کردند.
او گفته نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا (ع) را برای زائران خارجی باز کرده که حتی بعضی از آن‌ها نیز خرابکار هستند. وی با اشاره به اینکه بیشتر چالش‌های کشور نشئت‌گرفته از شهر مشهد است، اضافه کرده که به بنده اطلاع دادند بعد از جریان دستگیری آمدنیوز بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او می‌دادند.
او قبلا هم گفته بود: «شخصی که محور رسانه‌های ضد انقلاب بوده، سپاه این را گرفته است. حالا یک عنصر این‌چنینی اگر آمد افشاگری کرد و عناصر خبررسانش را اعلام کرد، مردم نفهمند؟». او هرازگاهی سخنانی بر زبان می‌آورد که مشخص نیست منابعش کجا یا کدام نهاد‌ها هستند.
برخی از سخنان علم‌الهدی، اما تبعات بین‌المللی هم داشته است؛ مثلا یک بار گفته بود: «در چند روز گذشته تهاجم سایبری ایران در فضای مجازی، گوشی تلفن در جیب نامزد نخست‌وزیر اسرائیل را هک کرد و تمام اطلاعاتش را بیرون کشید و به دست گرفت». او افزود: «همین کار را با خانواده نتانیاهو کرد، تمام تلفن آنان را هک کرد و بیرون کشید».

سخنان علم‌الهدی در آن مقطع بازتاب وسیعی در رسانه‌های غربی داشت و آن را به نوعی تأییدکننده تهدید سایبری ایران ارزیابی کردند. در آن زمان هنوز انتخابات اسرائیل برگزار نشده بود. تأیید این خبر به عنوان دخالت ایران در فرایند انتخابات به سود نتانیاهو تفسیر می‌شد.
همان زمان رسانه‌های خارجی مدعی شدند ایران تلفن‌های همسر بنیامین نتانیاهو و پسرش را هک کرده است، اما وزارت خارجه ایران نقش‌داشتن در هک‌شدن گوشی مقامات اسرائیل را «دروغ و فرافکنی» خوانده بود. اخیرا هم ویدئویی از سخنان آیت‌الله احمد علم‌الهدی با زیرنویس عربی منتشر شده است که در آن امام جمعه مشهد بی‌پرده از نفوذ ایران در عراق و لبنان می‌گوید.
این ویدئو در شرایطی منتشر شده که عراق و لبنان اوضاع آشفته‌ای دارند و روز‌های متوالی است که معترضان در خیابان‌ها به فساد و نابرابری در کشور معترض هستند. ویدئوی منتشرشده از علم‌الهدی به عنوان سندی از نفوذ و دخالت ایران به ویژه در عراق مورد توجه قرار گرفته و بازتاب منفی زیادی داشته است. در این سخنرانی علم‌الهدی می‌گوید: «امروز حشدشعبی عراق، ایران است.
حزب‌الله لبنان، ایران است. انصارالله یمن، ایران است. جبهه وطنی سوریه، ایران است. جهاد اسلامی فلسطین، ایران است. حماس، ایران است. اصلا شما نگاه می‌کنید ایران کجاست امروز؟ مگر جنوب لبنان، ایران نیست؟ مگر حزب‌الله، ایران نیست؟ مگر این پهپاد‌هایی که یمنی‌ها فرستادند و سعودی‌ها را به خاک سیاه نشاندند ایران نبود؟ می‌گویند این پهپاد‌ها از شمال آمده. هم جنوبتان ایران است، هم شمالتان ایران است».
ویدئوی این سخنان علم‌الهدی در شبکه‌های اجتماعی کشور‌های عربی منطقه به ویژه در عراق بازتاب وسیعی داشت. این مسئله باعث شده که برخی ناظران و فعالان رسانه‌ای و سیاسی ایرانی نسبت به سخنان این‌چنینی هشدار دهند.
محمدرضا زائری روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای شناخته‌شده اصولگرا هم در این رابطه به تندی از آیت‌الله علم‌الهدی انتقاد کرده و در توییتی با اشاره به تبعات سخنان علم‌الهدی، این اظهارات را «مثل کبریتی در انبار باروت» دانسته و نوشته بود: «شورای امنیت ملی باید به خطیبان و چهره‌های رسمی کشور درباره اظهارات منطقه‌ای‌شان اخطار دهد». علم‌الهدی همیشه اظهارنظرهایش در زمینه حجاب، کنسرت و شادی خبرساز و بحث‌برانگیز است.
او علنی گفته بود اجازه برگزاری کنسرت در مشهد را نمی‌دهد. سخنانی که با اعتراض وزیر وقت ارشاد و حتی علی مطهری روبه‌رو شد. حتی برخی معتقدند که استعفای علی جنتی وزیر وقت ارشاد به درگیری‌هایش با امام جمعه مشهد بی‌ارتباط نبود.
مطهری هم خطاب به علم‌الهدی گفته بود کشور یک قانون دارد و نمی‌شود آن را ملوک‌الطویفی اجرا کرد. علم‌الهدی یک بار گفته بود: «اگر بنا شد با توجه شرایط، جوانی کفیل (سرپرست) خانواده شود، این جوان نشاط دارد نه جوانی که همیشه در حال عیاشی‌کردن، جفتک‌زدن و خوش‌گذرانی با لذایذ جنسی است».
امام جمعه مشهد موسیقی را از مظاهر «لهو و لعب» می‌داند. او در بیشتر خطبه‌های خود از وضعیت حجاب در کشور گلایه می‌کند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز دشمن روی بی‌حجابی و کشف حجاب زن‌های ما حساب کرده است، اخیرا گفته بود: «دخترخانمی که مو‌های پریشانت را بیرون می‌اندازی، خانمی که خیال می‌کنی با بی‌حجابی و ولنگاری آزادی؛ با ولنگاری آزاد نیستی، با ولنگاری اسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی مرد‌های هرزه‌ای شدی که تو را در رهگذر عیاشی‌های جنسی نابکارانه و شیطانی خودشان قرار دادند».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید