نامزد‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰

نامزد‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰

به این ترتیب نتفلیکس با موفقیت‌های «داستان ازدواج» و «ایرلندی» برنده اصلی گلدن گلوب ۲۰۲۰ است که پس از موفقیت فراگیر سال گذشته، توانسته جایگاه قدرتمندانه خود را امسال هم حفظ کند.

کد خبر : ۷۴۸۰۲
بازدید : ۲۰۰۶
اعلام نامزد‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰
نامزد‌های دریافت جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰ شب گذشته اعلام شدند و «داستان ازدواج» صدرنشین جدول نامزد‌های دریافت جوایز شد. پس‌از فیلم نوآ بامباک، تازه‌ترین فیلم‌های کوئنتین تارانتینو و مارتین اسکورسیزی قرار دارند که هر کدام در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند و «ژوکر» و «دو پاپ» با ۴ عنوان نامزدی، در رتبه بعدی قرار دارند.
«داستان ازدواج»، تازه‌ترین اثر نوآ بامباک، داستان زندگی زوجی سینمایی است که در دوران طلاق به سر می‌برند، اما اتفاق‌هایی سر راهشان قرار می‌گیرد که خلاقیت را در آن‌ها بیدار می‌کند. این فیلم با بازی آدام درایور، اسکارلت یوهانسون، لورا درن، مریت ویور و ازی رابرتسون یک کمدی-درام است که در بخش‌های بهترین فیلم درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شده.
به این ترتیب نتفلیکس با موفقیت‌های «داستان ازدواج» و «ایرلندی» برنده اصلی گلدن گلوب ۲۰۲۰ است که پس از موفقیت فراگیر سال گذشته، توانسته جایگاه قدرتمندانه خود را امسال هم حفظ کند. عجیب‌ترین اتفاق در این فهرست به روایت سی‌ان‌ان نامزد نشدن هیچ‌کدام از کارگردان‌های زن در بخش بهترین کارگردان است.
در بخش بهترین فیلم درام، «۱۹۱۷»، «دو پاپ»، «ایرلندی»، «ژوکر»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ» نامزد دریافت جایزه شده‌اند و در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، فیلم‌های «دلمیته نام من است»، «جوجوی خرگوش»، «چاقو کشی»، «روزی روزگاری هالیوود» و «راکت‌من» حضور دارند. در بخش سریال‌های تلویزیونی نیز «چرنوبیل»، «تاج» و «غیرمنتظره» هر کدام با ۴ عنوان در صدر جدول قرار دارند.

با وجود این یک ماجرای دیگر نیز درباره جوایز گلدن گلوب همواره وجود دارد؛ آن‌هایی که جای خالی‌شان در این فهرست احساس می‌شود و با غیبت در این فهرست، غافلگیری‌های بزرگ را رقم زده‌اند. رابرت دنیرو برای فیلم «ایرلندی» نامزد دریافت جایزه نشده است، فیلمی که بار اصلی‌اش را یک تنه او به دوش می‌کشد و در طی سفر سینمایی طولانی اسکورسیزی در دنیای خلافکاران، بیننده را با خود همراه می‌کند.

از طرف دیگر، «داستان ازدواج» که با شش جایزه رکوردار است و در بخش‌های بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم و حتی بهترین بازیگران مرد و زن حضور دارد، در بخش بهترین کارگردان نامزد دریافت جایزه‌ای نشده است تا نوآ بامباک برنده احتمالی به نظر همگان، حتی نامزد هم نشده باشد.
در بخش سریال‌های تلویزیونی نیز «بازی تاج وتخت»، «پیکی بلایندرز» و «سرگذشت یک ندیمه» دچار همین سرنوشت شده‌اند تا جایی که دست‌اندرکاران «بازی تاج و تخت» به جز کیت هرینگتن، در هیچ رشته‌ای امید به دریافت جایزه ندارد و «سرگذشت یک ندیمه» و «پیکی بلیندرز» نیز در فهرست فراموش‌شدگانند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید