ناسا ده سال آینده فرازمینی‌ها را پیدا می‌کند؟

آیا انسان فرازمینی‌ها را خواهد دید؟
دانشمندان ناسا معتقدند که می‌توانند طی ۱۰ سال آینده موجودات بیگانه فضایی را کشف کنند. دانشمندان، مهندسان، ستاره‌شناسان و کارمندان ناسا، پژوهش‌های خود را برای رسیدن به هدف نهایی در دهه آینده متمرکز کرده‌اند.

برنامه اثبات وجود فرازمینی‌ها، برنامه جدیدی نیست، زیرا ناسا سال‌ها در جستجوی نشانه‌هایی مبنی بر حضور فرازمینی‌ها بوده است، اما دانشمندان اخیرا به این باور رسیده‌اند که امکان کشف این موجودات فراهم خواهد شد.

ناسا قصد دارد در سال آینده، یک مریخ‌نورد را به سیاره مریخ بفرستند تا نمونه‌های سنگ را از این سیاره سرخ جمع‌آوری کنند. دو فضاپیمای ناسا نیز قرار است برای کاوش اقیانوس‌های روی سطح قمر‌های زحل و مشتری به فضا پرتاب شوند.
علاوه بر این، تلسکوپ‌های فضایی جدیدی نیز برای بررسی سیارات بیرون از منظومه شمسی به فضا فرستاده خواهند شد. هدف از این برنامه‌های بزرگ، اثبات وجود فرازمینی‌هایی است که شاید در سیارات دیگر ساکن باشند.

ناسا برای رسیدن به شواهد لازم در مورد وجود فرازمینی‌ها، برنامه‌های خود را سرعت بخشیده و امیدوار است که در آینده شواهد کافی را ارائه دهد. نمی‌توان گفت که ما تنها موجودات گیتی هستیم. سیارات بسیار زیادی برای جستجو وجود دارند و ستارگان بسیاری هنوز بررسی نشده‌اند.
منبع: اسپوتنیک