کلاس جبرانی برای تعطیلی مدارس؟!

زمان و روز‌های برگزاری امتحانات نیم‌سال اول در دی در اختیار مدرسه و با هماهنگی اداره مربوطه تعیین می‌شود. شاهد بودیم که امتحانات نیم‌سال اول در شهر تهران با کمی تأخیر آغاز شد.

کد خبر : ۷۵۵۸۱
بازدید : ۶۱۳۷
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس به دلایل مختلف ازجمله آلودگی هوا نباید به فرایند یاددهی و یادگیری لطمه بزند، گفت: شورای عالی آموزش‌و‌پرورش در ماده ۹۶ آیین‌نامه اجرائی مدارس به این موضوع اشاره و تأکید کرده است اگر به دلیل شرایط اضطراری، مدرسه تعطیل و باعث تغییر تقویم سالانه بشود، مدیر مدرسه باید برای جبران عقب‌افتادگی اقدام کند.
عباس سلطانیان درباره راهکار‌های جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان دبیرستانی در کلان‌شهر‌هایی که به علت آلودگی هوا تعطیل بودند، اظهار کرد: در سنوات گذشته نیز آموزش‌و‌پرورش با تعطیلات ناخواسته‌ای روبه‌رو بوده که امسال هم تکرار شد و به دلیل بدی آب‌و‌هوا و آلودگی جوی، تعطیلی داشتیم.

سلطانیان ادامه داد: تعداد روز‌های تعطیل در شهر‌های مختلف متفاوت است. شرایط مدارس را نیز باید مدنظر قرار بدهیم؛ برخی دو‌نوبته و برخی یک نوبته هستند. مدارس می‌توانند به اشکال مختلف از امکاناتی که دارند، استفاده کنند؛ برای مثال با اطلاع اولیا، کلاس فوق‌برنامه برگزار کنند یا با اطلاع اداره آموزش‌و‌پرورش، کلاس‌هایی در روز‌های پنجشنبه تشکیل دهند. مدیران مدارس تا پایان سال تحصیلی فرصت دارند عقب‌ماندگی‌های درسی را جبران کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره وضعیت امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: طبق ماده ۳۷ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، امتحانات نیم‌سال اول در دی‌ماه برگزار می‌شود. زمان و روز‌های برگزاری امتحانات نیم‌سال اول در دی در اختیار مدرسه و با هماهنگی اداره مربوطه تعیین می‌شود. شاهد بودیم که امتحانات نیم‌سال اول در شهر تهران با کمی تأخیر آغاز شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید