جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به تعویق افتاد

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به تعویق افتاد

یوفا گفت که قصد داشت از "فشار غیر ضروری بر خدمات عمومی" ۱۲ کشور میزبان جلوگیری کند و به لیگ‌های ملی کمک کند تا رقابت‌هایشان را تمام کنند.

کد خبر : ۷۸۱۵۴
بازدید : ۱۹۲۰
جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ یکسال به تعویق افتاد
جام ملت‌های اروپا که قرار بود تابستان آینده برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد.

اتحادیه فوتبال اروپا و سایر طرف‌های اصلی درگیر در این قضیه امروز جلسه فوری ویدئویی داشتند و یوفا در این جلسه تصمیم گرفت مسابقات را در سال ۲۰۲۱ برگزار کند. طبق گزارش‌ها قرار است این تورنمنت ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه سال آینده میلادی برگزار شود.

یوفا گفت که قصد داشت از "فشار غیر ضروری بر خدمات عمومی" ۱۲ کشور میزبان جلوگیری کند و به لیگ‌های ملی کمک کند تا رقابت‌هایشان را تمام کنند.

الکساندر سفرین، رئیس یوفا گفت: "ما سکان‌دار ورزشی هستیم که شمار زیادی از مردم با آن زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند... در زمان‌هایی مانند این جامعه فوتبال باید مسئولیت‌پذیری، اتحاد، همبستگی و نوع‌دوستی خود را نشان بدهد. "

"سلامت تماشاگران، کارکنان و بازیکنان اولویت نخست ما است. یوفا گزینه‌ها متفاوت را بررسی کرد تا مسابقات این فصل در امنیت به پایان برسد و من به واکنش همکارانم در سراسر فوتبال اروپا افتخار می‌کنم. "

"این یک روحیه همکاری واقعی بود که همه متوجه شدند که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید بخشی از خواسته‌هایشان را فدا کنند. "

این تورنمنت قرار بود ۱۲ ژوئن تا ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۰ در دوازده کشور مختلف اروپایی برگزار شود. تعویق یورو به لیگ‌های فوتبال اروپا فرصت می‌دهد تا مسابقاتشان را که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده، تمام کنند.

لیگ ملت‌های اروپا و مسابقات قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال اروپا قرار بود که تابستان سال آینده میلادی برگزار شوند.

جام ملت‌های زنان فوتبال اروپا نیز طبق برنامه قبلی قرار است از ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ در انگلیس آغاز شود که طبق برنامه فعلی چهار روز قبل از برگزاری فینال مردان است.

تعویق یورو مشکلات زیادی را برای کشور‌های مختلف و پخش‌کننده‌های تلویزیونی و اسپانسر‌ها به وجود می‌آورد. گذشته از این‌ها دست‌کم ۴۰۰ کارمند یوفا مشغول کار برای برگزاری یورو هستند که مشخص نیست در صورت تعویق یکساله مسابقات چه وضعیتی پیدا می‌کنند.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی نیز اعلام کرد که مسابقات کوپا آمه‌ریکا که قرار بود ۱۲ ژوئن تا ۱۲ ژوئیه انجام شود، تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

وضعیت لیگ‌های معتبر اروپایی چگونه است؟
لیگ برتر: تمام لیگ‌های معتبر فوتبال بریتانیا تا ۴ آوریل به تعویق افتاده‌اند؛ در آن زمان وضعیت دوباره بررسی می‌شود.

لالیگا: دسته اول فوتبال اسپانیا تا ۴ آوریل به تعویق افتاده است و در آن زمان شرایط "مجدد" ارزیابی می‌شود.

سری‌آ: ایتالیا بیشترین مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارد و کشور قرنطینه شده است.

بوندس لیگا: دسته اول فوتبال آلمان تا ۲ آوریل معوق شده است.

لیگ یک: بازی‌های دسته اول فوتبال فرانسه پشت در‌های بسته برگزار می‌شد، اما "تا اطلاع ثانوی" لغو شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید