سه میلیون نفر مبتلا به کرونا در جهان

سه میلیون نفر مبتلا به کرونا در جهان

آمریکا با ۹۷۹ هزار و۷۷ مورد عفونت ویروس کرونا، بیشترین موارد را در میان کشور‌های جهان دارد که تقریبا شامل یک سوم کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان می‌شود.

کد خبر : ۷۹۷۸۵
بازدید : ۴۶۳۹
سه میلیون نفر مبتلا به کرونا در جهان
مسافران با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی منتظر رسیدن مترو در ایتالیا

آمار‌های روزانه ابتلای جهانیان به ویروس کرونا نشان از آن دارد که شمار مبتلایان از مرز سه میلیون نفر در دنیا عبور کرده است.

آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس کرونا در جهان به ۳ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است و آمریکا با ۹۷۹ هزار و۷۷ مورد عفونت ویروس کرونا، بیشترین موارد را در میان کشور‌های جهان دارد که تقریبا شامل یک سوم کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان می‌شود. بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در آمریکا بر اثر ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند.

شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا به ۳۶۰ مورد افزایش یافت و شمار کل تلفات در این کشور به ۲۱۹۰۲ مورد رسید. این ارقام شامل قربانیان خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها نمی‌شود که بر اساس برخی از تخمین‌ها نسبت بزرگی از کل مرگ‌ها هستند.

ایتالیا ۳۳۳ مورد مرگ جدید ناشی از کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است که ۷۲ مورد بیش از روز قبل است. شمار افراد دچار عفونت فعال با ویروس کرونا در ایتالیا، با کاهشی ۲۹۰ موردی به ۱۰۵۸۱۳ مورد رسید. ایتالیا تا به حال در مجموع ۱۹۹۴۱۴ مورد عفونت کرونا گزارش کرده است.

سوئیس، دیگر کشور اروپایی، اقدامات برای کاهش قرنطینه عمومی را آغاز کرده است و دندانپزشکان، سلمانی‌ها و آرایشگا‌ه‌ها و سالن‌های ماساژ از جمله خدماتی هستند که مجاز به پذیرفتن مشتریان شده‌اند. اغلب فروشگاه‌های دیگر، مدارس و بازار‌های خوراک از ۲۲ اردیبهشت اجازه بازگشایی خواهند یافت.

گزارش‌های رسمی دولت روسیه حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کرونا در آن کشور از مرز ۸۷ هزار نفر گذشته است. بنابر این آمار، شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از چین، خاستگاه کرونا، پنج هزار مورد بیشتر است.

در آمریکای لاتین و مرکزی هم برزیل، کشوری که رئیس جمهوری آن ویروس کرونا را کم‌اهمیت توصیف کرده است، با بیشترین رشد در شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در مرکز و جنوب قاره آمریکا روبه‌رو شده‌است.

آن‌طرف‌تر و در مکزیک، «آندرس مانوئل لوپز»، رئیس جمهوری، می‌گوید که موفق به مهار شیوع کرونا در آن کشور شده است. مکزیک نخستین مورد بیماری را در اواخر ماه فوریه گزارش کرد و شمار موارد ثبت‌شده آلودگی در آن در حال حاضر ۱۴۶۷۷ مورد، شامل ۱۳۵۱ مورد مرگ است.

از سوی دیگر، افغانستان نیز بیشترین میزان افزایش موارد روزانه آلوده شدن به کرونا را گزارش کرده است که ناشی از اوج‌گیری مداوم شیوع بیماری در شهر قندهار، در جنوب آن کشور است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید