انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟

انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟

یافتن پرستار سالمند مناسب برای مراقبت از سالمند معمولا چالش بر انگیز است. به ویژه زمانی که از انواع پرستار سالمند و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعی نداشته باشید و ندانید که به دنبال چه چیزی هستید. پیش از اینکه به انواع پرستار سالمند و خدمات آن‌ها فکر کنید، بهتر است که نیاز‌های سالمندتان را به خوبی بررسی و آن‌ها را لیست کنید.

کد خبر : ۸۰۲۵۰
بازدید : ۷۹۲۴
انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟
فرادید | یافتن پرستار سالمند مناسب برای مراقبت از سالمند معمولا چالش بر انگیز است. به ویژه زمانی که از انواع پرستار سالمند و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعی نداشته باشید و ندانید که به دنبال چه چیزی هستید. پیش از اینکه به انواع پرستار سالمند و خدمات آن‌ها فکر کنید، بهتر است که نیاز‌های سالمندتان را به خوبی بررسی و آن‌ها را لیست کنید.

با افزایش امید به زندگی در سال‌های اخیر و روند رو به رشد جمعیت سالمندان نیاز به مراقبت حرفه‌ای از سالمندان بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. پیدا کردن یک پرستار سالمند خوب که درحیطه کار با سالمند دارای تجربه و تخصص کافی باشد، کار بسیار دشواری است. از سویی پرستار و یا مراقب سالمند ساعات بسیاری از روز یا حتی تمام شبانه روز در خدمت سالمند است به همین دلیل انتخاب پرستار مناسب پیچیده‌تر می‌شود.

یک پرستار سالمند خوب به طور کلی باید از شرح وظایف خود آگاهی داشته باشد و همچنین نیاز‌ها و انتظارات سالمند و خانواده را برطرف کند.

سطح تحصیلات پرستار سالمند نیز از نکات بسیار مهم در زمان استخدام است، اما باید در نظر داشت هدف از دریافت خدمت از یک مراقب سالمند خوب وحرفه‌ای صرفا توجه به امور جسمانی سالمند نیست.
انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟

پرستار سالمند در منزل

با توجه به توضیحات بالا تمایل افراد به پرستار سالمند در منزل بیشتر شده است. با وجود پرستار سالمند در منزل، سالمندان ما روحیه و شادابی خود را همواره حفظ خواهند کرد. چرا که ادامه زندگی در محیط فعلی یا محیطی که سالها عمر خود را در آن گذرانده اند به همراه پرستار رضایت بخش و قابل تحمل‌تر می باشد.

نکاتی که بایستی در انتخاب پرستار سالمند در منزل رایت کرد:

  • ساعت کاری پرستار سالمند به صورت ساعتی - روزانه یا شبانه روزی می تواند باشد که به خواسته متقاضی قابل تنظیم می باشد.
  • پرستاران بایستی به صورت شفاهی و عملی دوره پرستاری را گذرانده باشند تا بتوانند به بهترین شکل به سالمندان خدمات ارائه دهند.
  • یکی از وظایف پرستاران، نظافت منزل و همچنین رعایت نکات بهداشتی سالمند می‌باشد.
  • پرستاران موظف هستند تا ساعات مصرف دارو سالمندان را یادآوری کنند.
  • خانواده سالمندان بایستی به پرستار رژیم غذایی و همچنین ساعات خوردن میان وعده ها و دارو ها را اعلام کنند تا پرستار این وظایف را انجام دهد.
  • اخلاق پرستار با سالمند و خانواده سالمند بایستی خوب باشد و پرستار بایستی بهترین هم صحبت برای سالمند باشد.
  • سعی شود شماره های ضروری را به پرستار اعلام نمایید که در چه زمانی با چه فردی تماس گرفته شود.
  • احترام به سالمند از مهترین وظایف پرستار می‌باشد.
  • و ….

انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟

قیمت پرستار سالمند در منزل

افزایش دغدغه ذهنی فرزندان برای والدینشان که وارد دوران بازنشستگی و سالمندی شده اند، کیفیت خدمات مراقبتی و پرستاری را بالا برده است. کم توانی، ناتوانی و بروز بیماری‌ها در سالمندان همواره نگرانی‌هایی برای اعضای خانواده و فرزندان با وجود مشغله هایشان دارد. آن‌ها خواهان سلامت و تندرستی و آرامش والدین و پدر بزرگان و مادر بزرگانشان هستند.

قیمت پرستار سالمند در منزل به شرایط جسمی و روحی و نیاز‌های نگهداری از سالمند بستگی دارد. به طور مثال اگر سالمندی آلزایمر داشته باشد یا توان حرکتی نداشته باشد و برای انجام کار‌های روزمره خود نیاز به بلند کردن و حمل سالمند باشد، قیمت پرستاری تفاوت دارد با یک سالمند سالم که فقط نیاز به انجام امور منزل و همدم دارد.

با استفاده از نیروی پرستار سالمند در منزل دیگر اعضای خانواده نگران نامناسب شدن وضعیت سالمند یا فراموشی داروها، رعایت رژیم درمانی و … نخواهند بود؛ بنابراین بیشتر میتوانند اوقات شاد و دورهمی با عزیزانشان داشته باشند.

پرستار سالمند همواره باید بداند که سالمندان در این دوران دچار کمبود انرژی و عدم تمایل به غذا می‌شوند؛ بنابراین علاوه بر برنامه غذایی مناسب، جذابیت سرو غذا نیز بسیار تاثیر گذار است. رعایت برخی موارد مصرفی تغذیه برای سالمندان، در پیشگیری یا درمان زودهنگام کمک خواهد کرد. تغذیه نادرست و عدم دریافت برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها بیماری‌هایی را در پی خواهد داشت. در این سنین توصیه‌ها و رعایت نکاتی از نظر تغذیه مهم می‌باشد.

سالمندانی که داری فشار خون، پوکی استخوان، ناراحتی قلبی، دیابت و … هستند همواره باید از مواد غذایی تشدید کننده این بیماری‌ها اجتناب نمایند. همچنین به مصرف غذا‌هایی کمک کننده به درمان و پیشگیری این بیماری‌ها روی آورند. نکته حائز اهمیت: عادات بد را کنار بگذارند از جمله مصرف الکل و سیگار کشیدن.
انتخاب پرستار مناسب سالمند؛ چگونه پرستار سالمند مناسبی انتخاب کنیم؟

ویژگی های یک پرستار سالمند خوب برای مراقبت از سالمند در منزل:

یک مراقب یا پرستار سالمند حرفه‌ای برای انجام هرچه بهتر فعالیت‌های روزانه سالمندان آموزش دیده اند.

- آن‌ها مهارت لازم در جابجایی و تحرک سالمند را دارند
- مهار لازم درمورد دارو درمانی سالمند را کسب کرده اند.
- مراقب یا پرستار سالمند خوب علاوه بر داشتن مهارت کافی سعی می‌کند پیوسته خود را در سطح استانداردی از نظر علمی و عملی ارتقاء دهد.

علاقه به کار: مراقبت از سالمند کار بسیار سختی است و تنها عشق و علاقه به این کار می‌تواند باعث ارائه خدمات با کیفیت از جانب پرستار و مراقب سالمند شود. اشتیاق به کار باعث می‌شود مراقب و یا پرستار از طریق ارائه راه کار‌های جدید کیفیت زندگی سالمندان را افزایش دهند.

دلسوزی و همدلی: یک مراقب و پرستار دلسوز با احساس درد، ترس و ناراحتی سالمند همدردی می‌کند و می‌داند چگونه عمل کند تا سالمند احساس بهتری داشته باشد.

صبر و انعطاف پذیری: در مراقبت از سالمند هر روز مثل هم پیش نمی‌رود. بعضی روز‌ها سالمند احساس درد و ناراحتی بیشتری می‌کند و در برخی مواقع با پرستار در انجام کار‌ها و اجرای دستورات همکاری نمی‌کند. یک پرستار سالمند خوب در موقعیت‌های مختلف منعطف عمل می‌کند و بهترین کار ممکن را برای حفظ آرامش سالمند انجام می‌دهد.

توجه: به دلیل شرایط خاص سالمند و تظاهر غیر معمول بیماری ها، یک پرستار سالمند خوب متوجه کوچکترین تغیییرات در وضعیت سالمند می‌شود و به سرعت پاسخ گوی نیاز سالمند است.

قابل اعتماد: یک مراقب و پرستار سالمند خوب باید به حرفه خود متعهد باشد، وقتی خانواده یکی از عزیزان خود را به مراقب می‌سپارد باید بتواند بر عملکرد مراقب حساب کند.

رفتار حرفه ای: مراقب و پرستار سالمند نیز مانند سایر افراد دچار مشکلات و ناملایمتی‌هایی خواهد شد، اما باید بداند که روحیه او به شدت سالمند را تحت تاثیر قرار میدهد، به همین دلیل نباید رفتار حرفه‌ای را فراموش کند.

مهارت ارتباطی: مراقب و پرستار سالمند باید با سالمند، سایر اعضای خانواده و پزشک و همچنین تیم مراقبتی به راحتی ارتباط برقرار کند و اطمینان حاصل کند که تمامی افراد از وضعیت سلامتی سالمند آگاه هستند.

حفظ اسرار: حفظ اطلاعات و رخداد‌هایی که در خانه اتفاق می‌افتد از وظایف مهم مراقبین و پرستاران سالمند است مگر در صورتی که سلامت سالمند در خطر باشد.

سلامت جسمانی: مراقبت از سالمند به سلامت جسمانی نیاز دارد. زیرا پرستار و مراقب برای انجام امور سالمند مانند استحمام و جابجایی از تخت و ویلچر و … باید دارای قدرت بدنی باشد.

تحت پشتیانی مراکز خدمات پرستاری درمنزل: علاوه بر مهارت علمی و عملی، یکی دیگر از ویژگی‌های پرستار سالمند خوب داشتن وابستگی به نهاد معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت و درمان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید