هرویین چینی جای شیشه را گرفت

هرویین چینی جای شیشه را گرفته است. این را مدیرعامل مرکز اقامتی ترک اعتیاد مهراندیشان آفاق می‌گوید؛ زمانی که خبرنگاران به بازدید از این مرکز ترک اعتیاد رفته بودند.

کد خبر : ۸۱۱۱
بازدید : ۱۷۰۵
هرویین چینی جای شیشه را گرفته است. این را مدیرعامل مرکز اقامتی ترک اعتیاد مهراندیشان آفاق می‌گوید؛ زمانی که خبرنگاران به بازدید از این مرکز ترک اعتیاد رفته بودند.

یوسف دولتی با اشاره به گرایش معتادان به هرویین چینی از یک‌ سال گذشته تاکنون ادامه می‌دهد: «متأسفانه این ماده مخدر از مشتقات شیشه بوده و مصرف آن به صورت تزریقی و آسان‌تر از مصرف شیشه است.»

به گزارش تسنیم، به گفته او ظرفیت این مرکز ٨٠ نفر است که در حال حاضر ٨٣ نفر در آن اقامت دارند؛ دوره‌های ترک اعتیاد در این مرکز ٢٨ روزه بوده که تا سه ماه نیز قابلیت تمدید دارد. در این مرکز یک پزشک به صورت روزانه مددجویان را ویزیت می‌کند و دو روانشناس نیز به صورت هفته‌ای سه روز در این مرکز حضور دارند و جلسه‌های گروهی برای معتادان حاضر در این مرکز گذاشته می‌شود.

دولتی به تعرفه نگهداری معتادان در این مرکز هم اشاره می‌کند: «تعرفه نگهداری معتادان در این مرکز برای ٢٨ روز ٤٠٠‌هزار تومان است و روند درمان به صورت ٤ هفته که هفته اول هفته فیزیکی و سم‌زدایی، هفته دوم خودشناسی، هفته سوم خداشناسی و هفته چهارم خودسازی است، صورت می‌گیرد. مددجویان قبل از پایان ٢٨ روز ترخیص نمی‌شوند؛ اما برای تمدید دوره هماهنگی نظر تیم درمان و همکاری خود و مددجو الزامی است. ضمن این‌که ترخیص مددجو به دلخواه خودش نبوده و بسیاری از افراد برای ترک اعتیاد در دوره ٢٨ روزه پاسخگو نیستند.»

او درخصوص هزینه نگهداری و ترک اعتیاد در این مرکز هم گفت: «هزینه ٤٠٠ هزارتومانی که از خانواده دریافت می‌شود درواقع کفاف صبحانه آنها را می‌دهد و این در صورتی است که حداقل هزینه این افراد به صورت ماهیانه طبق استانداردها ٧٠٠‌هزار تومان است. اما در حال حاضر در این مرکز از ٨٣ نفر فقط ١٥ نفر هزینه پرداخت می‌کنند و ما کسی را به خاطر نداشتن پول از این مرکز رد نمی‌کنیم.»

مدیرعامل مرکز اقامتی ترک اعتیاد مهراندیشان آفاق به میزان بستری معتادان شیشه به‌عنوان بیماران مبتلا به اختلال‌های روانی اشاره می‌کند: «برخی از معتادان بیماری همراه مانند افسردگی و استرس دارند که پس از غربالگری اگر نیاز به مداخلات درمانی داشته باشند و مرکز قادر به ارایه خدمات نباشد آنان را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهد؛ زیرا علایم مصرف شیشه مانند بیماری سایکوز (جنون) است تا جایی که امروزه دو سوم تخت‌های بیمارستان روانپزشکی را معتادان شیشه اشغال کرده‌اند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید