سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند

سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند

زنان و مردانی که به مهربانی غریبه‌ها باور دارند احتمالاً بیشتر از دوستان شکاک خود عمر می‌کنند. به نظر می‌رسد دیدنِ خوبی در دیگران به‌طور خاص برای سلامت قلب مفید است و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۱۳‌درصد کاهش می‌دهد.

کد خبر : ۸۲۵۹۸
بازدید : ۱۲۹۴۰
سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند
فرادید | نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد حتی مقدار سالمی از شک‌گرایی را هم بهتر است فراموش کنیم، درعوض بهتر است بدانیم اعتماد کردن به دیگران چند سال به عمرمان اضافه می‌کند.

محققان دریافته‌اند زنان و مردانی که به مهربانی غریبه‌ها باور دارند احتمالاً بیشتر از دوستان شکاک خود عمر می‌کنند. به نظر می‌رسد دیدنِ خوبی در دیگران به‌طور خاص برای سلامت قلب مفید است و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۱۳‌درصد کاهش می‌دهد.

در این مطالعه محققان یک سوال از شرکت‌کنندگان پرسیدند: «آیا شما معتقدید که بیشتر آدم‌ها قابل اعتماد هستند یا فکر می‌کنید باید خیلی مراقب دیگران بود؟»

از بین ۲۴۰۰۰‌نفر شرکت‌کننده فقط ۳۷‌درصد موافق بودند که بیشتر افراد قابل اعتماد هستند. از بین این تعداد ۵۸‌درصد معتقد بودند که افراد باید بسیار مراقبت باشند و ۵ درصد نیز نظری نداشتند.

این نتایج نشان دادند که مردان بیشتر از زنان و متأهل‌ها به دیگران اعتماد می‌کردند و افراد مسن نیز به طور کلی بیشتر از گروه‌های سنی دیگر خوشبین بودند.

این تحقیق در دانشگاه استکهلم انجام شد و محققان توضیح دادند که دیدنِ خوبی در دیگران به افراد کمک می‌کند راحت‌تر با سختی‌های زندگی کنار بیایند.
سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند

اما سوءظن داشتن ممکن است میزان هورمون کورتیزول را افزایش دهد که با گذر زمان خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

همچنین افرادِ شکاک بیشتر از دیگران احتمال دارد از مواد دخانی و الکل استفاده کنند. این تحقیق که در ژورنال علوم‌اجتماعی و پزشکی چاپ شده است، نتیجه‌گیری کرده: «افرادی که به دیگران اعتماد می‌کنند به وضوح شانس بقای خود را افزایش می‌دهند.»

البته الکساندر میِتینگ یکی از محققان پژوهش اضافه می‌کند، برخی اوقات شک کردن لازم است، زیرا عاقلانه است که «مراقب افرادی که نیتشان سوء‌استفاده از اعتماد ماست، باشیم.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید