اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان

اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان

در سال ۲۰۲۰ تعداد عناوین بررسی‌شده برای جوایز امی به عدد باورنکرنی ۷۶۷ برنامه تلویزیونی رسیده که در مقایسه با آمار سال قبل افزایش پانزده درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر : ۸۳۱۴۷
بازدید : ۱۱۷۵
اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان
جوایز امی بدون شک مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان است که هر سال به بهترین عناوین تلویزیونی ساخته‌شده تقدیم می‌شود. فصل جوایز سینمایی هر سال با جوایز امی آغاز می‌شود. مراسمی که امسال به ایستگاه هفتاد و دوم رسیده است.
مراسم امی در دنیای سینما به عنوان مراسم اسکار سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود و اعتبار بسیار ویژه‌ای دارد و تقریبا همه جوایزی که پس از مراسم امی به سریال‌های تلویزیونی تقدیم می‌شوند، تحت تاثیر این مراسم هستند. مجسمه طلایی جوایز امی یک تصویر نمادین از زنی است که یک اتم را در دست گرفته است.

چه کسانی برندگان جوایز امی را انتخاب می‌کنند؟
آکادمی هنر‌ها و علوم تلویزیون آمریکا هر سه جایزه این مراسم را انتخاب می‌کند. این آکادمی جوایز ملی امی را به برنامه‌های غیر ورزشی تلویزیون‌های آمریکا تقدیم می‌کند که مهم‌ترین جوایز مراسم هستند و سپس نوبت به جوایزی می‌شود که برنامه‌های روزانه ورزشی، خبری و مستند تلویزیون‌های آمریکایی دریافت می‌کنند. در نهایت نوبت به عناوین تلویزیونی تولیدشده در خارج از آمریکا می‌شود؛ بنابراین جوایز امی گستردگی بسیار عظیمی دارد.

در سال ۲۰۲۰ تعداد عناوین بررسی‌شده برای جوایز امی به عدد باورنکرنی ۷۶۷ برنامه تلویزیونی رسیده که در مقایسه با آمار سال قبل افزایش پانزده درصدی را نشان می‌دهد. رای‌گیری درباره جوایز امی معمولا تا نیمه شهریور ماه به پایان می‌رسد. مراسم اهدای جوایز امی سال ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار می‌شود.
این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و جیمی کیمل، مجری معروف آمریکایی، اجرای آن را برعهده دارد.

در ادامه می‌توانید نامزد‌های مراسم امی سال ۲۰۲۰ برای جوایز کلیدی را بررسی کنید.
اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان
بهترین سریال درام
سریال «با ساول تماس بگیر»
سریال «ماندالورین»
سریال «کشتن ایو»
سریال «تاج»
سریال «داستان ندیمه»
سریال «اوزارک»
سریال «چیز‌های عجیب»
سریال «وراثت»


کدام سریال جایزه بهترین سریال درام امی را به خانه می‌برد؟
به نظر می‌رسد رقابت اصلی میان دو سریال «وراثت» از شبکه اچ‌بی‌او و سریال «با ساول تماس بگیر» از شبکه ای‌ام‌سی است. هر دو سال مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و با فیلم‌نامه بی‌نقص و بازی‌های تکرارنشدنی به عناوین بی‌نظیری تبدیل شده‌اند.
اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان
بهترین سریال کمدی
سریال «زیاد ذوق‌زده نشو»
سریال «مرگ بر من»
سریال «یک مکان خوب»
سریال «ناامن»
سریال «روش کامینسکی»
سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز»
سریال «کریک شیتز»
سریال «ما در سایه‌ها چه کار می‌کنیم؟»

کدام سریال جایزه بهترین سریال کمدی امی را به خانه می‌برد؟
پیش‌بینی بهترین سریال کمدی امی کار دشواری است. رقبا به شکل وحشتناکی نزدیک به یکدیگر بوده‌اند، اما سریال «مرگ بر من» سرویس استریم نتفلیکس درخشش قابل قبولی در یک سال اخیر داشته و به یکی از محبوب‌ترین عناوین سال تبدیل شده، اما رقیب بزرگی به نام «خانم میزل شگفت‌انگیز» را هم در برابر خود می‌بیند.
سریال «ما در سایه‌ها چه کار می‌کنیم» از شبکه اف‌ایکس هم یکی از عناوین محبوب سال بوده که می‌تواند دیدگاه منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد.
اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان
بهترین سریال کوتاه
سریال «واچمن»
سریال «بد ایمان»
سریال «باورنکردنی»
سریال «بانوی آمریکا»
سریال «آتش‌های کوچک همه‌جا هستند»

کدام سریال جایزه بهترین سریال کوتاه امی را به خانه می‌برد؟
انتخاب بهترین سریال کوتاه جوایز امی چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نیست. سریال «واچمن» که براساس کتاب‌های مصوری به همین نام ساخته شده در مجموع برای ۲۶ جایزه امی ۲۰۲۰ نامزد شده است.
به عبارت دیگر، تعداد نامزدی‌های این سریال بیشتر از هر عنوان تلویزیون دیگری در مراسم امسال می‌شود که علاقه و تحسین منتقدان امی نسبت به این سریال را نمایش می‌دهد؛ بنابراین باید از همین حالا سریال «واچمن» شبکه اچ‌بی‌او را برنده جایزه بهترین سریال کوتاه امی بدانید، اما سریال «بد ایمان» از سرویس استریم نتفلیکس هم رقیب محترمی به نظر می‌رسد.
اعلام نامزد‌های جوایز امی؛ مهم‌ترین جایزه تلویزیونی جهان
بهترین سریال انیمیشنی
سریال «دهان گنده»
سریال «ریک و مورتی»
سریال «همبرگر‌های باب»
سریال «بوژاک هورسمن»
سریال «سیمپسون‌ها»

کدام سریال جایزه بهترین سریال انیمیشنی امی را به خانه می‌برد؟
انتخاب بهترین سریال انیمیشنی امی هم کار آسانی نیست. سریال «ریک و مورتی» اگرچه در جدیدترین فصل خود به اندازه فصول قبلی متفاوت و ساختارشکن نبوده، اما هنوز هم رقیبی جدی برای سریال «بوژاک هورسمن» است. انیمیشن سریالی بزرگسالانه «دهان گنده» هم آن‌قدر درخشیده که شانس قابل قبولی برای پیروزی آن در رقابت بهترین جایزه انیمیشنی امی قائل شوید.

کدام سریال بزرگترین برنده مراسم امی ۲۰۲۰ است؟
سریال «واچمن» بدون شک یکی از عناوینی لقب می‌گیرد که در مراسم امی ۲۰۲۰ مورد تحسین داوران و منتقدان قرار می‌گیرد. این سریال با ۲۶ نامزدی، بیشتر از هر عنوان دیگری برای جوایز گوناگون امی نامزد شده و می‌تواند جوایز متعددی را تالار افتخارات خود اضافه کند.
این سریال که براساس کتاب‌های مصوری به همین نام برای شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او ساخته شده حواشی بسیاری را تجربه کرد و دیدگاه تماشاگران و البته منتقدان نسبت به داستان آن ضد و نقیض به نظر می‌رسید. با این حال سریال «واچمن» عنوانی است که نام آن بیشتر از هر عنوان دیگری در مراسم امی سال ۲۰۲۰ شنیده می‌شود.

هواداران جدی سریال‌های تلویزیونی دارند منتقدان جوایز امی امسال به شکل غم‌انگیزی نسبت به سریال «با ساول تماس بگیر» کم‌لطفی کرده‌اند. این سریال که بدون شک یکی از بهترین عناوین سال گذشته بوده از دو بازیگر توانمند در نقش‌های کلیدی خود بهره می‌برد.
تماشاگران سریال «با ساول تماس بگیر» اعتقاد دارند باب اودنکرک و ری‌ها سیهورن باید برنده جوایز بازیگری سریال‌های درام شوند، اما در کمال تعجب، این دو بازیگر حتی در لیست نامزد‌ها هم قرار ندارند!
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید