حمایت ترامپ از رای‌گیری پستی در فلوریدا

حمایت ترامپ از رای‌گیری پستی در فلوریدا

پس از ما‌ها اظهار تردید در خصوص صحت رأی‌گیری پستی، فرمانداران و احزاب ایالتی به منظور کاهش خطرات بهداشتی در شرایط بحرانی کرونا آن را به عنوان روش جایگزین انتخابات حضوری ترویج کرده‌اند.

کد خبر : ۸۳۲۶۲
بازدید : ۶۸۸۴
حمایت ترامپ از رای‌گیری پستی در فلوریدا
دونالد ترامپ با استقبال از رای‌گیری پستی به ویژه در ایالت پرنوسان فلوریدا، موضع قبلی خود را تغییر داد و گفت: «فرمانداران جمهوری‌خواه این ایالت زیرساختی را بنا کرده‌اند که از تقلب ایمن است». وی گفت: «فلوریدا فرماندار جمهوری‌خواه بزرگی دارد، و فرماندار جمهوری‌خواه بزرگی داشت. این ایالت ران دو سانتیس و ریک اسکات را دارد که دو فرماندار بزرگ هستند.»

او ادامه داد «و در طول یک دوره طولانی، آن‌ها توانستند خیلی حرفه‌ای رأی غایبین را بگیرند. فلوریدا با سایر ایالت‌ها فرق دارد.»

پس از ما‌ها اظهار تردید در خصوص صحت رأی‌گیری پستی، که فرمانداران و احزاب ایالتی به منظور کاهش خطرات بهداشتی در شرایط بحرانی کرونا آن را به عنوان روش جایگزین انتخابات حضوری ترویج می‌کرده‌اند، ترامپ روز سه‌شنبه در توئیتر خود شروع به حمایت از سیستم انتخابات پستی فلوریدا کرد.

وی در توئیت خود نوشت: «چه آن را رأی‌گیری پستی بنامید چه انتخاب غایبین، نظام انتخابات در فلوریدا مطمئن و ایمن است، آزمایشش را پس داده و سالم است. نظام انتخابات فلوریدا پاکسازی شده (ما اقدامات دموکرات‌ها را خنثی کردیم)؛ بنابراین در فلوریدا تشویق می‌کنم همه برگه انتخابات پستی را درخواست داده و از این طریق رأی بدهید.»

معاون مطبوعاتی ترامپ، کایلی مک‌انانی، دیرتر روشن ساخت که ترامپ وقتی گفت: نظام انتخابات پستی در فلوریدا «پاکسازی شده»، منظورش اشاره به توافقی بود که بین یک سری گروه‌های حقوق انتخاباتی و مسئولین ایالتی برقرار شد تا ضمن طولانی‌تر کردن مدت رأی‌گیری زودهنگام و آموزش‌های مربوطه، اقداماتی را جهت تضمین نتایج انتخابات انجام دهند.

هر دو طرف گروه‌های حقوق انتخاباتی تحول‌خواه و سیاسیون جمهوری‌خواه این ایالت پس از رسیدن به توافق اظهار پیروزی کردند. علی رغم این توافق، فرآیند رأی‌گیری پستی در فلوریدا آن طور که ترامپ و تیم مطبوعاتیش ادعا می‌کنند تفاوت عمده‌ای با سایر ایالت‌های آمریکا، نظیر نوادا و نیویورک ندارد.

یک ویژگی ممتازی که فلوریدا را از ایالت‌های دیگر متمایز می‌کند این است که به گفته ترامپ در روز سه شنبه «سرویس پست آمریکا در آنجا پیشرفته شده است.» او گفت: «فلوریدا سال‌ها است که روی این موضوع کار می‌کند و آن‌ها به سیستم پستی خیلی خوبی رسیده‌اند.»

ترامپ خواستار آن شده که نیویورک رأی‌های رقابت‌های مقدماتی کنگره را که اختلاف کمی با هم داشتند دوباره بازشماری کند. این در حالی است که نیویورک پس از گذشت بیش از یک ماه از روز انتخابات، هنوز درگیر شمارش رأی غایبین و برگه‌های پستی است.

روز دوشنبه‌ای که این ایالت درگیر شمارش تک‌تک رأی‌های شرکت‌کنندگان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات بود، ترامپ گفت: «هیچ کس تا به حال چنین چیزی ندیده است. افتضاح است.» از جمله این رقابت‌ها انتخاب بین کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارتی مجلس، و سارج پاتل بود که برای گرفتن کرسی بخش ۱۲ نیویورک رقابت می‌کردند.
پاتل با حدود ۳۷۰۰ رأی در آن لحظه پشت سر مالونی بود، اما به گزارش نیویورک تایمز، بیش از ۱۲ هزار برگه رأی به خاطر نداشتن تمبر پستی یا سایر اشکالات جزئی مردود اعلام شد.

در حالی که فرآیند شمارش رأی مسئولین ایالتی را به زحمت انداخته و موجب طرح دعوای حقوقی از سوی برخی نامزد‌ها از جمله آقای پاتل شده است، رئیس جمهور بدون هیچ پشتوانه‌ای ادعا کرده برخی مردم «برگه‌های تقلبی» ارسال کرده بودند.

دولت ترامپ در شرایطی که همچنان صحت نظام رأی‌گیری پستی در سراسر کشور را به چالش می‌کشد، تا به حال حاضر نشده پیشنهاد دموکرات‌ها برای تقویت امنیت انتخابات را ترتیب اثر دهد.

لایحه واکنش به ویروس کرونا که دموکرات‌های مجلس در ماه می‌از تصویب گذراندند شامل یک کمک ۳.۶ میلیارد دلاری است که جهت تضمین صحت انتخابات و توسعه رأی‌گیری پستی به ایالت‌ها داده می‌شود. لایحه جمهوری‌خواهان سنا که با کاخ سفید در حال بررسی است چنین بودجه‌ای را در نظر نگرفته است.

یه گفته شون الدریگ، رئیس گروه «آمریکا برخیز»، یک گروه تحول‌خواه حقوق انتخاباتی که مدافع بودجه میلیاردی فدرال برای تضمین انتخابات است «شاید حالا که دونالد ترامپ از رأی‌گیری پستی حمایت کرده، جمهوری‌خواهان سنا هم عملا حاضر شوند در راستای توسعه رأی‌گیری زودهنگام و ایمن‌سازی حوزه‌های انتخاباتی بودجه‌ای اختصاص دهند.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید