۵‌روش برای سرمایه‌گذاری روی خودمان

۵‌روش برای سرمایه‌گذاری روی خودمان

این کار مستلزم آن است که متوجه چگونگی وقت‌گذرانی خودتان بشوید و همچنین ببینید در کجا و روی چه کسانی سرمایه‌گذاری کرده‌اید. از خودتان بپرسید آیا این انتخاب‌ها در حال نزدیکتر کردن شما به اهدافتان هستند یا دارند شما را از اهدافتان دور می‌کنند. اگر می‌بینید آدم‌هایی که در حلقه ارتباطاتی شما جای گرفته‌اند شما را از دستیابی به موفقیت‌های بیشتر دور نگه می‌دارند آن‌ها را رها کنید و در این حلقه ارتباطی افراد دیگری را جای دهید که به شما انرژی مثبت می‌دهند و شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

کد خبر : ۸۳۵۲۵
بازدید : ۱۰۳۱۵
سرمایه گذاری
فرادید | برای بسیاری چند ماه اخیر به‌خصوص در زمینه پیشرفت شغلی تمرین صبوری کردن بوده است. بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده یا به تعویق افتاده و دستیابی به اهداف از‌پیش‌تعیین‌شده را برای افراد سخت کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از فوربس ، به‌جای‌آنکه اجازه بدهید این روز‌های کرونایی شما را در رسیدن به اهدافتان به تأخیر بی‌اندازند، از این روز‌ها برای سرمایه‌گذاری روی یک چیز استفاده کنید که می‌تواند بیشترین تأثیر را روی شغلتان داشته باشد: سرمایه‌گذاری روی خودتان.


۵ راه آسان برای سرمایه‌گذاری روی خوتان پیشنهاد می‌شود که اگر انجامشان دهید هرگز پیشیمان نخواهید شد:

۱-اهداف خود را به روشنی تعریف کنید و در راستای رسیدن به آن‌ها فعالیت کنید

چه می‌خواهید؟ نخستین چیزی که من از مشتریان خودم می‌پرسم آن است که اهدافشان را شفاف و مشخص کنند تا بتوانند برای دستیابی به آن‌ها یک برنامه خوب طراحی کنند. بهترین راه برای رسیدن به شفافیت کم کردن سرعت و بازاندیشی درباره چیزی است که بیشتر از همه می‌خواهید. شاید شگفت‌زده بشوید، ولی رسیدن به شفافیت کار سختی است؛ به‌خصوص اگر تا به حال در زندگی جرئت نکرده‌اید که قدری متوقف شوید و به خودتان زمان و فضا بدهید تا اهداف خودتان را بازتعریف کنید یا در به رسمیت شناختن رویاهایتان احساس ترس و ناامنی می‌کنید.
بعد از آنکه اهدافتان را مشخص و شفاف کردید باید در محیطی قرار بگیرید که به‌طور کامل از اهداف شما حمایت می‌کند و از هر چیز دیگری که شما را از اهدافتان دور می‌کند یا به اصطلاح شما را از مسیر خارج می‌کند، دوری کنید.

این کار مستلزم آن است که متوجه چگونگی وقت‌گذرانی خودتان بشوید و همچنین ببینید در کجا و روی چه کسانی سرمایه‌گذاری کرده‌اید. از خودتان بپرسید آیا این انتخاب‌ها در حال نزدیکتر کردن شما به اهدافتان هستند یا دارند شما را از اهدافتان دور می‌کنند. اگر می‌بینید آدم‌هایی که در حلقه ارتباطاتی شما جای گرفته‌اند شما را از دستیابی به موفقیت‌های بیشتر دور نگه می‌دارند آن‌ها را رها کنید و در این حلقه ارتباطی افراد دیگری را جای دهید که به شما انرژی مثبت می‌دهند و شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

۲-برای مطالعه وقت بگذارید

برطبق مطالعه‌ای که موسسه نظرسنجی پیو سال گذشته انجام داد، مشخص شد که ۲۷‌درصد از بزرگسالان آمریکایی در کل سال کتاب نخوانده بودند. درعوض، افراد شاخصی مانند بیل گیتس ۵۰ کتاب در سال خوانده بودند.
تحقیقات نشان داده که مطالعه کردن فواید زیادی دارد. کسانی که بیشتر مطالعه می‌کنند قدرت استدلال قوی‌تری دارند، ظرفیت ذهنی‌شان برای حل مسائل بیشتر است، مهارت‌های بهتری دارند، چشم‌انداز گسترده‌تری دارند و به خودشان اجازه می‌دهند تا امکان‌های متفاوتی را در تصور کنند. مطالعه‌کردن یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دستیابی به اطلاعات است و به شما امکان می‌دهد تا در حوزه‌های تخصصی دیگر دانش و بصیرت پیدا کنید که همه این‌ها می‌تواند خلاقیت و نوآوری را در شما تقویت کند.

۳-نه‌گفتن را یاد بگیرید

همیشه بله‌گفتن باعث خستگی، استرس و از دست دادن فرصت‌هایتان می‌شود. زمانی می‌رسد که از خودتان می‌پرسید چرا با اینکه مولد نبوده‌ام، اما تا‌این‌حد احساس خستگی دارم.
میلیاردر آمریکایی، وارن بافت، یک جمله معروف دارد. او می‌گوید: «تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعاً موفق آن است که افراد واقعاً موفق به تقریباً همه چیز نه می‌گویند.» توجه کنید که بافت می‌گوید تقریباً همه چیز.
او درباره توانایی ما در تصمیم‌گیری و مدیریت زمان صحبت می‌کند. او می‌گوید ما باید عامدانه و هدفمند درباره اینکه چطور می‌خواهیم زمانمان را سپری کنیم دست به گزینش بزنیم و مرز‌هایی را تعیین کنیم تا از این انتخاب خود محافظت کنیم. زمان یک منبع محدود و تجدیدناپذیر است، پس با تعیین الویت‌ها و تمرکز روی چیز‌هایی که بیشتر از همه می‌خواهید عاقلانه روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

۴-به فرصت‌های پیشرفت بله بگویید

بله‌گفتن همیشه بد نیست. بله‌گفتن قدرتبخش است و دیگران را تأیید می‌کند و به دنبال خودش همکاری را می‌آورد. اما از همه مهمتر باعث رشد شما می‌شود. اگر برای دستیابی به فرصت‌ها صبر کنید، ممکن است فرصت‌ها را از دست بدهید. بله‌گفتن به این معنی است که شما برای پشت سر گذاشتن حاشیه امن خود و در آغوش گرفتن چالش‌ها آماده هستید.

با بله‌گفتن شما ذهنیت رشد را در خودتان می‌کارید و با کنجاوی‌تان هدایت می‌شوید. بله‌گفتن همچنین محیطی را ایجاد می‌کند که برای تلاش کردن، شکست خوردن، یاد گرفتن و نوآوری امن است.
وقتی آزادانه بله می‌گویید درواقع تحمل‌پذیری خودتان را نسبت به خطر افزایش می‌دهید و نوآوری را در خودتان تشویق می‌کنید و همه این کار‌ها به واسطه فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که به شما امکان تجربه کردن چیز‌های جدید و استفاده از موفقیت‌ها و شکست‌ها در آموختن از فرصت‌هایتان را می‌دهد.

۵-سلامتی خود را در الویت قرار دهید

زندگی در جهانی که «همیشه آنلاین بودن» [کنایه از همیشه در دسترس بودن]در آن به یک فرهنگ تبدیل شده است، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. از یک فنجان خالی چیزی به بیرون تراوش نمی‌کند. اگر همیشه سردرد دارید، احساس بیماری می‌کنید، خسته هستید یا بی‌انگیزه شده‌اید، باید بدانید که همگی این موارد هشدار‌هایی هستند که می‌گویند شما به استراحت نیاز دارید.

یک خواب نیم‌روزی، محدود کردن تماشای صفحات نمایش، گذاشتن گوشی همراه خارج از اتاق خواب و خنک نگه‌داشتن دمای اتاق خواب از مواردی است که می‌تواند انرژی را به شما بازگرداند. با تغذیه مناسب و تحرک بدنی خود را سرحال نگه دارید. از طریق مدیتیشن، دعا کردن، بازاندیشی در خود، وقت‌گذرانی در طبیعت و دیدار دوستان و عزیزان روحیه خود را تقویت کنید.

زمانی که احساس اندوه و غم دارید به این طریق دستگاه عصبی‌تان را آرام کنید: نفس عمیق بکشید و دستتان را روی قلبتان بگذارید. این کار باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین می‌شود که در شما احساس امنیت و تعلق ایجاد می‌کند.

با خودتان طوری رفتار کنید که با یک دوست ارزشمند رفتار می‌کنید، نسبت به خودتان احساس شفقت داشته باشید و به جای آنکه از کلمات خودویرانگر و خودانتقادی در قبال خودتان استفاده کنید، از کلماتی که حمایتی هستند، استفاده کنید. به یاد داشته باشید داستانی که درباره خودتان به خودتان می‌گویید مهمترین کلماتی هستند که استفاده می‌کنید. کلمات قدرت دارند بنابراین آن‌ها را عاقلانه استفاده کنید و ذهنیت رشد و پیشرفت را در خودتان حفظ کنید.

منبع: Forbes.com
نویسنده: Amy Blaschka
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید