پرفروش‌ترین آلبوم‌های این هفته

موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» ساخته کریستف رضاعی؛ پس از گذشت 4 ماه همچنان میان پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته است. این اثر در طول این چهار ماه هیچگاه از فهرست پرفروش‌ها پایین نیامده است.

کد خبر : ۸۳۸۷
بازدید : ۱۳۴۴

موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» ساخته کریستف رضاعی؛ پس از گذشت 4 ماه همچنان میان پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته است. این اثر در طول این چهار ماه هیچگاه از فهرست پرفروش‌ها پایین نیامده است.


پرفروش‌ترین آلبوم‌های یک هفته گذشته به شرح زیر است:

۱- من عاشق چشمت شدم اثر علیرضا قربانی و فردین خلعتبری

۲- خداوندان اسرار اثر همایون شجریان و سهراب پورناظری

۳- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و آرش بیات

۴- علم باران اثر گروه Minus1 (منهای یک)

۵- موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» اثر کریستف رضاعی

موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است»
«در دنیای تو ساعت چند است» عاشقانه‌ای آرام است از صفی یزدانیان، و موسیقی آن هم به تناسب فضای فیلم، چنین حال و هوایی دارد. کریستف رضاعی که خود، بازیگر فیلم است، در مقام آهنگساز با توجه به «روح شاعرانه» فیلم، «برداشتی آزاد از ترانه‌های بین‌المللی به ویژه آمریکای جنوبی» داشته و سعی کرده از «آکوردهای ساده، عامه‌پسند و به یادماندنی» در 29 قطعه موزیک این فیلم استفاده کند.

گواه آن، حضور پررنگ ملودی‌های مشهور روسی در آهنگ‌های «آش فروشی طوطی»، «چشمان سیاه جانگو»، «اوچوم سیایه» و «اُچی چُرنیه» و ترانه‌های مشهور ساخته هنرمندان آمریکای جنوبی مثل اسوالدو فارس و کارلوس آلماران در قطعات «کیه؟»، «کی سه» و «لیلا جان» است.

ترانه‌های آلبوم سروده ماکان اشگوری و جهانگیر سرتیپ‌پور است و ماکان اشگوری و روزبه رخشا خوانندگی آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است» را برعهده دارند. بابک امیر مبشر، مهرداد پاکباز، احسان صدیق، بردیا کیارس، هومن نامداری و مجید اسماعیلی با گیتار کلاسیک، آکوستیک، جز و الکتریک، ویولن، ویولن آلتو، ویولنسل و کلارینت، نوازندگی «در دنیای تو ساعت چند است» را انجام داده‌اند. با این همه، به گفته کریستف رضاعی، پیانو «نقش اصلی را در سازبندی» دارد و تم‌های این ساز حکایت از «رهایی شخصیت‌ها» دارند.

به جز سازها، صداهای محیط و دیالوگ ها هم بخشی از بار موسیقایی آلبوم را برعهده داشته‌اند؛ از صدای باران یا همان «وارش» و بازار رشت و همهمه فروشندگان ماهی سفید گرفته تا صدای مرغان دریایی و سوت کشتی و زنگ مدرسه و مکالمه تلفنی و زمزمه علی مصفا که وقتی لیلا حاتمی صدایش می‌زند، با خود می‌گوید: صدای خودشه، اسم من، گلوی گُلی.

این اثر توسط نشر «میم» که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است و در طول چهار ماه گذشته همواره در میان پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در بیپ تونز و مراکز فروش موسیقی بوده است.

علم باران
این آلبوم 9 قطعه دارد که همه از کارهای جدید گروه منهای یک است، به جز یک قطعه از آثار قدیمی که آن هم با تنظیم جدیدی در این آلبوم منتشر شده است.

ترانه‌های «علم باران» سروده سعید توانایی است، مسعود فیاض زاده آهنگسازی و تنظیم آلبوم را برعهده داشته و سیامک بغدادی و حامد مبرز، خوانندگی «علم باران» را انجام داده‌اند. «علم باران» آلبومی به سبک هارد راک است.

اعضای گروه Minus1 شامل مسعود فیاض زاده، شهرام شقایق، سعید فیاض زاده، علی باغفر و سیامک بغدادی با گیتار الکتریک، گیتار بیس، کیبورد و درامز در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند.
این گروه خراسانی پیش از «علم باران»، دو آلبوم غیررسمی منتشر کرده‌اند. تهیه‌کننده این اثر حامد بهداد است.

من عاشق چشمت شدم
پنج قطعه آلبوم «من عاشق چشمت شدم» از اجرای زنده ارکسترال توسط ارکستر مجلسی ایرانیان به رهبری بردیا کیارس ضبط شده است. بدنه اصلی سازبندی و هارمونی آلبوم را موسیقی کلاسیک غربی و ارکستر سمفونیک تشکیل داده است. آهنگساز از تغییرات هارمونیک و فضاسازی‌هایی استفاده کرده که مخاطب حرفه‌ای موسیقی کلاسیک با آن آشنا‌تر است. البته این تغییرات، بی‌دلیل نبوده و در پی ارتباط عمیق شعر و موسیقی به وجود آمده است.

ماه و ماهی
این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

خداوندان اسرار
آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژهٔ «آیینه‌ها» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری»؛ یکم آذرماه منتشر شده است.

در این اثر علاوه بر ساخته‌های «سهراب پورناظری»، قطعه‌ای از ساخته‌های «کیخسرو پورناظری» با نام «یاوران» آمده که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا «سهراب پورناظری» با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و «همایون شجریان» اجرا کرده است.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است: در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پردهٔ «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ آمده است.

در این آلبوم موسیقی «آزاد میرزاپور» با نواختن بربت، «حسین رضایی نیا» دف، «همایون نصیری» سازهای کوبه‌ای، «آیین مشکاتیان» کوزه، «محمت اکاتای» سازهای کوبه‌ای، «آرشاک ساهاکیان» دودوک، «آرین کشیشی» گیتار بیس و «سهراب پورناظری» تنبور، آواز «همایون شجریان» را همراهی کرده‌اند.

پروژهٔ «آیینه‌ها» شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری خداوندان اسرار، آیینه‌ها و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به تناوب منتشر خواهد شد. پیش از این، کنسرت موسیقی «آیینه‌ها» در ۵۳ اجرا در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید