دوچرخه، مدِ ترافیکی تهران

دوچرخه، مدِ ترافیکی تهران

در حال حاضر برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر وجود ندارد؛ بلکه برنامه فعلی مدیریت شهری ایجاد و ساخت مسیر‌های پیوسته دوچرخه‌سواری در مناطق ۲۲گانه است.

کد خبر : ۸۴۰۴۵
بازدید : ۶۱۰۹
دوچرخه، مدِ ترافیکی تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری، توسعه زیرساخت‌ها برای دوچرخه‌سواری است که درحال حاضر ساخت ۶۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت شهری برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر دارد، توضیح داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر وجود ندارد؛ بلکه برنامه فعلی مدیریت شهری ایجاد و ساخت مسیر‌های پیوسته دوچرخه‌سواری در مناطق ۲۲گانه است.
او در ادامه افزود: ابتدا برای ورود دوچرخه برقی به شهر باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیدا کرد؛ اگر سرمایه‌گذاری تمایل ورود به این بخش را داشته باشد، تسهیلات و امکانات لازم ارائه خواهد شد. هاشمی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه در دستورکار شهرداری قرار گرفته، افزود: امسال حدود ۶۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ساخته می‌شود.
۵۰۰ کیلومتر در دستورکار معاونت فنی و عمران و ۱۱۰ کیلومتر در دستورکار معاون حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است. ۶۰۰ کیلومتر مسیر نیز در حوزه ایجاد زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه در مناطق ۲۲گانه درحال ساخت است.
معاون شهردار تهران ضمن اشاره به نبود سابقه تاریخی برای ایجاد و ساخت مسیر دوچرخه با چنین عدد بزرگی در تهران، گفت: استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله تفریحی در قالب یک مد ترافیکی در برنامه‌های شهرداری دیده شده است.
مشکلات بسیاری اعم از ترافیک معابر، تقاطع‌ها، نبود کریدور‌های متصل به ۲۲ منطقه و بزرگراه‌ها برای توسعه مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد. او با بیان اینکه ایجاد تعدادی کریدور در دستورکار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار گرفته است، افزود: استفاده از دوچرخه دو بعد دارد؛ نخست به‌عنوان یک ورزش و وسیله‌ای برای سلامتی و دوم به‌عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک برای عبور و مرور در شهر.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: دولت و بانک‌ها برای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت باید به شهرداری تهران کمک کنند. باید تسهیلات لازم برای خرید دوچرخه برقی توسط دولت به شهروندان ارائه شود. همچنین باید برای کارکنان دولت و شهرداری‌ها امکان استفاده از دوچرخه با حمایت دولت وجود داشته باشد. تبدیل دوچرخه به‌عنوان یک مد ترافیکی جزو اقدامات بسیار خوب شهرداری است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید