طولانی‌ترین پرواز جهان، بین سنگاپور و نیویورک

طولانی‌ترین پرواز جهان، بین سنگاپور و نیویورک

در این هواپیما ۴۲ صندلی درجه تجاری، ۲۴ صندلی درجه دو ممتاز و ۱۸۷ صندلی درجه دو تعبیه کرده‌اند. بهای بلیت یک طرفه درجه دو ۱۷۵۳ دلار و نوع ممتاز آن ۶۷ درصد گران‌تر است. بهای بلیت درجه تجاری هم ۵۶۰۰ دلار است.

کد خبر : ۸۶۱۵۵
بازدید : ۵۹۰۲
طولانی‌ترین پرواز جهان، بین سنگاپور و نیویورک
شرکت هواپیمایی سنگاپور تأکید کرد: تمام مسافران باید در سراسر پرواز ماسک به صورت داشته باشند مگر آن که در حال خوردن یا نوشیدن باشند. قرار است هواپیما مسیر ۱۵ هزار و ۳۵۰ کیلومتری بین این دو فرودگاه را طی ۱۸ ساعت و ۵ دقیقه بپیماید.

شام نیمه شب در سنگاپور، صبحانه بر فراز سیبری، ناهار بر فراز گرینلند و یک صبحانه دیگر قبل از فرود نهایی در نیویورک، برنامه مسافران طولانی‌ترین پرواز مسافری جهان است. پرواز ۲۴ شرکت هواپیمایی سنگاپور در تاریخ ۹ نوامبر از مبداء این شهربه مقصد فرودگاه جی‌اف‌کی نیویورک انجام می‌گیرد.

قرار است هواپیما مسیر ۱۵ هزار و ۳۵۰ کیلومتری بین این دو فرودگاه را طی ۱۸ ساعت و ۵ دقیقه بپیماید. مستقیم‌ترین مسیر این پرواز تقریباً به سوی شمال سنگاپور آغاز می‌شود، از کامبوج و فراز شهر چنگدو در چین می‌گذرد و با گذر از مغولستان و سیبری به سوی قطب شمال می‌رود.

دومین بخش این سفر از گرینلند عبور می‌کند و از ایکالویت در جزیره بافین می‌گذرد که در پرواز‌های دوربرد همیشه به عنوان فرودگاه کمکی به کار می‌رود. هواپیمای ایرباس ای۳۵۰-۹۰۰ این پرواز سه روز در هفته، سپیده‌دم از سنگاپور پرواز می‌کند و در ساعت ۷.۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی به مقصد می‌رسد. مسیر برگشت به علت وزش باد‌های غالب، ۳۵ دقیقه بیشتر طول می‌کشد.

به علت آن که این پرواز از خط روزگردان عبور می‌کند مسافرانی که از مقصد نیویورک از این پرواز استفاده می‌کنند یک روز را طی این مسیر از دست می‌دهند یعنی اگر پرواز آن‌ها ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه شب دوشنبه از فرودگاه جی‌اف‌کی آغاز شود، ساعت ۶.۱۰ دقیقه صبح چهارشنبه به سنگاپور می‌رسند.

در این هواپیما ۴۲ صندلی درجه تجاری، ۲۴ صندلی درجه دو ممتاز و ۱۸۷ صندلی درجه دو تعبیه کرده‌اند. بهای بلیت یک طرفه درجه دو ۱۷۵۳ دلار و نوع ممتاز آن ۶۷ درصد گران‌تر است. بهای بلیت درجه تجاری هم ۵۶۰۰ دلار است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: «تمام مسافران باید در سراسر پرواز ماسک به صورت داشته باشند مگر آن که در حال خوردن یا نوشیدن باشند» و فرق نمی‌کند بلیت آن‌ها از کدام درجه باشد.» لی لیک هسین قائم‌مقام بخش امور تجاری شرکت هواپیمایی سنگاپور می‌گوید: «مبنای خدمات پروازی ما برای بازار کلیدی ایالات متحده پرواز‌های بسیار طولانی بدون توقف است.

با آن که صنعت هواپیمایی روزگار پرچالشی را می‌گذراند نشانه‌هایی به چشم می‌خورد که می‌توان به احیای سفر‌های هوایی خوش‌بین بود. مشتریان ما از اعتماد فزاینده‌شان به سفر هوایی می‌گویند. به تقویت خدمات‌مان ادامه می‌دهیم و با توجه به آن که تقاضا برای پرواز‌های مسافری و باری به تدریج در حال احیا است، پرواز‌های دیگر را نیز از نو برقرار می‌کنیم.»

شرکت هواپیمایی سنگاپور قبلاً هم از طریق فرودگاه نیوآرک که ۵ کیلومتر به این دولت‌شهر آسیای جنوب‌شرقی نزدیک‌تر است، پرواز‌های بدون توقف به شهر نیویورک انجام می‌داد که پس از آغاز همه‌گیری کرونا لغو شد.

هم‌زمان با انتشار این خبر، هواپیمای بویینگ ۷۸۷ شرکت کانتاس نیز پروازی را از شهر پرت در غرب استرالیا به مقصد فرودگاه هیث‌رو لندن آغاز کرد که طولانی‌ترین مسیر ورودی به بریتانیا و خروجی از بریتانیا است. این هواپیمای جت بدون توقف از هیث‌رو بازمی‌گردد و شهروندان استرالیایی را با طی مسیری ۱۳ هزار و ۸۵۳ کیلومتری به شهر داروین در منطقه شمالی استرالیا می‌برد.

این مسافران باید مدت دو هفته را در پادگان سابق ارتش در نزدیکی شهر داروین در وضعیت قرنطینه سپری کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید