جهان، درگیر بدترین فاجعه انسانی در ۲۰۲۱

جهان، درگیر بدترین فاجعه انسانی در ۲۰۲۱

به دلیل درگیری‌های مسلحانه تعداد افراد در آستانه گرسنگی از ۸۰ میلیون به ۱۳۵ میلیون نفر افزایش یافته است. مدیر برنامه جهانی غذا افزود:، اما به دلیل همه گیری، تعداد افراد در آستانه گرسنگی به ۲۷۰ میلیون نفر رسیده است.

کد خبر : ۸۷۸۱۶
بازدید : ۴۹۶۲
جهان، درگیر بدترین فاجعه انسانی در ۲۰۲۱
مدیر برنامه جهانی غذا پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۱، جهان در معرض مواجه شدن با بدترین بحران انسانی ۷۵ سال اخیر خواهد بود.

دیوید بیسلی، مدیر برنامه جهانی غذا در سازمان ملل (WFP)، در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به مبارزه با کووید-۱۹ اختصاص داشت، اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱، جهان در معرض مواجه شدن با بدترین بحران انسانی ۷۵ سال اخیر است.

به گفته بیسلی، سال آینده "براساس آنچه در این مرحله می‌بینیم" به معنای واقعی کلمه فاجعه بار خواهد بود. وی خاطر نشان کرد که به دلیل درگیری‌های مسلحانه تعداد افراد در آستانه گرسنگی از ۸۰ میلیون به ۱۳۵ میلیون نفر افزایش یافته است. مدیر برنامه جهانی غذا افزود:، اما به دلیل همه گیری، تعداد افراد در آستانه گرسنگی به ۲۷۰ میلیون نفر رسیده است.

مدیر برنامه جهانی غذا تصریح کرد: ما ۱۹ تریلیون دلار هزینه کردیم و ممکن است این مقدار پول را دیگر در سال ۲۰۲۱ به دست نیاوریم، زیرا با یک رکود اقتصادی روبرو هستیم و نیاز‌ها (در عین حال) دو برابر شده است. بیسلی همچنین تأکید کرد: اگر ما موفق به جمع آوری بودجه لازم شویم، جامعه جهانی از بحران انسانی عبور خواهد کرد.

وی بیان داشت: همانطور که به بسیاری از دوستان و رهبران در سرتاسر جهان گفته‌ام، سال آینده ما قادر به تأمین بودجه برای همه چیز نخواهیم بود؛ بنابراین باید مسائل بی ثبات سازی، گرسنگی و مهاجرت را در اولویت قرار دهیم.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید