تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰

تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰

فروشگاه‌های زنجیره‌ای لیدل در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون یورو فروش داشته‌اند که حالا با فروش بیش از ۱۳۹ میلیارد یورو در رتبه نخست فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

کد خبر : ۸۷۸۶۳
بازدید : ۱۱۲۵۱
فروش بی‌نظیر در سال پاندمی کرونا، شرکتی که قواعد بازی را بهم ریخت و اطلاعاتی جالب از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در این گزارش تصویری:
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
گروه شوارتس: ۱۳۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون یورو فروش
دیتر شوارتس در سال ۱۹۷۳ اولین فروشگاه لیدل را در جنوب آلمان تاسیس کرد و اکنون با ۴۵۸ هزار کارمند تنها در اروپا دارای ۱۲ هزار و ۴۹۲ شعبه است.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای لیدل در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون یورو فروش داشته‌اند که حالا با فروش بیش از ۱۳۹ میلیارد یورو در رتبه نخست فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
آمازون "Fresh": با ۱۰۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون یورو فروش
شرکت آمازون با فروش اینترنتی مواد غذایی قواعد بازی را بهم ریخت. این شرکت در حالی که در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون یورو مواد غذایی فروخته بود، فروش آن با پاندمی کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن و ترس بسیاری از حضور در فروشگاه‌ها، نزدیک به ۱۰۳ میلیارد یورو رسید. آمازون در حالی در رتبه دوم جای گرفته که سه سال پیش دهم بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰

گروه REWE: با ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو فروش
پیشینه این شرکت که مرکز آن در شهر کلن آلمان است به سال ۱۹۲۷ برمی‌گردد. شرکتی که اکنون بیش از ۳۶۳ هزار کارمند دارد. فروشگاه REWE دارای ۳ هزار و ۳۰۰ شعبه است.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای پنی نیز وابسته به این گروه است که تنها در آلمان ۲ هزار و ۱۵۰ شعبه دارد. فروش این گروه در دو سال پیش ۵۷ میلیارد و ۲۸۱ میلیون یورو بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
تسکو: ۸۱ میلیارد و ۱۰ میلیون یورو
فروشگاه بریتانیایی تسکو با ۴۴۰ هزار کارمند و ۶ هزار و ۸۰۰ شعبه در سال ۱۹۱۹ تاسیس شده است. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو بوده است که در سال ۲۰۲۰ از ۸۱ میلیارد یورو فراتر رفت.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰

آلدی: ۷۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو فروش
فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلمانی آلدی شمال با ۶۰ هزار کارمند و شعباتی در ۹ کشور اروپایی و آلدی جنوب نزدیک به ۱۵۷ هزار کارمند و شعباتی در ۱۱ کشور دنیا توسط برادران آلبرشت تاسیس شد. فروش این فروشگاه زنجیره‌ای دو سال پیش ۶۳ میلیارد و ۶۳۷ میلیون یورو بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
کارفور: ۶۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون یورو فروش
فروشگاه‌های فرانسوی کارفور در سال ۱۹۵۸ تاسیس شدند و اکنون با ۳۲۱ هزار و ۳۸۰ کارمند، ۱۲ هزار و ۱۰۰ شعبه در ۳۰ کشور دنیا دارد. فروش کارفور در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۴ میلیارد یورو بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
گروه اِدِکا: ۶۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون یورو فروش
شرکتی که در سال ۱۹۰۷ میلادی در لایپزیک تاسیس شد و مرکز آن اکنون در هامبورگ است دارای ۳۸۱ هزار کارمند است. فروشگاه زنجیره‌ای "نتو" نیز با ۴ هزار و ۲۰۰ شعبه وابسته به گروه ادکا است. فروش گروه ادکا در سال ۲۰۱۸ معادل ۵۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورو بوده است.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
لوکلر: ۴۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون یورو فروش
شرکت فرانسوی لوکلر در سال ۱۹۴۹ توسط ادوارد لوکلر تاسیس شد و دارای ۵۶۰ شعبه در فرانسه است و دارای شعبات دیگری نیز در ایتالیا، لهستان، پرتغال، اسپانیا و اسلوانی است. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
اوشان: ۳۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو فروش
شرکت فرانسوی اوشان در سال ۱۹۶۱ توسط ژرار مولیز تاسیس شد و با ۳۰۲ هزار و ۵۰۰ کارمند دارای ۴ هزار و ۸۴ شعبه در ۱۵ کشور جهان است (عکس از شعبه مسکو). فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال ۲۰۱۸ از ۴۲ میلیارد یورو به ۳۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو کاهش یافت.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
سینزباریز: ۳۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون یورو فروش
شرکتی که در سال ۱۸۶۹ توسط جان جیمز سینزبارز راه‌اندازی شد با یک هزار و ۱۶ شعبه و ۱۷۸ هزار کارمند در حال حاضر در زمینه مدیریت بر هایپرمارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها، سوپرسنتر‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی فعالیت می‌کند. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون یورو بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
اینترمارشه: ۳۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو فروش
فروش فروشگاه فرانسوی اینترمارشه طی دو سال بیش از ۵ میلیارد یورو افزایش یافته است. فروشگاهی که در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد و در سال ۱۹۷۳ به اینترمارشه تغییر نام پیدا کرد در مصر، لبنان، پرتغال، لهستان و صربستان نیز شعبه دارد.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
آهولد - دل‌هایتز: ۳۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون یورو فروش
فروشگاه‌های زنجیره‌ای آهولد هلندی و دل‌هایتز بلژیکی در سال ۲۰۱۶ ائتلاف کردند. این فروشگاه زنجیره‌ای ۳۸۰ هزار کارمند و ۳ هزار و ۲۰۶ شعبه دارد. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ اندکی بیش از ۲۸ میلیارد یورو بود.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
ایکس ۵ گروه رتیل: ۲۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون یورو فروش
فروشگاه زنجیره‌ای ایکس ۵ در روسیه بیش از ۳۰۷ هزار کارمند دارد و در سال ۲۰۰۶ از ائتلاف دو فروشگاه زنجیره‌ای تشکیل شد. این فروشگاه دو سال پیش ۲۴ میلیارد و ۱۳۲ میلیون یورو فروش داشت که بیش از ۵ میلیارد یورو افزایش نشان می‌دهد.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
مترو: ۲۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون یورو فروش
فروش شرکت آلمانی مترو به نسبت سال ۲۰۱۸ که ۳۵ میلیارد و ۴۴۷ میلیون یورو بود، کاهش نشان می‌دهد. شرکتی که توسط "اتو بایس‌هایم" در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و مرکز آن در دوسلدورف قرار دارد اکنون دارای ۱۰۰ هزار کارمند و ۶۷۸ فروشگاه در سراسر جهان است.
تصاویر/ برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا در ۲۰۲۰
آسدا: ۲۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون یورو فروش
فروشگاه زنجیره‌ای بریتانیایی "آسدا" دومین فروشگاه قدرتمند بریتانیا است که در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت آمریکایی وال مارت خریداری شد. "آسدا" در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد و اکنون دارای ۱۴۰ هزار کارمند است. وال مارت در ماه اکتبر اعلام کرد که "آسدا" به "محسن و زبیر عیسی" به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پوند فرخته شده است.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید