ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟

پیش‌بینی می‌کنم تقسیم ارث مارادونا فرایندی آشفته و نابسامان داشته باشد. به نظرم رسیدگی به این موضوع مدتی طول خواهد کشید.

کد خبر : ۸۸۱۰۸
بازدید : ۱۸۹۲
ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
فهرستی بلند بالا از ملک و املاک، حق تصویر پرسود و یک تانک آبی و خاکی از بلاروس. این تنها بخشی از ثروت دیه‌گو مارادوناست که گزارش شده‌اند. ستاره فوتبال آرژانتینی اخیرا در ۶۰ سالگی درگذشت و ارثیه‌ای پیچیده از خود به جای گذاشت که از زندگی شخصی گهگاه آشفته و پر از مشکل او حکایت دارد.

از زمان مرگ مارادونا گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با ثروت او و وراثی که از آن سهم می‌برند، شکل گرفته است. مارادونا خانواده‌ای بزرگ داشت. او از ازدواج با ۶ زن مختلف طی چندین دهه صاحب ۸ فرزند شد و انتظار می‌رود ارثیه‌اش به طور مساوی میان آن‌ها تقسیم شود.

اما از آنجایی که خبری از وصیت‌نامه نیست، روزنامه‌نگاران و کارشناسان حقوقی آرژانتینی می‌گویند تقسیم ارث او کار چندان آسانی نخواهد بود. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند یک کشمکش طولانی مدت در دادگاه شکل بگیرد و در حالی که اعضای خانواده به جان هم افتاده‌اند و وکلا می‌کوشند ارزش واقعی دارایی‌هایش را محاسبه کنند، سر و کله تست‌های دی‌ان‌ای و فرصت‌طلبانی که ادعا می‌کنند فرزند او هستند هم پیدا شود.

الیاس کی‌یر خوفه، وکیل آرژانتینی در بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور گفت: " پیش‌بینی می‌کنم تقسیم ارث مارادونا فرایندی آشفته و نابسامان داشته باشد. به نظرم رسیدگی به این موضوع مدتی طول خواهد کشید. "

فرزندان مارادونا که هستند؟
پیدا شدن سر و کله افرادی که خود را فرزند مارادونا معرفی می‌کردند، موضوعی رایج در زندگی جنجالی مارادونا بود. یکی از دختران او یک بار به شوخی گفت پدرش می‌توانست با فرزندانش که مرتبا به تعدادشان افزوده می‌شد یک تیم فوتبال تشکیل دهد.

اما مارادونا سال‌ها اصرار داشت که به جز جیانا (۳۱ ساله) و دالما (۳۳ ساله) که هر دو نتیجه ازدواج با همسر سابقش کلودیا ویافانیه هستند، فرزند دیگری ندارد. مارادونا و کلودیا بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک در ۲۰۰۳ از هم جدا شدند.

اما مارادونا در نهایت قبول کرد که ۶ فرزند دیگر هم دارد. او در اواسط دهه ۲۰۱۰ میلادی بعد از دعوای حقوقی با دو زن، پذیرفت دیه‌گو جونیور (۳۴ ساله) و خانا (۲۴ ساله) از پوست و گوشت خودش هستند.

اما در رابطه با پسر دومش، دیه‌گو فرناندو که سال ۲۰۱۳ به دنیا آمد و حالا ۷ سال دارد، چنین جنگ و و دعوایی وجود نداشت. چند سال بعد در ۲۰۱۹ هم یک اتفاق غافلگیر‌کننده افتاد.. وکیل مارادونا گفت او پذیرفته پدر سه فرزند دیگر در کوبا هم هست. او سال ۲۰۰۰ برای درمان اعتیادش به کوکائین به این کشور رفت و چند سالی آنجا ماند.

این به‌روزترین اخبار در مورد فرزندانی است که مارادونا آن‌ها را به رسمیت شناخته بود.

اما این‌طور که پیداست او دست کم دو فرزند دیگر هم دارد: سانتیاگو لارا، ۱۹ ساله و ماگالی خیل، ۲۳ ساله از آرژانتین که می‌گویند مارادونا پدر آن‌هاست. هر دوی آن‌ها گفته‌اند در حال انجام اقدامات قانونی برای اثبات این موضوع هستند. آن‌ها برای این که بتوانند ادعای ارث کنند باید این کار را انجام دهند.

وکیل سانتیاگو لارا درخواست نبش قبر مارادونا را به دادگاه داده تا برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای تکه‌ای از بدنش را جدا کنند. اما حتی اگر سانتیاگو و ماگالی بتوانند ثابت کنند مارادونا پدر آن‌هاست، باز هم مشخص نیست چه میزان ارث به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
مارادونا در ۲۰۱۶ رسما پذیرفت که دیه‌گو جونیور (سمت راست) فرزند اوست

هیچ گزارش جامعی از ثروت مارادونا وجود ندارد، اما رسانه‌ها برای تخمین ارزش دارایی‌های او از دو روش استفاده کرده‌اند. در روش اول ارزش کلی دارایی‌های مارادونا، از ماشین‌های اسپرت او گرفته تا جواهراتش، تخمین زده شده است.

طبق یکی از برآورد‌هایی که به طور گسترده در رسانه‌های آرژانتینی مطرح شده، ارزش ارثیه مارادونا ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار است. این رقمی است که خولیو چیاپه‌تا، روزنامه‌نگار ورزشی آرژانتینی و از نزدیکان مارادونا در مقاله خود بدون ذکر منبع به آن اشاره کرده است.

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
خانا (سمت راست) بعد از دالما و جیانینا، سومین دختر مارادوناست

در روش دوم، ثروت خالص مارادونا در نظر گرفته شده است. به معنای ساده‌تر یعنی ارزش تمامی آنچه متعلق به اوست منهای بدهی‌هایش.

به گفته وب‌سایت "سلبریتی نت ورث" که در رابطه با میزان دارایی‌های افراد مشهور گزارش می‌دهد، ثروت خالص مارادونا در هنگام مرگش چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار بوده است. این وب‌سایت می‌گوید ثروت خالص او را بر اساس " تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی، مطالعات بازار و منابع داخلی" تخمین زده است.

برخی از دارایی‌های مارادونا که به طور گسترده گزارش شده‌اند، عبارتند از:

دست کم ۵ ملک در آرژانتین، اما آن طور که آقای خوفه می‌گوید: " او در بورلی هیلز عمارت ندارد. "
یک رولز رویس گوست به ارزش تقریبی ۳۶۰ هزار دلار و یک بی‌ام‌و مدل آی‌۸ که حدود ۱۷۵ هزار دلار قیمت دارد.

یک خودروی آبی‌خاکی به نام " Hunter Overcomer" که در مسیر‌های بسیار سخت خارج از جاده به راحتی حرکت می‌کند. ماشین عجیبی که در جریان سفرش به بلاروس به او هدیه داده شد.

یک حلقه الماس به ارزش ۳۶۰ هزار دلار
قراردادی که به شرکت بازی‌سازی کونامی اجازه می‌دهد از چهره مارادونا در مجموعه بازی‌های ویدئویی فوتبال خود به نام "پرو اولوشن ساکر" (Pro Evolution Soccer) استفاده کند.

سلبریتی نت ورث می‌گوید مارادونا در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن و مربی، " از دستمزد‌ها و قرارداد‌های تجاری‌اش ده‌ها میلیون دلار پول " به دست آورده است.

بخش عمده‌ای از این ثروت به قرارداد مارادونا با باشگاه ایتالیایی ناپولی مربوط می‌شد. بنابر گزارشی که نیویورک تایمز در ۱۹۹۰ منتشر کرد، او در ناپولی ۳ میلیون دلار دستمزد گرفت و ۸ تا ۱۰ میلیون دلار هم از راه قرارداد‌های تجاری‌اش به دست آورد.

ایتالیا هم مارادونا را به موفقیت رساند و هم باعث تباهی‌اش شد. آن‌ها با یک دست به او می‌دادند و با دست دیگر از او پس می‌گرفتند. در ۲۰۰۵، دولت ایتالیا گفت مارادونا ۴۸/۶ میلیون دلار بابت مالیات بر درآمد دوران حضورش در ناپولی به این کشور بدهکار است.

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
مارادونا سوار بر یک خودروی آبی‌خاکی که در جریان سفرش به بلاروس در ۲۰۱۸ به او هدیه داده شد

هنوز بخش قابل توجهی از این بدهی پرداخت نشده است. مارادونا قبول نکرد این پول را بپردازد و اگر زنده می‌ماند باز هم از پرداخت آن سر باز می‌زد. با این وجود، این صورتحساب مالیاتی همچنان یکی از بدهی‌های اصلی او به حساب می‌آمد. مبلغی که سلبریتی نت ورث در برآورد خود در نظر گرفته و به همین دلیل رقم ظاهرا پایین ۵۰۰ هزار دلار را برای ثروت خالص مارادونا اعلام کرده است.

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
هواداران مارادونا انواع و اقسام لقب‌های مهربانانه را به او می‌دادند از جمله "دیوس" که در اسپانیایی به معنای خداست

لوئیس ونتورا، روزنامه‌نگار آرژانتینی و دوست مارادونا می‌گوید عادات او در خرج کردن هم اصلا به سود حساب بانکی‌اش نبود. در یکی از برنامه‌های تلویزیون آرژانتین از ونتورا پرسیده شد که آیا مارادونا هنگام مرگش " فقیر" بود. او در پاسخ گفت: " به طور قطع فقیر بود. مارادونا دوست داشت خرج کند و اگر کسی از او پول می‌خواست، دریغ نمی‌کرد. "

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
مارادونا در ناپولی بسیار مورد احترام بود، چون به تیم فوتبال این شهر کمک کرد دو بار قهرمان سری‌آ شود

مارادونا در دوران زندگی خود درگیری‌هایی به شدت علنی با شرکای زندگی سابق و فرزندانش داشت و همه طرف‌های دعوا بار‌ها شکایت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون آرژانتین مطرح کرده بودند.

سلامت و ثروت مارادونا در اغلب موارد دلیل اصلی کشمکش‌های او با خانواده‌اش بود. به عنوان مثال در نوامبر ۲۰۱۹، وقتی جیانینا، دختر او در شبکه‌های اجتماعی نسبت به سلامت پدرش ابراز نگرانی کرد، مارادونا هم در یک ویدئو در یوتیوب با اشاره به ارثیه خود، گفت: " به همه شما می‌گویم که چیزی از خودم به ارث نخواهم گذاشت. همه را خواهم بخشید. ".

اما طبق قوانین آرژانتین، در وصیت‌نامه تنها می‌توان یک سوم از دارایی را بخشید و باقی آن باید به فرزندان یا همسر برسد. از آنجایی که به نظر نمی‌رسد مارادونا وصیت‌نامه‌ای از خود به جا گذاشته باشد و در زمان مرگش هم همسری نداشته، به طور نظری، کل دارایی او باید به شکل مساوی بین فرزندانش تقسیم شود.

خوفه می‌گوید: " در فرهنگ آرژانتین تنظیم وصیت‌نامه عمومیت ندارد و بیشتر مردم این کار را نمی‌کنند. "

ارثیه مارادونا فرزندانش را به جان هم خواهد انداخت؟
احساسات اعضای خانواده مارادونا بعد از ترک کاخ ریاست‌جمهوری -جایی که پیکر این فوتبالیست برای وداع مردم با او به نمایش گذاشته شد

وراث مسلم مارادونا - چه به رسمیت شناخته شده و چه نشده باشند- می‌توانند ۹ روز پس از مرگ او در روز ۲۵ نوامبر برای گرفتن سهم خود از ارثیه در دادگاه پرونده تشکیل دهند. به گزارش رسانه‌های آرژانتینی دختر سوم مارادونا، خانا اولین نفری است که دست به این کار زده.

سباستین لیمه‌رس، وکیل متخصص در زمینه ارث گفت، در نهایت قاضی در مورد این که به هر فرد چه میزان ارث تعلق می‌گیرد، تصمیم‌گیری و سندی موسوم به اقرارنامه وراث را تنظیم خواهد کرد. فرایندی که ممکن است ماه‌ها طول بکشد. لیمه‌رس گفت در عین حال " نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که وراث با هم به خوبی کنار بیایند. " به هر حال هیچ کس نمی‌تواند خانواده‌اش را انتخاب کند و این مساله‌ای که برخی می‌گویند اختیارش دست خداست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید