تقویم فشرده مسابقات ۲۰۲۱؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰

تقویم فشرده مسابقات ۲۰۲۱؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰

انگلیس مدافع عنوان قهرمانی ابتدا در توئینکهام مقابل اسکاتلند قرار می‌گیرد. در هفته آخر هم ایرلند و انگلیس بازی نهایی را برگزار می‌کنند. ایرلند میزبان این رقابت خواهد بود که می‌تواند قهرمان را مشخص کند.

کد خبر : ۸۸۹۰۴
بازدید : ۲۵۴۳
تقویم فشرده مسابقات؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰
مرضیه حسین‌خانی | سال ۲۰۲۱ را می‌توان سال رقابت‌های مهم و بزرگ دانست. امسال تقویم شلوغی پیش روی ورزش جهان است. بخشی از آن به خاطر تعطیلی مسابقات در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. المپیک و یورو ۲۰۲۰ از جمله مهم‌ترین رقابت‌هایی است که در سال پیش رو به انجام می‌رسد. در ادامه نگاهی داریم به برنامه مسابقات مهم سال ۲۰۲۱ بر اساس زمان برگزاری.

جام شش ملت، ۶ فوریه-۲۰ مارس
با توجه به اینکه جام شش ملت راگبی ۲۰۲۰ در ۳۱ اکتبر به پایان رسید، هنگامی که مسابقات دور بعد برگزار می‌شود تنها ۱۴ هفته از دوره قبل گذشته و این ممکن است برای اهالی این ورزش کمی گیج‌کننده باشد. هم برای بازیکنان، هم برای هواداران و هم برای دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات.
انگلیس مدافع عنوان قهرمانی ابتدا در توئینکهام مقابل اسکاتلند قرار می‌گیرد. در هفته آخر هم ایرلند و انگلیس بازی نهایی را برگزار می‌کنند. ایرلند میزبان این رقابت خواهد بود که می‌تواند قهرمان را مشخص کند.

اوپن استرالیا، ۸ فوریه-۲۱ فوریه
این سومین گرانداسلم تنیس است که در دوره شیوع کرونا برگزار می‌شود و اولین رویداد در سالی است که همه امیدوارند در آن زندگی به حالت نرمال برگردد. البته این شرایط در ملبورن کاملا برقرار نیست، زیرا رقابت‌ها سه هفته دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده آغاز می‌شود.
آن هم دوباره به دلیل شیوع ویروس کرونا. شرکت‌کنندگان شرایط اقامت و تمرین خود را به شدت با پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه مطابقت می‌دهند. بازی‌ها که شروع شود نواک جوکوویچ صرب و صوفیا کلین امریکایی برای دفاع از عناوین قهرمانی خود خواهند جنگید.
تقویم فشرده مسابقات؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰
فرمول یک، ۲۱ مارس-۵ سپتامبر
لوییس همیلتون با دستیابی به رکورد هفت عنوان قهرمانی مایکل شوماخر قصد دارد به عنوان قهرمان فصل ۲۰۲۰ در فصل جدید هم بهترین باشد. او باید در طولانی‌ترین رقابت تاریخ فرمول یک در فصل ۲۰۲۱ به این عنوان برسد.
تقویم امسال شامل ۲۳ مسابقه است. از جمله جایزه بزرگ جنجالی در عربستان سعودی در ۲۸ نوامبر. همچنین در فصل ۲۰۲۱ سباستین فتل به عنوان راننده استون مارتین در مسابقات حاضر است و با فراری خداحافظی خواهد کرد.

مسترز گلف، ۸ آپریل-۱۱ آپریل
این اولین رقابت سال است که امید دارد شاهد بازگشت کامل تماشاچیان باشد. داستین جانسون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی رقابت می‌کند. در حالی که نفراتی، چون جان رام، روی مک‌لوری به عنوان بهترین نفرات اروپا و لی وست‌وود به عنوان قهرمان دوبی نیز در این رقابت حاضر خواهند بود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا، ۲۹ مه استانبول
استادیوم آتاترک به دلیل شیوع کرونا میزبانی سال ۲۰۲۰ را از دست داد. اما همه‌چیز برای میزبانی آن‌ها در سال ۲۰۲۱ آماده خواهد بود. بایرن مونیخ به عنوان قهرمان سال ۲۰۲۰ می‌تواند آنجا حضور پیدا کند و از عنوانی که چهار ماه قبل در لیسبون به دست آورد، دفاع کند.
در حالی که سه تیم انگلیسی چلسی، لیورپول و منچسترسیتی نیز حضور دارند. آیا امسال می‌تواند بالاخره سال سیتی باشد؟ آن‌ها فعلا و در مرحله یک شانزدهم نهایی با قرعه مناسبی مواجه شدند و باید مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ بازی کنند. جدا از تیم‌های انگلیسی، تیم‌های همیشه مدعی اسپانیایی هم هستند. رئال، بارسلونا و اتلتیکو مادرید.
تقویم فشرده مسابقات؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰
یورو ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه-۱۱ جولای
مسابقات جام ملت‌های اروپا مانند هیچ‌یک از دوره‌های پیشین خود نیست. اولا به این دلیل که یک سال دیرتر از موعد مقرر برگزار می‌شود. در حالی که هنوز یورو ۲۰۲۰ نامیده می‌شود.
دوم به این دلیل که رقابت ۲۴ تیم حاضر در مسابقات در جا‌های مختلف و با میزبانی شهر‌هایی نظیر رم، باکو، دوبلین و بیلبائو خواهد بود. نیمه نهایی و فینال هم در ومبلی برگزار می‌شود. تیم‌های اسپانیا، فرانسه، بلژیک و ایتالیا در حال حاضر شانس‌های اصلی رسیدن به قهرمانی مسابقات به حساب می‌آیند.

توردوفرانس، ۲۶ ژوئن-۱۸ جولای
کپنهاگ قرار بود میزبان گراند دپارت (مراحل افتتاحیه توردو فرانس) باشد، اما به دلیل شیوع کرونا منصرف شده است. بنابراین برای بار چهارم در تاریخ شهر برست معتبرترین رویداد دوچرخه‌سواری را شروع می‌کند. وظیفه تادج پوگاکار دوچرخه‌سوار اسلونیایی این است که از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.
او این قهرمانی را در سپتامبر ۲۰۲۰ به دست آورد. تیم Ineos همچنین قصد دارد پس از یک رقابت ضعیف در سال ۲۰۲۰ به عقب برگردد و همه‌چیز را درست کند. اما آن‌ها مجبورند بدون کریس فروم بریتانیایی که به تیم دیگری پیوسته این کار را انجام دهند.

ویمبلدون، ۲۸ ژوئن-۱۱ جولای
خبر خوب این است که مسابقات قهرمانی ویمبلدون سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. سال ۲۰۲۰ برای نخستین‌بار بعد از جنگ جهانی این مسابقات تعطیل شد. برگزارکنندگان انتظار دارند بتوانند از تماشاچیان به طور کامل استفاده کنند. اما برای تعداد کمتر یا برگزاری رقابت بدون تماشاچیان هم کاملا آماده هستند.
تنیسور‌های زیادی هستند که امیدوارند بتوانند در این رقابت خودی نشان بدهند. نواک جوکوویچ و سیمونا هلپ که هر دو در سال ۲۰۲۰ مثل بقیه نتوانستند به این رقابت‌ها بیایند امیدوار هستند از عنوان سال ۲۰۱۹ خود دفاع کنند.
تقویم فشرده مسابقات؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰
المپیک توکیو، ۲۳ جولای -۸ آگوست
رویداد نمادین سال ۲۰۲۰ رویداد نمادین سال ۲۰۲۱ خواهد بود. یا حداقل این امیدواری برگزارکنندگان رقابت‌هاست که به گفته سباستین کو رییس اتحادیه دوومیدانی جهان «اراده آهنی» برای برپایی این رویداد دارد. اگر این بازی‌ها برگزار شود احتمالا نسخه ساده‌تری از آن المپیک‌هایی است که قبلا برگزار شده‌اند.
با این حال مدال‌ها همان مدال‌های قدیمی است و افتخار همان افتخار. ورزشکاران از سال گذشته مدام در گیرودار برگزار شدن یا نشدن المپیک هستند و حالا با نزدیک شدن به این رقابت‌ها به چیز‌های دیگری فکر می‌کنند.

پارالمپیک توکیو، ۲۴ آگوست -۵ سپتامبر
همه‌چیز خوب است. شانزدهمین بازی‌های پارالمپیک تابستانی در ۵۳۷ رویداد و در ۲۲ رشته مختلف ورزشی برگزار می‌شود. بدمینتون و تکواندو امسال اضافه شده‌اند. البته ورزشکاران معلول امسال به دلیل شیوع کرونا شرایط سخت‌تری نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند و باید در مدت باقیمانده خودشان را آماده کنند.

جام جهانی راگبی زنان، ۱۸ سپتامبر-۱۶ اکتبر، نیوزیلند
این مسابقات برای نخستین‌بار در نیمکره جنوبی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه آن‌ها همیشه قهرمان می‌شوند نیوزیلند مکان مناسبی است. آن‌ها برای قهرمانی استرالیا را به عنوان رقیب خودشان می‌بینند و تیم‌های انگلیس و فرانسه و آفریقای جنوبی و فیجی رقیب هم هستند.
در دوره قبل رقابت‌ها که در ایرلند و در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، تیم نیوزیلند در فینال موفق شد انگلستان را شکست دهد و قهرمان شود. این رقابت هم مثل برخی دیگر از مسابقات قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود ولی به تعویق افتاد.
تقویم فشرده مسابقات؛ از المپیک تا یورو ۲۰۲۰

مسابقات کشتی قهرمانی جهان، ۲ اکتبر، ۱۰ اکتبر، نروژ
بعد از اینکه اتحادیه جهانی با تمام تلاشی که از خودش به نمایش گذاشت، نتوانست رقابت‌های قهرمانی جهان را در سال ۲۰۲۰ برگزار کند، عزمش را برای سال ۲۰۲۱ جزم کرده است. این اتحادیه البته در سال ۲۰۲۰ رقابت‌های جام جهانی را در صربستان برپا کرد که چندان با اقبال کشور‌ها مواجه نشد.
این اتحادیه در روز‌های آخر سال ۲۰۲۰ برنامه کامل اتحادیه جهانی کشتی را منتشر کرد و گویا قصد دارد به هر ترتیبی که شده امسال برنامه‌اش را به‌طور کامل اجرا کند.

آنتونی جاشوا علیه تایسون فیوری
این بزرگ‌ترین مبارزه در تاریخ بوکس انگلیس خواهد بود. همه صحبت‌ها فعلا در مورد برد‌های اخیر جاشوا در رینگ‌های مختلف است. خیلی‌ها می‌گویند پیروزی او قطعا در سال ۲۰۲۱ اتفاق خواهد افتاد. دیدن مسابقه‌ای که در آن دارنده چهار عنوان سنگین وزن جهان مبارزه می‌کنند، فوق‌العاده است. ا
ین یک امر تاریخی، عظیم و با توجه به مبارزانی که در دو سمت به چشم می‌خورند فراموش‌نشدنی خواهد بود. فعلا تاریخ دقیق این رقابت مشخص نشده است.

منبع: گاردین
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید