ترامپ خودش را عفو می‌کند؟

ترامپ خودش را عفو می‌کند؟

ترامپ به طور خاص درباره عواقب حقوقی صدور عفونامه برای خود پیش از ترک کاخ سفید پرس و جو کرده است و از زمان شکست خود در انتخابات با دستیارانش برای هفته‌ها درباره این موضوع صحبت کرده است.

کد خبر : ۸۹۲۲۹
بازدید : ۴۰۹۰
ترامپ خودش را عفو می‌کند؟
گزارشی جدید ادعا می‌کند در بحبوحه درخواست‌ها برای کنار گذاشتن رئیس جمهور از کاخ سفید، دونالد ترامپ به دستیاران نزدیک خود گفت که بنا دارد خود را در آخرین روز‌های حضورش در کاخ سفید مورد عفو قرار دهد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه از رفتار رئیس‌جمهور طی شورش طرفداران افراطی او انتقاد کردند که طی روند مجلس برای تایید پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در روز چهارشنبه، کنگره ایالات متحده را هدف حمله و تخریب خود قرار دادند.

نیویورک تایمز گزارش کرد ترامپ به طور خاص درباره عواقب حقوقی صدور عفونامه برای خود پیش از ترک کاخ سفید پرس و جو کرده است و از زمان شکست خود در انتخابات با دستیارانش برای هفته‌ها درباره این موضوع صحبت کرده است.
رئیس جمهور همچنین ظاهرا به دنبال صدور عفونامه‌هایی برای اعضای خانواده خود از جمله، ایوانکا ترامپ، اریک ترامپ، دونالد ترامپ جونیور و همچنین دستیارانی نظیر جرد کوشنر و رودی جولیانی، وکیلی شخصی او و شهردار سابق نیویورک است.

به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ به دستیاران خود گفته نگران این است که دولت آینده احتمالا تحقیقاتی درباره اعضای خانواده او مبنی بر ارتکاب کار‌های غیرقانونی به راه اندازد. گزارش‌هایی قدیمی‌تر هم اظهار داشته‌اند که رئیس جمهور موضوع عفو خود را با دیگران طی هفته‌های پیش از انتخابات در میان گذاشته است، ولی هنوز مشخص نیست اگر انجام چنین کاری از نظر قانون اساسی ممکن باشد.

در هفته‌های اخیر مناظره‌ای حقوقی میان حقوقدانان قانون اساسی به راه افتاده که آیا در واقع روسای جمهور می‌توانند خود را مورد عفو قرار دهند، اقدامی که سابقا هرگز اتفاق نیفتاده است.

اما دموکرات‌ها همینک نیز خواستار واکنش سریع به رئیس جمهور شده‌اند و چاک شومر، رئیس اقلیت در مجلس سنا و نانسی پلوسی، رئیس اکثریت در مجلس نمایندگان از هیات وزیران خواسته‌اند تا اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی را اجرا کنند یا با تهدید استیضاح رئیس جمهور برای بار دوم مواجه شوند.

شومر با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «آن چه روز گذشته در کنگره ایالات متحده اتفاق افتاد شورشی علیه ایالات متحده بود که رئیس جمهور مشوق آن بود. این رئیس جمهور نباید حتی یک روز بیشتر قدرت را در دست داشته باشد.»

او ادامه داد: «سریع‌ترین و کارآمدترین راه که می‌تواند همین امروز برای اخراج رئیس جمهور از کاخ سفید انجام شود برعهده معاون اول رئیس جمهور است که بلافاصله اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی را به راه اندازد. اگر معاون اول رئیس جمهور و هیات وزرا از انجام این کار سر باز زنند، کنگره دوباره برای استیضاح رئیس جمهور جلسه خواهد داشت.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید