نامگذاری خیابانی در فرانسه به نام مریم میرزاخانی!

نامگذاری خیابانی در فرانسه به نام مریم میرزاخانی!

بسیاری از کابران معتقدند که فرانسه کار زیبایی انجام داده است چرا که خدمات میرزاخانی به جهان در یاد همگان می‌ماند.

کد خبر : ۸۹۲۹۱
بازدید : ۶۴۵۹
نامگذاری خیابانی در فرانسه به نام مریم میرزاخانی!
نام مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی که برنده جایزه فیلدز و استاد دانشگاه استنفورد نیز بوده است، بر تابلوی یکی از خیابان‌های شهر مون‌پُلیه فرانسه قرار گرفته است. گفته شده است که فرانسه دومین کشور دنیا است که خیابانی به نام زنده یاد مریم میرزاخانی دارد.
پیش از این یکی از پیاده رو‌های منتهی به دانشکده ریاضی شهر برلین آلمان، به همت شماری از دانشجویان ایرانی در این شهر به نام مریم میرزاخانی شده است.

جالب است بدانید که در صورتجلسه انجمن شهری مون‌پلیه آمده است که این نامگذاری به پیشنهاد اعضای انجمن بوده و خیابان‌های همجوار خیابان میرزاخانی نیز به نام مشاهیردیگری مانند ژاک دریدا، فیلسوف فرانسوی، استیو جابز، مخترع و کارآفرین آمریکایی و الکساندر گروتندیک، ریاضیدان فرانسوی اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران، عنوان کرد که آقای میرزاخانی در واکنش به احتمال نام‌گذاری خیابانی به اسم مریم میرزاخانی گفته بود که خانواده ما با این کار موافق نیست و مخالفت خود را نشان خواهیم داد به همین دلیل شورا هم منصرف شد.

بسیاری از کابران معتقدند که فرانسه کار زیبایی انجام داده است چرا که خدمات میرزاخانی به جهان در یاد همگان می‌ماند. برای عده‌ای از کاربران نیز این سئوال مطرح شده است که چرا خانواده میرزاخانی در ایران برای نامگذاری خیابانی به اسم او مخالفت کرده، اما در کشور‌های فرانسه و آلمان موافقت نمودند.

منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید