هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۰۱

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۰۱

به گزارش سازمان هواشناسی ایران، چهارشنبه ۱ بهمن ماه از اوایل شب در برخی نقاط تهران و البرز و از بعدازظهر با نفوذ توده‌های هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

کد خبر : ۸۹۶۳۴
بازدید : ۴۹۵۳
فرادید | امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه براساس نقشه‌های هواشناسی در اکثر نقاط ایران بارش‌ها که از چندروز قبل آغاز شده بود ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال بختیاری، همدان، مرکزی، از اوایل شب در برخی نقاط تهران و البرز و از بعدازظهر با نفوذ توده‌های هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید رخ خواهد داد.



به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران روز پنج شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق سواحل و برخی از مناطق مرکز کشور را نیز در برمی گیرد.

جمعه ۲ بهمن در شمال شرق بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهدو به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.
از چهارشنبه تا جمعه دمای هوا به طور محسوسی در اکثر نقاط کشور کاهش خواهد داشت.

بیشترین مقدار کاهش دما در شرق و شمال شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه شمال غرب، دامنه جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجهو در غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش بینی میشود.

چهارشنبه و پنج شنبه، دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود. پنجشنبه در سطح کشور به ویژه در نیمه شرقی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که تا روز جمعه در شرق و جنوب شرق تداوم می‌یابد.

شنبه و یکشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و هوای سرد ماندگار است و درشهر‌های پرجمعیت و صنعتی غبار صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.
نقشه وضعیت آب و هوایی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید