مرگ پسر جوان؛ خودکشی یا قتل؟!

مرگ پسر جوان؛ خودکشی یا قتل؟!

پزشکی قانونی نظر جدید خود را اعلام و دوباره تأکید کرد که نظر قبلی درست بوده و هیچ ردی از دیگرکشی درباره سیاوش پیدا نشده است. ضمن اینکه مقداری داروی اعصاب نیز در خون او پیدا شده است.

کد خبر : ۹۲۶۸۷
بازدید : ۱۰۵۸۶

خودکشی پسر جوان

پرونده مرگ مشکوک مرد جوانی که جسد حلق‌آویز‌شده‌اش در باغی پیدا شد، در حالی برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که هیچ متهمی دستگیر نشده است. پنج سال قبل مأموران پلیس متوجه شدند جسد مرد جوانی در اطراف تهران کشف شده است.

افرادی که جنازه را پیدا کرده بودند از اهالی روستایی بودند که باغ‌های زیادی در آن روستا وجود دارد. با حضور مأموران پلیس و همچنین آغاز تحقیقات جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. بررسی‌های اولیه نشان داد احتمالا مقتول خودکشی کرده است.

با تحویل جسد به اولیای‌دم و بعد از مراسم تدفین پدر و مادر متوفی به نام سیاوش به مأموران مراجعه و ادعایی مطرح کردند. آن‌ها گفتند احتمالا پسرشان به قتل رسیده است. پدر سیاوش گفت: در مراسم تدفین پسرم یکی از دوستانش به سراغم آمد و گفت سیاوش با فردی به نام فرید درگیری داشت.
این مسئله ذهنم را مشغول کرده است، چون اصلا پسرم مشکلی نداشت که بخواهد خودکشی کند. من فکر می‌کنم پسرم کشته شده و خواستار تحقیق از فرید هستم. مأموران با دستور بازپرس تحقیقات برای دستگیری متهم را آغاز کردند. آن‌ها متوجه شدند این مرد مدتی قبل آن محل را ترک کرده و به جای نامعلومی رفته است.
همچنین بازپرس از پزشکی قانونی نیز خواست تا با دقت بیشتری جسد و آزمایش‌های سم‌شناسی را انجام دهد تا در صورت مشاهده ردی از قتل آن را گزارش دهد. در شاخه دیگری از تحقیقات مردی که به پدر سیاوش گفته بود سیاوش و فرید با هم درگیر شده‌اند مورد تحقیق قرار گرفت.
او گفت: روز حادثه من سیاوش و فرید را دیدم که با هم جرو‌بحث می‌کردند؛ البته مدتی بود که می‌دیدم آن‌ها با هم رابطه خوبی ندارند. با اینکه من دوست هر دو بودم، اما از علت درگیری به من چیزی نگفتند. روز حادثه هم دیدم با هم درگیر شدند. من واسطه شدم و آن‌ها از هم جدا شدند. باز هم درباره اینکه چرا با هم درگیر هستند چیزی نگفتند.
بعد فرید رفت و من هم دنبال کار خودم رفتم. فردای آن روز شنیدم سیاوش فوت کرده است. با توجه به میزان عصبانیتی که من از سیاوش و فرید دیدم اصلا بعید نیست دوباره با هم درگیر شده باشند.
در حالی که هیچ ردی از فرید به دست نیامده بود، پزشکی قانونی نظر جدید خود را اعلام و دوباره تأکید کرد که نظر قبلی درست بوده و هیچ ردی از دیگرکشی درباره سیاوش پیدا نشده است. ضمن اینکه مقداری داروی اعصاب نیز در خون او پیدا شده است.
آن‌طور که خانواده سیاوش گفته‌اند او مدتی بود که افسردگی داشت و دارو مصرف می‌کرد، بنابراین احتمال خودکشی محتمل است.
به این ترتیب پرونده بدون اینکه نتیجه خاصی درباره دیگرکشی داشته باشد و با توجه به اینکه خودکشی همچنان مورد تأیید بازپرس بود بسته شد؛ اما این بار پدر و مادر مقتول دوباره اعلام کردند خواستار بررسی پرونده در مرجعی بالاتر هستند و همچنان بر وقوع قتل تأکید دارند.
این بار پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و پدر و مادر مقتول در دادگاه حاضر شدند. قضات دادگاه کیفری استان تهران بعد از بررسی پرونده و شنیدن صحبت‌های پدر و مادر متوفی رأی بر مختومه‌شدن پرونده و خودکشی مقتول دادند. با این حال اولیای‌دم باز هم به رأی اعتراض کردند.
پرونده با نقصی که دیوان عالی کشور بر آن وارد کرد دوباره به دادگاه برگشت و برای بررسی مجدد یک بار دیگر پرونده به جریان افتاد.
این بار نیز دادگاه کیفری استان تهران رأی بر خودکشی داد. اولیای‌دم باز هم به رأی صادره اعتراض کردند و مدعی شدند فرزندشان کشته شده و باید فرید پیدا شود و مورد تحقیق قرار گیرد. اگر نمی‌توان فرید را پیدا کرد درخواست دیه از بیت‌المال دارند.
به این ترتیب پرونده یک بار دیگر در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت. دیوان عالی کشور نیز با توجه به درخواست دیه از بیت‌المال یک بار دیگر رأی صادره را نقض کرد و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع داد. این پرونده به‌زودی رسیدگی می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید