سری دوم سریال نجلا ساخته می‌شود؟

سری دوم سریال نجلا ساخته می‌شود؟

خیرالله تقیانی‌پور گفته که تلاش می‌کنند موفقیت فصل اول را تکرار کرده که به همین دلیل کیفیت مهمترین رکن در کار محسوب می‌شود. به تایید این کارگردان در فصل دوم سریال نجلا با اشغال خرمشهر و وارد شدن عبد به جنگ شروع می‌شود.

کد خبر : ۹۲۸۹۲
بازدید : ۵۰۲۲
سری دوم سریال نجلا ساخته می‌شود؟
فرادید | نجلا نام سریالی است که مهرماه ۹۹ روی آنتن شبکه سه رفت و پس از ۱۵ قسمت به پایان رسید. به گفته کارگردان این سریال، پس از اتمام فصل اول نجلا، به دلیل استقبال مردم آبادان و تماشاگران، تصمیم گرفته اند که فصل دوم مجموعه نجلا را هم بسازند.

به گزارش فرادید، کارگردان سریال نجلا که از سال گذشته خبر ساخت فصل دوم این سریال را رسانه‌ای کرده بود، این روز‌ها مشغول آماده سازی فیلمنامه سری دوم نجلا است. او قصد دارد مراحل پیش تولید را از خرداد ماه و فیلمبرداری سریال را در تابستان آغاز کند.

فصل اول این سریال دارای داستانی عاشقانه و پرکشش پیرامون امام حسین بود بود و شب‌های محرم پخش می‌شد. این سریال به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در تابستان همان سال ساخته و شب‌های محرم پخش شد.

خیرالله تقیانی‌پور گفته که تلاش می‌کنند موفقیت فصل اول را تکرار کرده که به همین دلیل کیفیت مهمترین رکن در کار محسوب می‌شود. به تایید این کارگردان در فصل دوم سریال نجلا با اشغال خرمشهر و وارد شدن عبد به جنگ شروع می‌شود.

جزئیات ساخت سری دوم سریال نجلا

دست اندرکاران سریال نجلا معتقدند که سری دوم این سریال تولید سنگین‌تری نسبت به فصل اول خواهد داشت. چراکه نجلا این بار در فضای دفاع مقدس روایت می‌شود که سختی‌هایی به همراه خواهد داشت؛ و در حال حاضر مذاکره با بازیگران در حال انجام است و به نظر می‌رسد سعی گروه تولید بر این است که تیم موفق فصل اول در فصل دوم نیز برای ساخت این سریال همکاری کنند.

به گفته گروه تولید این سریال، درحال مذاکره با بازیگران فصل اول نجلا هستند و تلاش می‌کنند که تیم قبلی را برای سری جدید وارد پروژه کنند. کارگردان سریال نجلا در این باره گفته که بازیگران قدیمی سریال همه حضور دارند و بازیگر‌های جدید را به تناسب نقش و اتفاقات جذب خواهند کرد. او تاکید کرد «اولویت‌مان در انتخاب بازیگران جدید، هنرمندان تئاترند که این روز‌ها در شرایط معیشتی و اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند.»

خیرالله تقیانی‌پور درباره زمان پخش مجوعه نجلا ۲ می‌گوید که تصویربرداری سریال ۶ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد؛ حتی احتمال دارد پخش آن برای رمضان ۱۴۰۱ آماده شود، اما تلویزیون درباره پخش سریال تصمیم‌گیری می‌کند. او معتقد است که نباید کیفیت را فدای شتاب‌زدگی کرد و تلاش می‌کنند که اثری خوب و مخاطب‌پسند را به تلویزیون ارائه دهند.

تقیانی‌پور به لوکیشن‌های سریال اشاره کرد و گفت: «فصل دوم سریال ۳۲ قسمتی است و فضای متفاوت و لوکیشن‌های متعددی دارد و زمان بیشتری برای فیلمبرداری خواهد برد. احتمالاً در فصل تابستان، فیلمبرداری در تهران خواهد بود و پاییز باید به شهر‌های اهواز برویم.»

هدایت هاشمی هم درباره سری جدید نجلا گفته است که «خیلی‌ها انتظار فصل دوم را داشتند که باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد.»

سری دوم سریال نجلا ساخته می‌شود؟
در فصل اول سریال نجلا چه گذشت؟

سری نخست مجموعه تلویزیونی نجلا در آبادان، شادگان و تهران تصویربرداری و ساخته شد. قصه سریال در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاده و درباره دختری به نام نجلا است، او دختری جنوبی با چشمانی روشن است که چشمانش بیانگر اسم او یعنی نجلا بوده و سختی‌های بسیاری را پشت سر می‌گذرد.

نجلا دختری پزشک است که درکنار پدر و عمه اش زندگی می‌کند و همه روزه درحال تلاش برای شکست دادن مشکلتش است تا اینکه سر و کله عبد پیدا می‌شود و یک دل، نه صد دل، عاشق نجلا می‌شود و عبد برای اثبات عشقش به او حاضر می‌شود در روزگاری که مرز‌های میان عراق و ایران بسته شده، نجا را به عراق ببرد.

در این میان نجلا نیز به پسر عاشق داستان وعده می‌دهد که اگر عبد بتواند او را از مرز رد کرده و به زیارت اربعین برساند به خواستگاری پسر عاشق جواب مثبت می‌دهد که در نهایت به علت سختی‌های راهشان اتفاق‌هایی برایشان می‌افتد.

به گفتانی کارگردان سریال نجلا، این سریال مضمون عاشقانه‌ای دارد و در وهله بعدی حسّ میهن‌پرستی را در ذهن‌ها زنده می‌کند و داستان نجلا هم حول آن محور و اتفاق می‌چرخد. او بر این باور است که سریال از عشق زمینی به عشقی عرفانی و آسمانی می‌رسد و در تلاش است قصه را به همان عاقبت بخیری که پدران و مادرانمان می‌گویند ختم کند.

طبق گفته‌های تقیانی‌پور سیر و سلوکی رخ می‌دهد که معنی و مفهوم عشق از منظر دیگری به رخ کشیده می‌شود.

او گفته بود که برای ساخت این سریال دوربین اش را به جنوب برده تا نشان بدهد جنوبی‌ها در سال های۵۸ چگونه زندگی می‌کردند، آداب و رسوم شان چطور بوده و... در واقع کارگردان سعی کرده با این اتفاق هم، تهران گریزی داشته باشد و هم به جنوبی‌ها ادای دین کند.

حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله دارزاده و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و امین میری، یاسمین بدوی، ابتسام بغلانی، عبدالرضا نصاری و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده اند.

مهدی حمزه، حسین امیرجهانی، هادی قربانی هم نویسندگان فصل اول سریال نجلا بوده اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید