افرادی که واکسن زده‌اند، کرونا می‌گیرند؟

افرادی که واکسن زده‌اند، کرونا می‌گیرند؟

احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری وجود دارد، اما علائم بیماری در این افراد یا خفیف بوده و یا به شکل بی علامت خواهد بود.

کد خبر : ۹۳۱۹۶
بازدید : ۸۶۴۸

واکسن کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری وجود دارد، اما در صورت ابتلا علائم در این افراد بصورت خفیف بوده و یا حتی بی علامت هستند.

دکتر علیرضا جانبخش میزان اثربخشی انواع واکسن‌های کرونا را بین ۶۰ تا ۹۵ درصد اعلام و تصریح کرد: آنچه مشخص است اینکه تمامی واکسن‌ها طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی می‌توانند جلوی بروز نوع شدید کرونا را بگیرند.

وی افزود: احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا زده اند به این بیماری وجود دارد، اما علائم بیماری در این افراد یا خفیف بوده و یا به شکل بی علامت خواهد بود. وی تصریح کرد: در مجموع آنچه مهم است اینکه تمامی واکسن‌ها کرونا با جلوگیری از بروز فرم شدید بیماری، جلوی مرگ و میر ناشی از کرونا را می‌گیرند.

جانبخش در خصوص اثربخشی این واکسن‌ها در مقابل سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا هم گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی خوشبختانه واکسن‌ها در مقابل سویه‌های جهش یافته هم کارایی داشته و مانع از بروز فرم شدید بیماری در افراد شده اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به بیماری کرونا گفت: این افراد در صورت ابتلا ناقل این بیماری محسوب می‌شوند و می‌توانند این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

جانبخش گفت: براین اساس تزریق واکسن به معنی کنارگذاشتن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افراد باید تا زمانی که تمام جامعه واکسینه می‌شوند با دقت این پروتکل‌ها و بویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید