پرسپولیس عمدا باخت؟

پرسپولیس عمدا باخت؟

این وسط مشخص نیست کمک به حذف احتمالی استقلال، فولاد یا تراکتور چه سودی برای پرسپولیس دارد؟ اصلا چه‌بسا صعود این تیم‌ها و بازی با آن‌ها در خاک ایران بسیار راحت‌تر از مقابله با رقبای عربی باشد.

کد خبر : ۹۳۱۹۷
بازدید : ۵۳۹۰

پرسپولیس

پرسپولیس در پنجمین مسابقه مرحله گروهی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا با یک گل مغلوب الوحده شد تا تیم اماراتی شانس بالایی برای صعود به دور بعد پیدا کند.

بعد از این بازی ابهامات زیادی در مورد عملکرد سرخپوشان مطرح شد که این مطلب می‌کوشد برخی از آن‌ها را مرور کند.

آیا پرسپولیس عمدا باخت؟

فضای مجازی پر است از شایعات عجیب و بی‌پشتوانه؛ آن قدر توخالی و پرقدرت قصه می‌سازند که اصلا مجالی برای تامل باقی نمی‌ماند. بلافاصله بعد از شکست پرسپولیس برابر الوحده، این تئوری مطرح شد که سرخپوشان از قصد به حریف اماراتی باخته‌اند تا این تیم یکی از ۳ سهمیه صعود تیم‌های دوم را از آن خود کند و کار برای بقیه تیم‌های ایرانی که به استفاده از این سهمیه دل خوش کرده بودند، دشوار شود.
این وسط مشخص نیست کمک به حذف احتمالی استقلال، فولاد یا تراکتور چه سودی برای پرسپولیس دارد؟ اصلا چه‌بسا صعود این تیم‌ها و بازی با آن‌ها در خاک ایران بسیار راحت‌تر از مقابله با رقبای عربی باشد. پس چرا پرسپولیس باید به حیثیت خودش لطمه بزند تا «شاید» یک تیم هموطن حذف شود؟
حالا بگذریم از این که پرسپولیس در نیمه دوم همین بازی کلی حمله کرد، انواع موقعیت‌های گل را ساخت و ۲ بار هم به تیر زد. خب اگر یکی از این توپ‌ها گل می‌شد که همه نقشه‌ها به باد می‌رفت. صدالبته این بدیهیات منطقی مهم نیستند؛ باید دید ادمین‌های منفعت‌طلب کانال‌های هواداری چه می‌گویند!

چرا عیسی آل کثیر بازی می‌کند؟

بین ۲نیمه بازی پرسپولیس و الوحده شهریار مغانلو عوض شد، اما عیسی آل کثیر که به وضوح ناآماده به نظر می‌رسد در زمین ماند. آل کثیر بعد از بازگشت از محرومیت به هیچ وجه در حد و اندازه‌های سابق نشان نداده و اگر چه ۲ گل زده، اما مشخص است که آن بازیکن آماده فصل گذشته نیست.
در این شرایط برخی از فیکس‌شدن او یا حضورش در زمین تا دقیقه ۹۰ ایراد می‌گیرند. این در حالی است که اتفاقا سیاست کادر فنی پرسپولیس در این مورد درست و منطقی به نظر می‌رسد.
به هر حال عیسی باید برای یک‌سوم پایانی و بسیار حیاتی لیگ برتر آماده شود و کم‌هزینه‌ترین موقعیت برای کسب این فرم مطلوب، در همین مسابقات آسیایی است. گروه پرسپولیس آسان بوده و این تیم هم صعودش را قطعی کرده؛ بنابراین عیسی در حداکثر دقایق ممکن بازی می‌کند تا با نزدیک‌شدن به شرایط ایده‌آل در مصاف‌های دشوار لیگ به پرسپولیس کمک کند.

چرا پرسپولیس آسان گل می‌خورد؟

در همه سال‌های موفقیت پرسپولیس، یکی از رموز خوشبخت‌شدن این تیم برخورداری از ساختار دفاعی سختکوش و مستحکم بوده است. در فصل جاری، اما پرسپولیس زیاد موقعیت گل می‌دهد و آسان‌تر گل می‌خورد. این تیم در گروه ساده‌اش در ۳بازی گل اول را دریافت کرد، ۲بار از شکست پیروزی ساخت و نهایتا مرتبه سوم هر ۳امتیاز را از دست داد. برای پرسپولیس جالب نیست که از گوا گل بخورد.
دروازه این تیم در ۵ بازی نخست به اندازه تراکتور باز شده و شاید اگر گروه قرمز‌ها سخت‌تر بود، آن‌ها به مشکل می‌خوردند. در لیگ هم همین شرایط وجود دارد.
پرسپولیس در ۲۰بازی ۱۰گل خورده که از آمار این تیم در بازه مشابه در هر ۴ فصل منجر به قهرمانی بدتر است. جالب است بدانید سرخپوشان در ۲۰بازی ابتدایی لیگ شانزدهم فقط ۵ گل خورده بودند. قاطعانه باید گفت اگر کادر فنی پرسپولیس دلیل این افول را پیدا نکند و رو به ترمیم این ضعف نیاورد، ممکن است سرخپوشان به‌شدت متضرر شوند.

چرا پرسپولیس سخت گل می‌زند؟

جناب حمید مطهری هفته گذشته از منتقدان فرصت‌سوزی‌های پرسپولیس گله کرده و گفته بود: «روی مهاجمان ما فشار نیاورید.» بعد از بازی با الوحده، اما صدای خود یحیی گل‌محمدی هم درآمد. سرمربی پرسپولیس انتقاد کرد از این که چرا موقعیت‌های سخت به‌دست آمده، آسان از دست می‌روند.
حالا شانس بیاورد مورد عتاب دستیارش قرار نگیرد! خارج از شوخی بازیکنان پرسپولیس به سوزاندن موقعیت‌های طلایی گلزنی اعتیاد پیدا کرده‌اند و طبیعتا این مسئله می‌تواند هزینه سنگینی برای تیم داشته باشد. فرض کنید این یک بازی تک‌حذفی بود.
چرا پرسپولیس باید به همین مفتی از تورنمنت کنار می‌رفت؟ به نظر می‌رسد با تمرین و تمرکز بیشتر می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.»
منبع: روزنامه همشهری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید