فشار به رییس دانشگاه امیرکبیر برای کناره گیری

کد خبر : ۹۳۷
بازدید : ۱۱۹۱

فرادید | کمتر از یک هفته پس از سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت در دانشگاه امیرکبیر درخواست ها برای برکناری رئیس این دانشگاه افزایش یافته‌است.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر هفته گذشته در میان مخالفت گسترده تندروها مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در این دانشگاه لغو نکرد تا مخالفانش پرونده‌ای مربوط به ۱۸ سال پیش را که علیه او گشوده بودند به سرانجام برسانند.

خبرگزاری تسنیم، امروز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت گزارش داد که بر پایه این پرونده، معتمدی متهم است که ۱۸ سال پیش و زمانی که رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی بوده با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول (مواد کاربردی در رنگ‌سازی) را برای استفاده در طرح‌های مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی وارد کشور کرد اما «آن‌ها را در بازار آزاد فروخته است.»

براساس گزارش تسنیم دیوان محاسبات کشور، معتمدی را بر پایه این اتهام به پرداخت ۷۱۰ هزار دلار جریمه و سه ماه انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرده است.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته که حکم دیوان محاسبات درباره رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید اجرا شود.

معتمدی در واکنش به صدور این حکم گفته که جای این سوال باقی است که چرا بعد از ۱۸ سال باید پرونده‌ای را بررسی کنند.

به گفته او «در این پرونده مشخص است که مواد شیمیایی از چه طریقی خریداری شده، پول پرداخت شده و حساب‌های دولتی که پول به آن پرداخت شده نیز مشخص است.»

معتمدی می‌گوید که طرح این پرونده با «اهداف سیاسی» و تبعات فعالیت‌هایی است که در دانشگاه شروع کرده است.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    معلومه سیاسیه ،پرونده اختلاس های احمدینژاد ول کردند به اینچیزا گیر دادند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید