رد پای یک دندانپزشک در ۲ پرونده جنایی

رد پای یک دندانپزشک در ۲ پرونده جنایی

با اینکه چهره او مشخص نبود، اما زمانی که دکتر جوان خواست از آسانسور بیرون بیاید مرد جوان لوله اسلحه را به سمت کاوه گرفت و شلیک کرد. گلوله به گلوی دکتر جوان اصابت کرد. پس از انتقال وی به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان، دندانپزشک جوان به کما رفت.

کد خبر : ۹۵۹۳۵
بازدید : ۲۹۰۶

رد پای یک دندانپزشک که به اتهام سوءقصد به برادرش بازداشت شده بود، در پرونده قتل مرد ثروتمند در کوهستان نیز کشف شد.

اواخر بهمن سال گذشته زن جوانی که برای کوهنوردی به منطقه‌ای در سعادت‌آباد رفته بود، هنگام پایین آمدن از کوه شاهد درگیری لفظی دو مرد جوان بود. اما این درگیری خیلی زود به نزاع شدیدی رسید و زن جوان وحشت زده با پلیس تماس گرفت.

وی در توضیح ماجرا گفت: وقتی از کوهنوردی بر می‌گشتم در پایین کوه دو مرد که یکی از آن‌ها جوان و دیگری سالخورده بود، از خودروی ال ۹۰ پیاده شدند.
سرنشینان خودرو عصبانی بوده و مشاجره لفظی داشتند. ناگهان مرد جوان که راننده خودرو بود دست به چاقو شد و چند ضربه به مرد مسن زد. او التماس می‌کرد و از ضارب می‌خواست که او را نزند، اما مرد جوان بدون توجه به التماس‌ها ضربات پی در پی می‌زد و بعد هم سوار بر خودرواش از محل متواری شد.

پس از این گزارش لحظاتی بعد امدادگران اورژانس و مأموران پلیس راهی محل شده و مرد ۷۰ ساله را به بیمارستان منتقل کردند. اما شدت جراحات وارده مرگ او را رقم زد. به‌دنبال این جنایت موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد.

بازپرس حبیب‌الله صادقی و تیم جنایی وقتی وارد عمل شدند در نخستین گام اقدام به شناسایی هویت قربانی کردند. با توجه به مدرک شناسایی که همراه مقتول بود هویت او به‌نام امیر فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد امیر بازنشسته بوده و چندین ملک داشته که آن‌ها را اجاره داده همچنین در کار خرید و فروش دلار بوده است.

سوء قصد به برادر

برای شناسایی عامل قتل، دایره تحقیقات تیم جنایی گسترده‌تر شد و پس از گذشت حدود ۵ ماه از این جنایت در بررسی‌های صورت گرفته میان افرادی که با مقتول مراوده مالی داشته و با او در داد و ستد دلار بودند، تیم جنایی به یک دندانپزشک رسید. دکتری که به خاطر خرید و فروش دلار با مقتول اختلاف مالی پیدا کرده بود و خودروی ال ۹۰ نیز داشت.

اما تحقیقات نشان می‌داد این پزشک ۴۵ ساله به نام کوروش که تخصص خود را از کشور اوکراین گرفته بود به خاطر سوء قصد به برادرش و شروع به قتل وی از اواخر سال گذشته در زندان به سر می‌برد.

ماجرا از این قرار بود که اواخر سال گذشته برادر کوروش به‌نام کاوه که او نیز دندانپزشک بود راهی مطب خود شد، اما وقتی سوار آسانسور شده تا به طبقه‌ای که مطبش قرار داشت برود به محض باز شدن در آسانسور مردی را با یک دسته گل مقابل خودش دید.

با اینکه چهره او مشخص نبود، اما زمانی که دکتر جوان خواست از آسانسور بیرون بیاید مرد جوان لوله اسلحه را به سمت کاوه گرفت و شلیک کرد. گلوله به گلوی دکتر جوان اصابت کرد. پس از انتقال وی به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان، دندانپزشک جوان به کما رفت.

گزارش این سوء قصد به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کاوه با برادرش کوروش اختلافاتی داشته است.

از سویی دوربین‌های مداربسته مرکز درمانی و اطراف آن مورد بازبینی قرار گرفت و تصاویری که از مرد مسلح به‌دست آمد با ظاهر کوروش شباهت زیادی داشت. بدین ترتیب کوروش بازداشت شد، اما منکر تیراندازی به برادرش شد. با توجه به مدارک و دلایلی که از سوی بازپرس پرونده به‌دست آمد، کوروش روانه زندان شد و مدتی بعد نیز کاوه از کما بیرون آمد.

با توجه به اینکه مظنون اصلی پرونده قتل مرد ثروتمند در کوهستان نیز کوروش بود به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، او برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد. اما کوروش همچنان منکر دخالت در شلیک به برادرش و قتل مرد ثروتمند در کوهستان است.

با این حال به دستور بازپرس جنایی، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید