واکنش‌ها به طلای المپیک جواد فروغی

واکنش‌ها به طلای المپیک جواد فروغی

با پیروزی جواد فروغی مقابل ورزشکارانی از آلمان، صربستان، چین و کره جنوبی، ایران جز اولین کشور‌هایی بود که در المپیک توکیو توانست مدال طلا کسب کند. اتفاقی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی داشت.  

کد خبر : ۹۶۳۷۸
بازدید : ۳۲۵۸
فرادید | شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که رشته تپانچه بادی بتواند برای ایران در المپیک توکیو مدال طلا کسب کند. اما در اتفاقی غیر منتظره و در نخستین روز‌های آغازین المپیک ۲۰۲۰، جواد فروغی توانست نخستین مدال طلایی کاروان ایران را از آن خود کند. این اتفاق واکنش مسئولان ارشد کشور، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

به گزارش فرادید؛ جواد فروغی اولین تیرانداز ایرانی تاریخ المپیک است که موفق به کسب مقام نخست و گردن آویز طلا شده است. پیش از این ایران تنها در رشته‌های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو موفق به کسب طلای المپیک شده بود.

نکته قابل توجه اینجاست که ایران در رشته‌های تیراندازی از سال ۱۹۴۸ در المپیک حضور دارد، اما حالا پس از ۷۳ سال موفق به کسب مدال از این رقابت‌ها شده است.

جواد فروغی که حالا ۴۱ سال سن دارد، از ۳۰ سالگی وارد این رشته شده است. او در این مدت ۲ مدال طلای جهام جهانی تپانچه بادی ۱۰ متر و دو مقام سومی مسابقات آسیایی تپانچه بادی را کسب کرده است.

با این حساب او مسن‌ترین مدال آور تاریخ ایران در مسابقات المپیک است. جواد فروغی همچنین مسن‌ترین ورزشکار اعزامی ایران به المپیک توکیو ۲۰۲۰ است.
واکنش‌ها به طلای المپیک جواد فروغی

واکنش‌ها به طلای زودهنگام جواد فروغی

با پیروزی جواد فروغی مقابل ورزشکارانی از آلمان، صربستان، چین و کره جنوبی، ایران جز اولین کشور‌هایی بود که در المپیک توکیو توانست مدال طلا کسب کند. اتفاقی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی داشت.

در این میان سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور منتخب، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، علی ربیعی، سخنگوی دولت، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از جمله مسئولان ارشد کشور بودند که مدال آوری جواد فروغی را تبریک گفتد و به تمجید از او پرداختند.

البته بیشتر رسانه‌ها نیز به مدال طلا، جواد فروغی واکنش توام با تحسین نشان دادند.

در این رابطه روزنامه آرمان با گزارش «فروغ ایران در المپیک»، هفت صبح با «قهرمانی از دهلران»، روزنامه ایران با «تاریخ سازی فروغی با تیرطلایی»، شهروند با گزارش «پدر، پرستار و قهرمان» و وطن امروز با «نقطه زن» به پیشواز جشن قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو ۲۰۲۰ رفتند.

اما واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت بود. برخی به مدال طلای فروغی با دید سیاسی نگاه کرده اند. اما در مقابل عده دیگری از کاربران، مخالف ادغام سیاست با ورزش بودند.

این دسته می‌گویند که مهم‌تر از هر نگاهی، مدال طلای جواد فروغی در المپیک توکیو است که با تلاش‌های مستمر به دست آمده است.

در این میان بخش دیگری از کاربران جواد فروغی و کیمیا علیزاده را یکدیگر قیاس کردند. مقایسه‌ای که موافقان و مخالفان بسیای داشته است.

واکنش‌ها به طلای المپیک جواد فروغی
از مشکل قلبی و تمرین طبقه منفی ۲ بیمارستان تا مدال‌های طلایی!

جواد فروغی که پرستار بیمارستان بقیه الله تهران است و سه فرزند هم دارد. ورزش حرفه‌ای را اتفاقی و در نخستین روز‌های ۳۰ سالگی آغاز کرده است. او می‌گوید که از نوجوانی مشکل دریچه میترال داشته و همین مسئله باعث شده برخی از اوقات روز تپش قلب داشته باشد.

فروغی گفته که به همین خاطر به هر رشته ورزشی فکر می‌کردم که شرکت کنم، اما اصلا این تصور را نداشتم در رشته‌ای مثل تیراندازی که نیاز به ثبات دست دارد، فعالیت کنم و مدال المپیک بگیرم.

او در مورد آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در رشته تیراندازی می‌گوید که تمرینات تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان و به صورت کاملاً اتفاقی شروع کرده است.

طبق گفته جواد فروغی؛ در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ را کسب کرده و کسی که مسئول بوده از او خواسته تا پیگیر باشد. او گفته که تشویق این مسئول باعث شد تا سراغ تیراندازی برود و با مربگیری آقای خدابنده لو کارش را شروع کند.

در نهایت او توانست نخستین مدال خود را سال ۹۸ در مسابقات قهرمانی آسیا، در دوحه قطر کسب کند.

دو سال پس از مدال برنز دوحه، فروغی در مسابقات جام جهانی تیراندازی هند و کرواسی شرکت کرد. او توانست هر دو مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر مردان را کسب کند.
حالا هم پس از یازده سال، او مهم ترین مدال رشته تیراندازی را در المپیک توکیو کسب کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید