الکل قویاً سرطان‌زا و قهوه و لبنیات قویاً ضدسرطان شناخته شد

الکل قویاً سرطان‌زا و قهوه و لبنیات قویاً ضدسرطان شناخته شد

مصرف الکل با چند سرطان از جمله سرطان مرتبط با سر و گردن – دهان، حلق و حنجره – مری و روده بزرگ مرتبط است و بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد می‌تواند منجر به سرطان‌هایی مانند سرطان پستان و کبد شود.

کد خبر : ۹۶۸۲۷
بازدید : ۳۰۱۴
الکل قویاً سرطان‌زا و قهوه و لبنیات قویاً ضدسرطان شناخته شد
فرادید | نتایج یک تحقیق بزرگ نشان می‌دهد که مصرف الکل با افزایش احتما ابتلا به تعداد بیشتری از انواع سرطان‌ها مرتبط است. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه افراد را در مقابل سرطان کبد محافظت می‌کند.

به گزارش فرادید، این پژوهش که توسط یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی در امپریال‌کالج لندن انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف الکل با چند سرطان از جمله سرطان مرتبط با سر و گردن - دهان، حلق و حنجره - مری و روده بزرگ مرتبط است و بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد می‌تواند منجر به سرطان‌هایی مانند سرطان پستان و کبد شود.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز با کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد و سرطان سلول‌های پایه پوست مرتبط است. مصرف لبنیات و غلات کامل نیز خطر ابتلا به سرطان مقعد را کاهش می‌دهد.

جیوتا میترو، مدیر بخش تحقیقات و نوآوری صندوق جهانی تحقیقات سرطان که حامی مالی این پژوهش بوده است، می‌گوید: «این تحقیق شواهدی که ما درباره ارتباط بین الکل و قهوه با سرطان داریم را تأیید می‌کند.» او می‌گوید: «برای فهم سازوکار ارتباط قهوه و الکل با سرطان نیازمند تحقیقات بیشتری در آینده هستیم.»

او می‌گوید افرادی که نگران تغذیه و اثرات آن بر ابتلا به سرطان هستند این چند توصیه صندوق جهانی پیشگیری از سرطان را به خاطر داشته باشند که می‌گوید حتی‌المقدور الکل مصرف نکنید، در وزن سالم باشید، فعالیت بدنی داشته باشید و از غذا‌های غنی‌شده با غلات کامل، سبزیجات، میوه و حبوبات استفاده کنید.

یک توضیح برای ارتباط بین مصرف الکل و سرطان این است که الکل هنگامی که متابولیزه می‌شود، به مواد شیمیایی‌ای تجزیه می‌شود که به دی‌اِن‌اِی متصل می‌شوند و باعث جهش‌های ژنی‌ای می‌شوند که نتیجه‌اش می‌تواند انواعی از سرطان‌ها باشد.

الکل همچنین می‌تواند سطح هورمون‌های مرتبط با ابتلای به سرطان پستان را افزایش دهد. به‌طور‌کلی، هر چه فردی الکل بیشتری مصرف کند، احتمال ابتلا به انواعی از سرطان‌ها در او افزایش پیدا می‌کند.

نویسندگان این مقاله از سیاست‌گذاران حوزه سلامت عمومی درخواست کرده‌اند برای تشویق مردم به عدم مصرف الکل سیاست‌هایی را وضع کنند.

نتایج این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که برخلاف الکل، قهوه دارای مواد آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که می‌تواند از بیماری‌هایی مانند سرطان که به دلیل التهاب ایجاد می‌شوند، پیشگیری کند.

این مطالعه بعد از مروری بر ۸۶۹ مقاله با موضوع بررسی ارتباط بین غذا و مواد مغذی با خطر ابتلا به ۱۱ سرطان متفاوت، انجام شده است.

ارتباط بین سرطان و بسیاری از انواع نوشیدنی‌ها و غذا‌ها رد شد، اما شواهد نشان داد که ارتباط بین مصرف الکل با ابتلا به ۱۱ نوع سرطان و ارتباط بین مصرف قهوه و لبنیات با پیشگیری از آن‌ها قویاً تأیید می‌شود.

منبع: The Guardian
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید