تشدید تنش میان ایران عربستان بر سر کشتی "نجات"

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقامات سعودی مبنی بر بازرسی کشتی نجات ایران تأکید کرد که کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ایران را ندارند.

کد خبر : ۹۷۰
بازدید : ۳۲۱۶

فرادید | سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقامات سعودی مبنی بر بازرسی کشتی نجات ایران تأکید کرد که کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ایران را ندارند.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید: "به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد".

روز گذشته (سه‌شنبه) احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن، در گفت‌وگو با شکبه خبری الجزیره، گفته بود: "نیروهای ما حق بازرسی از کشتی حامل کمک‌های ایران را دارند و بعد از این که این کشتی بازرسی شد، به آن اجازه می‌دهیم که به مسیر خود ادامه دهد."

سردار جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، نیز در گفتگو با شبکه العالم هشدار داد که هرگونه تعرض به کشتی ایرانی منطقه را به آتش خواهد کشاند.

او گفت: "عربستان سعودی و حاکمان تازه کار این کشور و هم آمریکایی‌ها و دیگران بایستی توجه داشته باشند، چنانچه بیش از این بخواهند برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کمک رسانی به کشورهای منطقه ایجاد مزاحمت کنند، چه بسا آتشی به پا شود که مهار آن قطعا از دست آنها خارج خواهد شد."

هلال احمر هفته گذشته اعلام کرد که کشتی «ایران شاهد» حاوی دو هزار و ۵۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه را روانه کشور یمن می‌کند. یک فرمانده نظامی نیز گفت که این کشتی برای رسیدن به یمن از سوی ناوگروه سی‌و چهارم ارتش حفاظت می‌شود.

آمریکا روز سه شنبه از جمهوری اسلامی ایران خواست که کشتی «ایران شاهد» را به جای یمن به سمت جیبوتی، هدایت کند، جایی که سازمان ملل متحد مرکزی را برای توزیع کمک‌های انسانی دایر کرده است.

۰
نظرات بینندگان
  • محمودی ارسالی در

    هزار آفرین به ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید