آغاز تحویل تارا

آغاز تحویل تارا

تمامی تعهدات تارا تا پایان سال حدود ۹۵۰۰ دستگاه بوده که از این تعداد، ۲۵۰۰ دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک شش سرعته و ۷۰۰۰ دستگاه نیز با گیربکس دستی پنج سرعته تحویل خواهد شد که امروز تحویل‌دهی نسخه پنج سرعته آن آغاز شده است.

کد خبر : ۹۷۲۳۰
بازدید : ۲۶۷۶

مراسم نخستین مرحله تحویل تارا به مشتریان دیروز (شنبه) برگزار شد. براین اساس تمامی دعوتنامه‌های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده و براساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان می‌شود.

نخستین مرحله از تحویل خودرو ملی گروه صنعتی ایران‌خودرو (تارا) دیروز (شنبه) طی مراسمی با حضور تعدادی از مشتریان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد که طی آن، گزارشی از مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های این محصول و همچنین اهداف کلیدی تولید تارا برای آشنایی کامل و بیشتر مشتریان با این محصول ارائه شد.

در پایان این مراسم، سند مالکیت و کلید این خودرو توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

فرشاد مقیمی-مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو- در جریان این مراسم، ضمن اینکه خودرو «تارا» را ستاره درخشانی در حوزه تولید صنعتی کشور خواند، گفت: بر روی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو که تارا نخستین محصول آن است، سرمایه گذاری بسیاری صورت گرفته و در نقشه راه استراتژیک این خودروساز محصولات متنوع و متعددی پیش بینی شده است.
به زودی نسخه کراس اوور این پلتفرم رونمایی خواهد شد که این اقدام، گام بلندی در پیشرفت صنعت خودروی کشور خواهد بود و نشاندهنده عزم ملی و همه جانبه گروه صنعتی ایرانخودرو است. همچنین در آینده خودروی هاچ بگ این پلتفرم نیر ارائه خواهد شد.

تارا محصولی با امکان صادرات

وی ضمن اشاره به مزیت رقابتی بودن خودروی تارا در مقایسه با محصولات داخلی و نیز محصولات مونتاژی و وارداتی کشور، اظهار کرد: این محصول علاوه بر مزیت صادراتی، دارای استحکام بسیار بالایی در بدنه و ایمنی بالایی است که از این منظر کاملا قابل رقابت با محصولات موجود در بازار است؛ این مزیت موجب میشود تا مشتریان مطمئن باشند که ایران خودرو برای سلامتی و ایمنی آن‌ها احترام قائل است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن یادآوری اینکه از اواخر سال ۱۳۹۸ پروژه تارا آغاز و ظرف مدت ۱۳ ماه موفق به رسیدن به مرحله تولید شد، تاکید کرد: در شرایطی که هدف تحریم‌ها متوقف کردن صنعت خودرو کشور بود، محصول تارا به تولید رسید.
با تلاش همه همکاران توانستیم از سد تحریم‌ها عبور کرده و این پروژه را به سرانجام برسانیم. تولید انبوه این محصول و اجرای برنامه‌های فروش و افزایش عرضه به بازار، در دستور کار امسال ایران خودرو قرار دارد.

مقیمی میزان داخلی‌سازی این خودرو را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: این خودرو دارای ۷۵ درصد عمق خودکفایی و داخلی سازی است و بیش از ۹۲ درصد از قرارداد‌های تامین قطعات آن با رویکرد توسعه صنعت قطعه سازی، با قطعه سازان داخلی بسته شده است. در حال حاضر نیز چند قطعه از قطعات مهم این خودرو با هدف داخلیسازی، در حال نمونه‌سازی است.

۹۵۰۰ دستگاه تارا تا پایان سال تعهد شده

وی با بیان این‌که از حدود یک ماه گذشته توزیع این خودرو در نمایندگی‌ها آغاز شده است، افزود: قطع به یقین‌به سرعت نسبت به تحویلدهی خودرو‌ها اقدام خواهد شد.
تمامی تعهدات تارا تا پایان سال حدود ۹۵۰۰ دستگاه بوده که از این تعداد، ۲۵۰۰ دستگاه از آن با گیربکس اتوماتیک شش سرعته و ۷۰۰۰ دستگاه نیز با گیربکس دستی پنج سرعته تحویل خواهد شد که امروز تحویل‌دهی نسخه پنج سرعته آن آغاز شده است.

این مدیر صنعتی، با بیان این‌که طبق تعهدی که به مشتریان دادیم، از مهرماه امسال تحویل‌دهی نسخه اتوماتیک تارا نیز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر تارا اتوماتیک در مرحله تولید قرار گرفته و در موعد مقرر تحویل مشتریان می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید