پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس در حقیقت سرویسی از سونی برای کنسول PS است که کاربران می‌توانند مشترک آن شوند و از آن استفاده کنند. این سرویس برای PS۴ و PS۵ قابل دسترس است و به دارندگان این سرویس اجازه دسترسی و استفاده از بازی‌های را به صورت رایگان در هر ماه می‌دهد.

کد خبر : ۹۸۰۴۹
بازدید : ۳۴۹۸

برای آن‌هایی که اهل بازی با پلی استیشن هستند و می‌خواهند با دوستان یا گیمر‌های دیگری به صورت آنلاین بازی کنند، پلی استیشن پلاس چنین امکانی را برایشان به خوبی آماده کرده است.

در واقع با این سرویس جدید، دیگر بازی آنلاین راحت و سریع نه دیگر آرزو و نه دیگر تفکر و خیال واهی است؛ اما یک سؤال؟ پلی استیشن پلاس یک وسیله جدید است یا سرویس اشتراکی؟ اصلاً چیست؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه این مطلب پاسخشان را برای شما همراه با چند نکات دیگر نوشته‌ایم.

پلی استیشن پلاس سونی سرویس اشتراکی پرطرفدار این روز‌ها است که بسیاری از دارندگان PS در دنیا از آن استفاده می‌کنند. البته اگر بخواهیم خیلی ریز و دقیق شویم، باید گفت که PlayStation Plus خیلی فراتر از یک سیستم اشتراکی است.
تمامی کاربران PS۴ و PS۵ می‌توانند از مزایای این سرویس بهره ببرند. حتی این سرویس هم برای PS۳ و PS Vita هم قابل دسترس است؛ اما به دلیل پشتیبانی نشدن از سمت سونی، امکان استفاده از تمامی قابلیت‌ها و مزیت‌های پلی استیشن پلاس وجود ندارد.

پلی استیشن پلاس در حقیقت سرویسی از سونی برای کنسول PS است که کاربران می‌توانند مشترک آن شوند و از آن استفاده کنند. این سرویس برای PS۴ و PS۵ قابل دسترس است و به دارندگان این سرویس اجازه دسترسی و استفاده از بازی‌های را به صورت رایگان در هر ماه می‌دهد.

داشتن سرویس پلی استیشن پلاس برای انجام بازی‌های آنلاین در دستگاه‌های PS۴ و PS۵ ضروری است. در واقع برای آن‌هایی که می‌خواهند بازی‌های چندنفره مانند Call of Duty را به صورت آنلاین بازی کنند، باید حق اشتراک PS Plus داشته باشند.
البته مزایای دیگر داشتن این حق سرویس، انجام چند بازی به صورت رایگان و دریافت تخفیف‌های ویژه در بعضی از بازی‌های غیراشتراکی در هر ماه است. دسترسی انحصاری به بعضی از پیش خریدها، داشتن ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری و استفاده از نسخه‌های نمایشی و بتا از دیگر مزایای حق اشتراک پلی استیشن پلاس برای گیمر‌ها است.

این سرویس اشتراکی در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ معرفی شده است و تا الآن هم تغییراتی نداشته است. البته (تا نوشتن این مطلب) برای دستگاه PS۵ و چند بازی آنلاین و رایگان قابل پشتیبانی در PS۴ در دسترس است. در واقع، برای آن‌هایی که PS۵ دارند، از مزایای پلی استیشن پلاس بیشتر از همه می‌توانند استفاده کنند.

چگونه پلی استیشن پلاس کار می‌کند؟

تنها کاری که باید انجام دهید، خرید اشتراک PS Plus است. البته بهتر است که برای خرید به صورت قانونی اقدام کنید تا بعداً مشکلی برای شما به وجود نیاید. همچنین بهتر است که به صورت مستقیم از حق عضویت پلی استیشن پلاس را از PS Store خریداری یا از کوپن‌های تخفیف والمارت و تارگت آمازون استفاده کنید.
سپس کد دریافت شده را در وبسایت رسمی خود PS Sony یا فروشگاه PS در کنسول خود وارد کنید. پس از وارد کردن، عضویت شما فعال شده و می‌توانید به بازی‌های رایگان ماهانه و تخفیف‌ها دسترسی داشته باشید.

هزینه اشتراک PS Plus چقدر است؟

هزینه خرید اشتراک پلی استیشن پلاس بسته به مدت زمان انتخاب شده متفاوت خواهد بود. هزینه اشتراک ماهانه (تا شهریور ۱۴۰۰) ۹.۹۹ دلار، هزینه اشتراک سه ماهه ۲۴.۹۹ و هزینه خدمات اشتراک ۱۲ ماهه ۶۰ دلار است. برای آن‌هایی که حداقل یک سال می‌دانند از این دستگاه استفاده می‌کنند، هزینه اشتراک ۱۲ ماهه به‌صرفه‌تر است.

البته سونی یک دوره تست یا همان آزمایشی را به مدت ۱۴ روز در نظر گرفته است. شما می‌توانید در این ۱۴ روز از خدمات پلی استیشن پلاس استفاده کنید و در صورتی که راضی بودید، اشتراک خود را خریداری کنید. این مدت تست فقط برای یک بار و آن هم برای بار اول در دسترس است.
نکته مهم اینکه، سونی دارای سیستم حرفه‌ای و پیشرفته‌ای است که امکان ثبت ایمیل مجدد و استفاده از دوره ۱۴ روز دیگر را به شما نمی‌دهد. تمامی اطلاعات دستگاه شما در سیستم خود سونی ثبت می‌شود. پس به فکر دور زدن سونی نباشید که خیلی سریع و همان اول، مچتان را خواهد گرفت.

چه بازی‌های رایگانی در این سرویس قابل دسترس است؟

نوع بازی‌های رایگان هر ماه تغییر می‌کند؛ اما نکته مهم اینکه شما در کل ماه فرصت استفاده از بازی‌های رایگان را دارید. پس اگر در ابتدای ماه از بازی‌ها استفاده نکردید، نگران نباشید. مسئله دیگر اینکه بازی‌های دریافتی در کتابخانه شما می‌مانند؛ اما اگر اشتراکتان فعال نباشد، امکان بازی کردن برای شما وجود نخواهد داشت.
بازی های Ps Plus
بازی‌های رایگانی که تا الآن از طریق این سرویس در دسترس بودند، شامل موارد زیر هستند:

آگوست ۲۰۲۱: Hunter's Arena: Legends, Plants vs Zombies: Battle for Neighborville, Tennis World Tour ۲

جولای ۲۰۲۱: A Plague Tale: Innocence, Call of Duty: Black Ops ۴, WWE ۲K Battlegrounds

ژوئن ۲۰۲۱: Operation: Tango, Star Wars: Squadrons, Virtua Fighter ۵: Ultimate Showdown

در زیر فهرست کاملی از بازی‌های PS Plus نوشته شده است:

Batman: Arkham Knight
Battlefield ۱
Call of Duty: Black Ops III - Zombies Chronicles Edition
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Fallout ۴
Final Fantasy XV Royal Edition
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona ۵
Resident Evil ۷ biohazard
Bloodborne
Days Gone
Detroit: Become Human
God of War
Infamous Second Son
Ratchet and Clank
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Until Dawn
Uncharted ۴: A Thief's End

آیا باید بازی‌های رایگان پلی استیشن پلاس را نصب کرد؟

خیر. بازی‌ها در کتابخانه دستگاه شما هستند و هر موقع که بخواهید می‌توانید آن‌ها را بازی کنید. با توجه به اینکه فضای ذخیره سازی PS۵ محدود است، برای همین سونی الزام به نصب را برداشته و قابلیت استفاده از آن‌ها را در کتابخانه به وجود آورده است.
البته انتظار می‌رود که در آینده بتوان با نصب حافظه‌های SSD، فضای ذخیره سازی را افزایش داد (هرچند برای بعضی مدل‌ها این امکان وجود دارد)؛ اما در آینده نزدیک حتماً شاهد افزایش فضا خواهیم بود.

آیا PS Plus برای همه بازی‌های آنلاین PS نیاز است؟

خیر. همه بازی‌ها نیاز به خرید اشتراک ندارد؛ برای مثال بازی Final Fantasy XIV در PS۴ بدون خرید اشتراک بازی کنید. البته ممکن است که برای استفاده از تمامی ویژگی‌های بازی‌های رایگان آنلاین نیاز باشد که حق عضویتی خریداری کنید. به طور کلی، فهرستی از بازی‌های رایگان و پولی در فروشگاه وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

چگونه ثبت نام کنید؟

ثبت نام برای دریافت حق اشتراک پلی استیشن پلاس ساده است. ابتدا باید یک حساب کاربری در PlayStation Network ایجاد کنید. برای ساخت این حساب، کافی است تا به وبسایت خود پلی استیشن بروید یا از طریق کنسول PS۴ یا PS۵ اقدام کنید.
بعد از ساخت حساب، باید هزینه کد دیجیتال اشتراک را بپردازید و بعد کد را از طریق حساب PSN استفاده کنید. تمامی فعالیت‌های بعدی و فعال شدن حساب به صورت خودکار انجام خواهد شد و در همان لحظه می‌توانید از مزایای حق اشتراک خود استفاده کنید.

چند نکته دیگر در خصوص پلی استیشن پلاس

در حال حاضر، جایگزینی برای PS Plus وجود ندارد. برای بازی آنلاین با کنسول Xbox، نیاز به خرید اشتراک و عضویت Xbox Live Gold دارید. همچنین PS Now هم برای بازی‌های ویدئویی در دسترس است. این چند مورد را با هم اشتباه نگیرید.

همانطور که در بالا هم نوشتیم، در صورت تمام شدن زمان حق عضویت، امکان استفاده از بازی‌های رایگان را نخواهید داشت. البته در کتابخانه موجود هستند.

هر ماه بازی‌های جدید جایگزین بازی‌های قدیمی می‌شوند.

در صورتی که بازی‌های معرفی شده را در کتابخانه خود آپلود نکنید، قابل استفاده نخواهند بود.

تمامی بازی‌های رایگان به صورت کامل هستند. (البته بر اساس اطلاعات نوشته شده در بعضی سایت‌ها، ممکن است که تعدادی از ویژگی‌های حرفه‌ای بازی‌ها در حالت رایگان در دسترس نباشند.)

اگر حساب کنسول شما خانوادگی است، می‌توانید حساب‌های فرعی برای حساب اصلی خود ساخته و امکان استفاده از بازی و مزایا را به دیگران بدهید. البته قوانین مخصوصی دارد که حتماً قبل از این کار در سایت پلی استیشن، کامل آن‌ها را مطالعه کنید.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید