توزیع زمین رایگان آغاز شد

توزیع زمین رایگان آغاز شد

اخیرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کار‌های لازم عملیاتی خواهد شد.

کد خبر : ۹۸۸۳۱
بازدید : ۷۰۶۵۳

پس از اعلام شناسایی شش هزار هکتار زمین برای طرح توزیع زمین رایگان، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی خبر داد که توزیع زمین رایگان برای متقاضیان اقدام ملی مسکن رسما آغاز شده است. اما برای دریافت زمین رایگان چگونه می‌توان اقدام کرد؟

اخیرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کار‌های لازم عملیاتی خواهد شد.

هرچند قاسمی از زمان دقیق شروع به کار این طرح صحبت نکرده، اما محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است: به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت‌نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با تلاش‌های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت‌وساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریبا زمین آماده است که برخی از این زمین‌ها در داخل محدوده شهری و برخی خارج از محدوده است. با این حال با توجه به مشکلات پیش از این دولت در تامین زمین برای طرح مسکن ملی به نظر می‌رسد دولت کار راحتی در پیش نداشته باشد.

اما اخیرا مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفته است: واگذاری زمین رایگان به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان آغاز شد. واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن رایگان و در قالب اجاره عرصه با حق بهره برداری ۹۹ ساله خواهد بود. واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در قالب مجتمع‌های ۳ و ۴ واحدی در استان آغاز شده است.

عبدالمجید نژادصفوی به ایلنا گفته است: متقاضیان این طرح می‌توانند در قالب گروه ساخت به صورت مجتمع‌های ۳ یا ۴ واحدی زمین دریافت و برای احداث مسکن اقدام کنند.
متقاضیان می‌توانند از افراد ثبت نامی در سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن گروه ساخت خود را انتخاب و از این اداره کل زمین دریافت کنند و با مراجعه به شهرداری و نظام مهندسی ساختمان پروانه ساختمانی دریافت و طرح و نقشه تهیه کنند.

این درحالیست که اخیرا معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرده بود که برای ۱۰ هزار و ۲۵۰ متقاضی مسکن ملی نمی‌توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم، چرا که به‌عنوان مثال برای شش هزار نفر زمین قطعی نشده که آن را تحویل دهیم. با وجود چنین تجربه‌ای، اما قرار است طرح توزیع رایگان زمین آغاز شود و در گام احتمالا شش هزار هکتار زمین شناسایی شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید