خبر خوب درباره مسکن

خبر خوب درباره مسکن

در سال‌های گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی در حداقل ممکن و تنها ۵ درصد بود، اما در جهت گیری‌های جدید این رقم به ۲۰ درصد تسهیلات بانکی رسیده است.

کد خبر : ۹۸۸۷۳
بازدید : ۱۱۵۱۴

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴ برابری سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی در کشور خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی در حداقل ممکن و تنها ۵ درصد بود، اما در جهت‌گیری‌های جدید این رقم به ۲۰ درصد تسهیلات بانکی رسیده است.

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴ برابری سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی در کشور خبر داد. ظاهرخانی اظهار کرد: در حوزه تأمین مالی مسکن، هم در قانون جهش تولید و هم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم مناسبی را برای عرضه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی در حداقل ممکن و تنها ۵ درصد بود، اما در جهت گیری‌های جدید این رقم به ۲۰ درصد تسهیلات بانکی رسیده است. این امر دسترسی مردم را افزایش داده و فعالیت بخش خصوصی را در حوزه تولید مسکن رونق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران بیان کرد: مکان‌یابی و تأمین زمین این عرضه‌های گسترده را با لحاظ کردن همه شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی انجام خواهیم داد. طاهرخانی گفت: سیاست الحاق زمین به شهر‌ها و همچنین توسعه درونی شهر‌ها در قالب بافت‌های فرسوده همچنان در دستور کار قرار دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید