واکنش‌ها به درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای

واکنش‌ها به درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای

علی لندی، نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌ای که هنگام نجات دو زن از میان شعله‌های آتش، دچار سوختگی شدید شده بود، به علت شدت ۹۰ درصدی سوختگی و عمق جراحات تاب نیاورد و جان باخت. پزشکان می‌گویند که او به دلیل عفونت ناشی از سوختگی پس از ۱۵ روز مقاومت و مبارزه با مرگ جان خود را از دست داده است.

کد خبر : ۹۸۹۰۹
بازدید : ۱۲۴۹۷
فرادید | درگذشت علی لندی، نوجوان اهل ایذه که برای نجات جان دو زن دل به آتش زده بود، واکنش عموم مردم را برانگیخته است؛ تا جایی که تاکنون ۲۳ هزار و ۳۰۰ توئیت با نام علی منتشر شده است. همچنین کارزار درخواست ثبت قهرمانی علی لندی در کتب‌های درسی به راه افتاده است.

به گزارش فرادید؛ مسئولان عالی رتبه کشور به مرگ پرافتخار نوجوان ایذه‌ای واکنش نشان داده و گفته اند که به زودی نام علی لندی در کتب درسی و در شمار قهرمان ملی این مرز و بوم ثبت می‌شود.
سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده این نوجوان، اعلام کرده که مدال عالی پدافند غیرعامل را به خانواده این نوجوان اهدا خواهد کرد.

ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم اعلام کرده که امسال هنرمندان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، غیرت و ایثار این قهرمان ملی را پاس خواهند داشت.

همچنین با هماهنگی‌های انجام شده از سوی فرمانداری و استانداری خوزستان، به مناسبت درگذشت علی لندی، شنبه سه مهر ماه در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام شده است.

پیکر علی لندی، روز جمعه، دوم مهر با حضور مسئولان استان اصفهان و به طور رسمی از بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان تشییع شد.

در نهایت نیز مراسم تشییع این نوجوان، امروز شنبه در شهر ایذه برگزار و پیکر پاک اش در روستای بلوطک لندی خاک سپرده شد.

واکنش‌ها به مرگ علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای
واکنش‌ها به درگذشت پرافتخار علی لندی

در مهم ترین واکنش، طی تماسی از سوی دفتر رهبر انقلاب با خانواده علی لندی، مراتب تسلیت ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

ابراهیم رئیسی هم ضمن تسلیت درگذشت علی لندی و همدردی با خانواده او، گفته که نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.

همچنین محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور نیز در پیامی درگذشت شهادت گونه نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای، را تسلیت گفته و تاکید کرده است: «اقدام ایثارگرانه علی لندی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند».

علاوه بر او دیگر وزرای دولت سیزدهم همچون وزیر امور خارجه، بهداشت و ارشاد هم در پیام هایی درگذشت این نوجوان فداکار را تسلیت گفته اند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه و چند تن دیگر از مسئولان عالی رتبه کشور هم درگذشت این نوجوان ایذه‌ای را تسلیت گفته و از او با عنوان شهید یاد کرده اند.

از طرفی هم مرگ پرافتخار علی لندی، به تیتر روزنامه‌ها و رسانه‌ها تبدیل شده و از دلاوری‌های این نوجوان بسیار یاد می‌شود.

اندوه عمومی برای فوت نوجوان ایذه ای

درگذشت نوجوان ایذه‌ای طی دو روز گذشته موضوع داغ فضای مجازی بود.
در این رابطه کاربران توئیتر و اینستاگرام با ساخت کاریکاتوری از او که درحال نجات مادرشهید از میان آتش است، نوشته اند «پروانه‌ها از شعله‌ها پروا ندارند».

همچنین کاربران با انتشار تصویر پیکر سوخته او، علی لندی را قهرمان کشور و اسطوره فداکاری دانسته اند و خواسته اند تا برای ماندگار شدن نامش، داستان او در کتب درسی نگاشته شده و فیلم این فداکاری همچون دیگر قهرمانان ملی ساخته شود.

کاربری در این باره در توئیتر نوشت: «پطروس فداکار فقط انگشتش بی حس شد، دهقان فداکار فقط پیرهنش سوخت و هرکدوم به اسطوره فداکاری تبدیل شدن علی لندی هم کل بدنش بی حس شد و هم کل بدنش سوخت داستان شهید علی لندی باید سالیان سال به عنوان اسطوره فداکاری به نسل‌های فعلی و بعدی معرفی بشه».

کاربری دیگر هم نوشت: «بزن به آتش عزیزم که ما خیابان‌ها را به نام نامیِ تو ثبت می‌کنیم و فردا فراموش می‌کنیم اسم خیابان از روی اسم کی بود.»
واکنش‌ها به مرگ علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای

علی لندی کیست؟

علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای بود که حدود ۲۰ روز پیش جان خودش را به خطر انداخت تا دو زن را از دل آتش بیرون کشیده و جانشان را نجات دهد.

اما هنگامی که برای نجات جان دو زن سالخورده به خانه آتش گرفته آن‌ها می‌رود، دچار سوختگی شدید می‌شود.

زمانی که علی لندی به علت سوختگی بالای ۹۰ درصد در بیمارستان بستری بود، پدرش از او پرسیده بود که چرا این کار را کرده است؟

او در پاسخ گفته بود: «وقتی دیدم آن دو خانم دارند جیغ می‌زنند و کسی نیست کمک‌شان کند نتوانستم خودم را کنترل کنم. پیک‌نیک را که خیلی داغ بود هر طور بود برداشتم تا از آن دو نفر دور کنم تا بیشتر از این نسوزند».
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    شهید علی لندی باید اسمش در کتب درسی ویکی از اسطوره های مقاومت ایران ثبت گردد

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید