( عکس) آیمک غولپیکر اپل در راه است
اپل ظاهراً قصد دارد کل سری مکهای خود را به فناوری OLED سوق دهد. البته چندین سال طول میکشد تا چنین برنامهای عملی شود. انتظار میرود قدم اول این شرکت برای مهاجرت به OLED عرضه آیپد پرو در سال ۲۰۲۴ باشد. طبق نقشه راهی که افشاشده، اپل میخواهد نسخهای فوقالعاده از آیمک را تولید کند که یک پنل OLED با اندازه ۴۲ اینچ دارد.
براساس اطلاعات فاششده، بهنظر میرسد آیمک ۴۲ اینچی در تعداد محدود و با قیمت بسیار بالایی در سال ۲۰۲۹ از راه برسد.
اپل ظاهراً قصد دارد کل سری مکهای خود را به فناوری OLED سوق دهد. البته چندین سال طول میکشد تا چنین برنامهای عملی شود. انتظار میرود قدم اول این شرکت برای مهاجرت به OLED عرضه آیپد پرو در سال ۲۰۲۴ باشد. طبق نقشه راهی که افشاشده، اپل میخواهد نسخهای فوقالعاده از آیمک را تولید کند که یک پنل OLED با اندازه ۴۲ اینچ دارد.
براساس پست منبع آگاهی به نام Revegnus در ایکس که نقشه راه احتمالی اپل را فاش کرده است، باید منتظر نسخه ۴۲ اینچی آیمک با فناوری OLED باشیم.
اپل هرگز از اندازه نمایشگر ۳۲ اینچی فراتر نرفته و بزرگترین محصولش در این زمینه نمایشگر پرو XDR است. اخیراً نیز آخرین نسخه آیمک با چیپست M۳ معرفی شد که اندازه نمایشگر آن مشابه نسخههای پیشین ۲۴ اینچی است. اگر اطلاعات افشاشده درست باشد، این شرکت میخواهد بهسمت نسخه ۴۲ اینچی OLED خیز بردارد.
آیمک ۴۲ اینچی به این زودیها عرضه نمیشود
درحالیکه از آیمک ۴۲ اینچی مشخصات خاصی فاش نشده است، اما انتظار میرود که در سال ۲۰۲۹ شاهد عرضه آن باشیم. عرضه چنین محصولی کاملاً به برنامههای اپل بستگی دارد و اعتمادی هم به این برنامهها نباید داشت؛ زیرا شرکت کوپرتینویی رونماییهای زیادی درنظر گرفته بود که هیچکدام اتفاق نیفتاد. همچنین احتمال دارد از این آیمک بزرگ تنها ۵۰۰ هزار دستگاه ساخته شود که نشان میدهد با یک محصول خاص و بسیار گرانقیمت روبهرو هستیم.
پیش از آنکه اپل بخواهد سمت ساخت آی مک ۴۲ اینچی OLED برود، نقشه راه این شرکت نشان میدهد که یک نسخه کوچکتر ۳۲ اینچی نیز در راه است. احتمالاً این نسخه در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ عرضه شود.
گفته میشود این مدل نیز در تعداد محدود تولید میشود، اما با توجه به اندازه بزرگتر، بهاحتمالزیاد اپل از یک پنل با وضوح بالا، همراه با اجزای قدرتمند و احتمالاً پشتیبانی از ProMotion برای توجیه افزایش قیمت استفاده میکند.
قابلذکر است اطلاعاتی که از طریق نقشه راه یک شرکت فاش میشود، بدین معنا نیستند که آن محصول در موعد مقرر معرفی یا عرضه میشود.
در نقشه راه شرکتهایی مانند اپل موانع پیشبینینشدهای وجود دارد و گاه این شرکتها مجبور میشوند منابع و انرژی خود را در جای دیگری متمرکز کنند.
منبع: دیجیاتو