( عکس) این روستای عجیب ایرانی در کشور چین چه می کند؟!

( عکس) این روستای عجیب ایرانی در کشور چین چه می کند؟!

در هزاران کیلومتری جنوب پکن در اطراف شهر یانگجو، روستایی وجود دارد که نمادی از حضور ایرانیان و شجاعتی مثال زدنی است.

کد خبر : ۱۵۷۰۳۱
بازدید : ۵۲۰

در هزاران کیلومتری جنوب پکن در اطراف شهر یانگجو، روستایی وجود دارد که نمادی از حضور ایرانیان و شجاعتی مثال زدنی است که قهرمان پارسی در دفاع از مردم دهکده از خود به یادگار گذاشت.

این روستای پارسی چین با رودها و درختان کاج و دشت های وسیع احاطه شده است و به نام « بوسی جوان یا دهکده پارسیان» معروف است

https://cdn01.rahnamato.ir/2023/8/ba27283c-7558-499c-91cf-a60caabb9505-870x580.jpg

داستان جالب نام گذاری دهکده پارسیان

برطبق پژوهش های انجام شده، حدود پنج هزار ایرانی و عرب برای کارهای تجاری در شهر یانگجو که ان زمان یکی از بنادر عمده بازرگانی در آسیا بود سکونت داشتند و بیشتر پارسیان به داد و ستد مروارید و دیگر سنگ های گرانبها پرداختند.

بازرگانان ایرانی با همسایگان چینی خود در صلح و دوستی زندگی می کردند اما بلایای طبیعی نظیر شیل سبز فقر شدید مردم شد و در پی آن دزدی و غارت اموال کشاورزان شدت گرفت. حدود ۶۰۰ سال پیش قهرمانی پارسی ساکن این دهکده، برای نجات جان و مال مردم از دست راهزنان، مردم روستای پارسی چین را در جنگ علیه غارتگران، فرماندهی کرد و مدت های مدیدی از دهکده و مردم محافظت کرد و در نهایت در یکی از جنگ ها کشته شد. بعدها مردم جسد مرد پارسی که در رودخانه رها شده بود را بیرون آورده و با احترام دفن کردند.

گفته می شود که بعد از کشته شدن قهرمان پارسی، اعضای خانواده اش از شهر دیگر به این منطقه آمدند و طبق آیین خود، مراسم یادبود برگزار کردند. مردم مراسم را «بوسی لونگ شیان جی» یعنی مراسم یادبود ژنرال پارسی نام نهادند و از آن استقبال کردند.

گفتنی است در سال ۱۹۹۴ دولت چین سنگ نوشته ای که در آن داستان روستای پارسی چین نقل شده است را به منظور دوستی دو ملت در دهکده قرار داد، چنین سمبل هایی بیانگر روابط دیرینه دو تمدن بزرگ آسیا یعنی ایران و چین است.

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید