بیماری کلید در قفل چیست؟

بیماری کلید در قفل چیست؟

سندرم یا بیماری کلید در قفل زمانی رخ می‌دهد که افراد نیاز شدید به دفع ادرار دارند و مثانه به دلیل انقباضات غیر ارادی قادر به کنترل مایع نیست.

کد خبر : ۱۳۷۷۳۲
بازدید : ۴۳

عدم خود کنترلی ادرار، افراد را مبتلا به بیماری کلید در قفل می‌کند.

سندرم یا بیماری کلید در قفل زمانی رخ می‌دهد که افراد نیاز شدید به دفع ادرار دارند و مثانه به دلیل انقباضات غیر ارادی قادر به کنترل مایع نیست.

بیشتر این نوع بی‌اختیاری‌های ادراری به دلیل عادت‌هایی است که از انتخاب‌های نادرست در سبک زندگی شکل می‌گیرند.

برخی عوامل مؤثر در این وضعیت عبارتند از تغذیه نامناسب، عادت‌های بد هنگام استفاده از سرویس بهداشتی و استرس.

خوشبختانه تنها با تغییر این عوامل می‌توانیم با بسیاری از مواردی که باعث میل شدید و غیر قابل کنترل به استفاده از سرویس بهداشتی در طول روز می‌شوند، مقابله کنیم.

تغذیه نامناسب می‌تواند منجر به تحریک مثانه شود که باعث می‌شود بیشتر به دستشویی بروید؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید بی اختیاری ادرار دارید از خوردن غذا‌هایی مانند گوجه‌فرنگی ، سلتزر (نوعی قرص جوشان) ، قند‌ها و قهوه خودداری کنید.

عادات بد در دستشویی شامل غلط نشستن در سرویس بهداشتی و در نهایت استرس منجر به سفت شدن عضلات کف لگن و مشکل در انقباض لازم می‌شود. سعی کنید این عادات را ترک کنید و استرس روزانه خود را کاهش داده و کنترل کنید.

علت نام‌گذاری سندرم "کلید در قفل" این است که درست زمانی که کلید را در قفل خانه خود می‌گذارید، نیاز شدید به استفاده از سرویس بهداشتی به شما دست می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل این اتفاق ناگهانی، همان طور که اشاره شد به دلیل سفت شدن عضله دترسور است. این عضله از لحاظ آناتومیکی در قسمت بیرونی مثانه قرار دارد.

بهترین کار برای از بین بردن این سندرم، انجام تکنیک‌هایی برای شل کردن عضله دترسور مانند تنفس آهسته و آرام کردن کف لگن با یک سری ورزش ها است.

همان طور که دریافتید یک رفتار اشتباه مانند استرس داشتن می‌تواند به عادتی مضر تبدیل شود و ما را به بیماری مبتلا کند.

پیشنهاد می‌شود سعی کنیم در مقابل اتفاقات روزمره در زندگی سنجیده و درست رفتار کنیم تا دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روحی نشویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید