(تصاویر) عجیب‌ترین «شهر ارواح» در چین؛ گاوهایی که بین قصرها می‌چرند!

(تصاویر) عجیب‌ترین «شهر ارواح» در چین؛ گاوهایی که بین قصرها می‌چرند!

طبق تصاویر، در حال حاضر کشاورزان و دامداران در حال استفاده از زمین‌های خالی بین این عمارت‌های مجلل متروکه هستند.

کد خبر : ۱۴۵۴۵۲
بازدید : ۲۱۳۲۳

فرادید| عمارت‌های اِستِیت گِس به عنوان خانه‌هایی مجلل برای قشر مرفه جامعه در نظر گرفته شده بودند. حالا این عمارت‌ها به حصارهایی برای هدایت گاوها تبدیل شده‌اند و کاوشگران ماجراجو گهگاهی مثل ارواح سرگردان اطراف ایوان‌های قوس‌دار و نماهای سنگی این ویلاهای متروکه پیچ و تاب می‌خورند. 

به گزارش فرادید، این عمارت‌های متروکه که اطراف تپه‌های شن‌یانگ (حدود ۴۰۰ مایلی شمال شرق پکن) واقع شده‌اند، ابتدا توسط گرین‌لَند گروپ، یک بسازبفروش مستقر در شانگهای، برنامه‌ریزی و اجرای آن در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. اما بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پروژه در عرض دو سال متوقف شد و در پی آن، اسکلت‌های نیمه‌شکل گرفته‌ی این عمارت‌های مجلل به حال خود رها شدند. امروزه این عمارت‌های رو به زوال همچنان متروکه و در ردیف‌هایی وهم‌آوری به جا مانده‌اند. 

Untitled7

آغل‌های موقتی گاوها و سایر حیوانات مزرعه در بین عمارت‌های متروکه استیت‌گس

طنزآمیز بودن ماجرای این سازه‌ها با شروع تغییر فصول آشکارتر می‌شود، چون کشاورزان محلی برای کاشت محصولات، شروع به شخم زدن زمین میان ویلاها می‌کنند. گاراژهای آینده‌ی این عمارت‌های متروکه حالا به انبارعلوفه تغییر کاربری داده‌اند و نرده‌های ساده‌ی دو ردیفی، حصار گله‌های گاو میان این املاک را شکل داده‌اند. 

2

کشاورزی به نام گوئو به خبرگزاری فرانسه گفته است: «این خانه‌ها می‌توانستند میلیون‌ها پوند فروخته شوند، اما ثروتمندان حتی یکی از آن‌ها را هم نخریدند.» دلایل دقیق توقف ساخت و ساز این عمارت‌ها هرگز روشن نشد، اگرچه مردم محلی نظریه‌های خودشان را دارند. گوئو فساد مقامات رسمی را عامل توقف پروژه می‌داند و خاطرنشان می‌کند احتمالاً زمانی که دولت شروع به سرکوب پروژه‌های توسعه‌ی کنترل‌نشده کرد، بودجه این پروژه قطع شد. 

Untitled5

زمین‌های شخم‌زده میان این عمارت‌ها شبیه باغ‌های سرسبز صاحبان خانه به نظر می‌رسد. 

فضاهای داخلی این عمارت‌های متروکه از نمای بیرونی آن‌ها نیز جگرسوزتر است. لایه‌ای سنگین از گرد و غبار و تکه‌های زباله تنها اثاثیه‌ی اتاق‌ها هستند که تضاد کاملی با کف‌ها و ستون‌های مرمری، لوسترهای کریستالی، سقف‌های صندوق‌دار و تزئینات پیچیده دارند. در جایی که می‌توانست مرکز فروش باشد، ماکتی از این محله ۲۶۰ ویلایی هنوز هم سرپاست. 

1

ماکتی از این پروژه ساخت و ساز را در مرکز فروش آن می‌بینید. 

Untitled 8

تا پیش از متوقف شدن پروژه، سازندگان به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافته بودند. 

شهرهای ارواح در چین غیرمعمول نیستند. تخمین زده می‌شود ۶۵ میلیون خانه خالی‌مانده در چین وجود داشته باشد. اقتصاد چین چندین دهه به املاک و مستغلات متکی بود، طوری که دولت معمولاً مشوق پروژه‌های بزرگ ساخت و ساز بود. اما مسئله‌ی پیری جمعیت و نگرانی‌های مالی و عوامل دیگر، منجر به عدم‌تعادل عرضه و تقاضا و در برخی مواقع، منجر به خالی شدن کامل شهرها شد. تیمز تاون، حومه‌ای خارج از شانگهای که به تقلید از لندن طراحی شد، حالا تقریبا خالی از سکنه است. با این حال، کانگباشی یا «شهر خالی» در اُردوس، شاید شناخته‌شده‌ترین این پدیده‌ها باشد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید