(تصاویر) طرح‌های محیرالعقول عربستان برای ورزشگاه‌های جام جهانی 2034!

(تصاویر) طرح‌های محیرالعقول عربستان برای ورزشگاه‌های جام جهانی 2034!

عربستان سعودی ورزشگاه‌هایی را که میزبان بازی‌های جام جهانی در ده سال آینده خواهند بود معرفی کرده است. این ورزشگاه‌ها شامل یک مکان ساخته‌شده در پروژۀ عظیم «خط» و ورزشگاهی با الهام از پوست درخت هستند.

کد خبر : ۱۹۹۹۸۸
بازدید : ۴۱۳

فرادید| این ۱۵ ورزشگاه به‌عنوان بخشی از پیشنهاد رسمی عربستان به فیفا، در چهار شهر ریاض، جده، الخبر و ابها و همچنین در شهر مدرن «خط» که در حال ساخت است، قرار دارند.

به گزارش فرادید؛ در مجموع، ۱۱ ورزشگاه جدید برای جام جهانی برنامه‌ریزی شده است که سه تا از آن‌ها در حال ساخت هستند. دو ورزشگاه بزرگ فعلی این کشور نیز بازسازی خواهند شد و دو ورزشگاه دیگر به‌طور موقت در طول مسابقات گسترش می‌یابند.

فیفا قرار است در ماه دسامبر عربستان سعودی را به عنوان میزبان رویداد ۲۰۳۴ تایید کند؛ زیرا این کشور تنها متقاضی برای این رویداد است.

در ادامه جزئیات ۱۵ ورزشگاهی را که میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۳۴ خواهند بود، ملاحظه می‌کنید.

ورزشگاه بین‌المللی ملک سلمان، ریاض

3

ورزشگاه بین‌المللی ملک سلمان که قرار است میزبان فینال جام جهانی باشد، با ظرفیت ۹۲,۰۰۰ نفر، بزرگترین ورزشگاه کشور خواهد بود. این ورزشگاه توسط استودیوی معماری پاپولوس طراحی شده و با ترکیب زمین و زیستگاه طبیعی بخشی از سقف ورزشگاه را تشکیل می‌دهد که تهویه و سایه‌بان موثری را در برابر آب و هوای بیابانی فراهم می‌کند.

ورزشگاه روشن، ریاض

4

ورزشگاه روشن در جنوب ریاض به صورت کریستال‌های فراوانی که به هوا برخاسته‌اند، طراحی شده است و بخشی از یک محله مسکونی بزرگتر خواهد بود. این ورزشگاه با ساختاری کریستالی و شبکه‌های ظریف که در شب درخشان هستند، احاطه خواهد شد.

ورزشگاه شهر ورزشی ملک فهد

5

ورزشگاه شهر ورزشی ملک فهد در شرق ریاض که در سال ۱۹۸۷ افتتاح شد، در حال بازسازی است و ظرفیت آن از ۵۸,۰۰۰ به ۷۰,۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد. این بازسازی تا قبل از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ به پایان خواهد رسید.

ورزشگاه محمد بن سلمان، ریاض

6

این ورزشگاه به نام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نامگذاری شده و بخشی از منطقه تفریحی قدیه خواهد بود. این ورزشگاه در کنار صخره‌ها ساخته خواهد شد و دارای یک دیوار LED بزرگ قابل جمع شدن در یک طرف خواهد بود. همچنین یک موزه المپیک در این ورزشگاه قرار خواهد گرفت.

ورزشگاه جدید مربع، ریاض

2

ورزشگاه جدید مربع در ریاض با الهام از پوست درخت آکاسیا ساخته خواهد شد و با اشکال صخره‌ای متعددی که توسط دره‌ها تقسیم شده‌اند، احاطه خواهد شد. این ورزشگاه ۴۵,۰۰۰ نفر ظرفیت خواهد داشت و بخشی از توسعه مرکز شهر مربع خواهد بود که شامل یک آسمان‌خراش مکعبی ۴۰۰ متری به نام «مکعب» نیز می‌شود.

ورزشگاه شهر ورزشی فیصل بن فهد، ریاض

7

این ورزشگاه در شرق ریاض طراحی شده است و از مواد محلی ساخته خواهد شد و سیستم‌های انرژی کارآمد از جمله پنل‌های خورشیدی گسترده بر روی سقف استفاده خواهد کرد.

ورزشگاه جنوب ریاض

8

این ورزشگاه در جنوب ریاض واقع خواهد شد و دارای نوارهای عمودی قهوه‌ای مایل به قرمز و سقفی شفاف خواهد بود.

ورزشگاه دانشگاه ملک سعود، ریاض

9

یکی از دو ورزشگاه موجود که به طور موقت برای جام جهانی گسترش خواهد یافت، ورزشگاه دانشگاه ملک سعود خواهد بود که ظرفیت آن در طول مسابقات به ۴۶,۰۰۰ نفر خواهد رسید و پس از رویداد به ۳۳,۰۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

ورزشگاه نئوم در خط

10

ورزشگاه نئوم که به عنوان «منحصر به فردترین ورزشگاه جهان» توصیف شده، در شهر «خط» در حال ساخت است و با ارتفاع بیش از ۳۵۰ متر بالاتر از زمین و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، تجربه‌ای متفاوت را به ارمغان خواهد آورد.

ورزشگاه شهر ورزشی ملک عبدالله، جده

11

این ورزشگاه با ظرفیت ۶۲,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و توسط آرپ طراحی شده است. این ورزشگاه قبل از جام جهانی بازسازی خواهد شد.

ورزشگاه ساحل قدیه، جده

1

این ورزشگاه رنگارنگ در ۴۵ کیلومتری شمال جده ساخته خواهد شد و با طراحی موج مکزیکی احاطه خواهد شد.

ورزشگاه توسعه مرکزی جده

12

این ورزشگاه که بخشی از پروژه عظیم جده مرکزی است، با ۴۵,۰۰۰ صندلی و الهام از معماری تاریخی منطقه البَلد جده طراحی شده است و از فناوری‌های نوین بهره خواهد برد.

ورزشگاه شهر اقتصادی ملک عبدالله، جده

13

این ورزشگاه در شهر جدیدی در ساحل دریای سرخ واقع خواهد شد و ظرفیت ۴۵,۰۰۰ نفر خواهد داشت.

ورزشگاه آرامکو، الخبر

14

این ورزشگاه با طراحی استودیوی Foster + Partners و در حال ساخت در شهر الخبر، دارای ظرفیت ۴۷,۰۰۰ نفر خواهد بود و از سال ۲۰۲۶ آماده استفاده خواهد شد.

ورزشگاه دانشگاه ملک خالد، ابها

15

این ورزشگاه در شهر ابها در جنوب غربی کشور، به طور موقت برای جام جهانی گسترش خواهد یافت و ظرفیت آن از ۱۲,۰۰۰ به ۴۵,۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید