سیگار برسان رفیق!

پرونده‌ی اجراها در برج میلاد تهران در حالی با کنسرت «چارتار» بسته شد که برنامه این گروه موسیقی تلفیقی در مجموع، چندان موفق نبود.

کد خبر : ۱۲۰۵۴
بازدید : ۲۴۸۰
پرونده‌ی اجراها در برج میلاد تهران در حالی با کنسرت «چارتار» بسته شد که برنامه این گروه موسیقی تلفیقی در مجموع، چندان موفق نبود.

به گزارش ایسنا، گروه «چارتار» با نواختن یک پیش‌درآمد و معرفی تصویری چهار عضو اصلی‌اش همراه آلبوم «جاده می‌رقصد»، شامگاه 30 بهمن‌ماه اجرای خود را در برج میلاد آغاز کرد و در حالی به پایان رساند که معاون وزیر ارشاد - علی مرادخانی - در چند اجرای آخر، مخاطب این گروه موسیقی بود.

«چارتار» در کنسرتش، 14 قطعه موسیقی را اجرا و در بخش آخر نیز سه قطعه‌ی «آسمان هم زمین می‌خورد»، «ببر» و «آشوبم» را که بیشتر مورد درخواست حاضران بود، دوباره‌خوانی کرد. البته بیشتر قسمت‌های این سه قطعه توسط مخاطبان خوانده شد.

آرمان گرشاسبی - خواننده «چارتار» - با اجرای هر بخش، آن را به یکی از اعضای پایه‌گذار این گروه شامل آرش فتحی (آهنگساز)، احسان حائری (شاعر) و آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده) تقدیم می‌کرد.

یکی از مشکلات کنسرت «چارتار» صدابرداری ضعیف و نامفهوم بودن کلمات خواننده در نت‌های پایین نیز بر مشکلات افزوده بود. همچنین هرچه کنسرت به پایانش نزدیک‌تر می‌شد، گرشاسبی بیشتر از مخاطبان می‌خواست تا شعرها را بخوانند.

با وجود این‌که خواننده «چارتار» اصرار داشت با مخاطبانش گفت‌وگو کند، اما به‌سختی می‌توانست جملاتش را کامل کند. او در بخشی از برنامه، با اشاره به این‌که بیش از یک دهه است که احسان (حائری) را می‌شناسد، درباره سابقه‌ی این دوستی، گفت: وقتی احسان سرباز بود، یک‌بار با من تماس گرفت و گفت، رفیق دلم تنگ شده، هلاکتم، قربونت برم و ...

گرشاسبی با بیان این مقدمه نسبتا طولانی، افزود: احسان از من خواست تا یک پاکت سیگار برایش به پادگان ببرم و از بالای دیوار به داخل بیندازم!

او خاطره‌اش را با ارائه‌ی جزییات بیشتر، این‌گونه تعریف کرد: احسان دوباره تماس گرفت تا سیگارهای بیشتری برایش ببرم. من هم این کار را کردم. وقتی سیگارها را از بالای دیوار پادگان به داخل انداختم، صدای تشویق 50 - 40 نفر بلند شد. احسان (شاعر گروه چارتار) می‌گفت از آن به بعد خودم را در پادگان می‌گرفتم، چون سیگار داشتم!

گرشاسبی همچنین با بیان این‌که ما در این سال‌ها در گروه «چارتار» بالا و پایین زیاد داشتیم، گفت: یک‌بار آرش غذای آیین را خورد، البته بهترین چیزی که در این مدت داشتیم، شما بودید.

در ادامه، قطعات «جاده می‌رقصد»، «باران تویی» و «آشوبم» اجرا و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. گرشاسبی نیز در پاسخ به این استقبال گفت: تا وقتی ما را از سالن بیرون نکنند، برای‌تان اجرا می‌کنیم.

او به یکی از نوازندگان گیتاربیس هم اشاره کرد و گفت: با دقت توجه کنید، می‌خواهم این هنرمند را معرفی کنم؛ او «کیان ایرجی» است. در بروشورها (دفترچه‌های معرفی گروه‌های جشنواره موسیقی فجر) نام او «کتایون» نوشته شده، اما به خدا این، کتایون نیست. اصلا «کتایون» که ساز الکتریک نمی‌زند!

«هیچ در هیچ»، «مرا به خاطرت نگه دار» و «خوشا به من» از جمله دیگر قطعاتی بودند که نواخته شدند.

گرشاسبی درباره‌ی ویدئویی که همراه یکی از قطعات پخش شد نیز توضیح داد: این اثر، کار یکی از دوستان ما، حمیده رضوی است که حالا از بین ما رفته و من این‌گونه از او یاد می‌کنم.

از جمله مهمانان کنسرت «چارتار» حمید سوریان - کشتی‌گیر -، سجاد افشاریان - نویسنده و بازیگر -، امید نعمتی - خواننده گروه پالت - و رضا داوودنژاد - بازیگر - بودند. ضمن آن‌که علی مرادخانی - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد - تقریبا در پایان کنسرت به سالن آمد.

به رسم اجراهای جشنواره موسیقی فجر، پیش از آغاز کنسرت گروه «چارتار» نیز دو هنرمند قطعاتی را نواختند؛ سپهر شهبازی و مهدی بختیاری در این بخش، بداهه‌نوازی سه‌تار کردند و یک قطعه از ساخته‌های پرویز مشکاتیان در دستگاه «همایون» را هم نواختند؛ اما به‌دلیل بی‌نظمی در سالن برج میلاد و همهمه‌ای که براثر رفت‌وآمدها ایجاد شده بود، این بخش از برنامه به‌شکلی کاملا نامناسب به پایان رسید.

آرش فتحی (آهنگساز)، احسان حائری (شاعر)، آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده)، آرمان گرشاسبی (خواننده)، اشکان آبرون (سینتی سایزر)، کیان ایرجی (گیتار)، دارا دارایی (گیتاربیس)، آرش مقدم (دارمز)، کوروش بابایی (کمانچه)، کاوه تسعیری (ویولنسل)، دانیال جورابچی (ویولن) و مهدی جوانبخت (ویولا) اعضای گروه «چارتار» هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید