تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی از ابتدا تا انتها

تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی از ابتدا تا انتها

در این مقاله می‌خواهیم شما را علاوه بر آشنایی با تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی، از طراحی، ساخت، قیمت و مدل‌های جدید این مدل از مبلمان صحبت نماییم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار بدهیم.

کد خبر : ۱۸۵۱۱۴
بازدید : ۱۱۶۲

اگر بخواهیم درباره‌ی مبلمان کلاسیک بحث نماییم، بی تردید نمی‌توانیم از مبل کلاسیک فرانسوی به آسانی رد شویم، زیرا که این مدل از مبل کلاسیک تاثیر به سزایی بر زیبایی و ساختار کلاسیک مبلمان گذاشته است. به فرض مثال، وقتی که به مبلمان فرانسوی فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟

فرانسه علاوه بر مبل، مهارت خاصی در ساخت تخت سایبان دار، میز کنسول و هر لوازم خانگی هم دارد که این کار را به صورت استادانه و خلاقانه انجام می‌دهد و به شکوه و جلال بیشتر منزل می‌افزاید.

در این مقاله می‌خواهیم شما را علاوه بر آشنایی با تاریخچه مبل کلاسیک فرانسوی، از طراحی، ساخت، قیمت و مدل‌های جدید این مدل از مبلمان صحبت نماییم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار بدهیم.

آشنایی با سبک مبل کلاسیک فرانسوی

در ابتدا می‌توانیم این را بگوییم که مبل‌های کلاسیک فرانسوی در واقع نماد زیباترین و جذاب ترین مبل سبک های کلاسیک در جهان می‌باشد و از تاریخچه غنی و متنوعی برخوردار می‌باشد. سبک مبل فرانسوی در دوران رونق هنری و معماری باروک و روکوکوک د قرن هفدهم و هجدهم در فرانسه شکل گرفته است و تا به امرزو نیز محبوب و دوست داشتنی می‌باشد.

در دوره تاریخی باروک، مبل فرانسوی در راه خود شروع به پیشرفت و توسعه کرد، ویزگی‌هایی مانند ظاهر پربار و زیبایی گرایی در طراحی و ساختار آن به وضوح به چشم می‌خورد. برای مثال مبلمان باروک معمولاٌ دارای منحنی ، شکل های پیچیده و استفاده از رنگ های زیبا و جزئیات جذاب می‌باشد.

تاریخ ساخت مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی، به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری فرانسه، تاریخچه ای بسیار قدیمی دارد. این سبک، ابتدا در دوران رونق هنری و معماری باروک و روکوکو در قرن هفدهم و هجدهم در فرانسه شکل گرفته است.

مبلمان کلاسیک فرانسوی در آغاز به عنوان عناصری از دکوراسیون داخلی برای مجلس ها و کاخ های نجیب زاده و نخبگان فرانسوی شکل گرفت. از آن زمان تا کنون، مبلمان کلاسیک فرانسوی همواره مورد توجه طبقه های خاص و اشرافی جامعه فرانسوی و جهانی قرار گرفته است.

تا مدت ها، مبلمان کلاسیک فرانسوی، تحت تاثیر سبک های قدیمی باروک و روکوکو قرار داشته است. اما در طول سالیان، تغییرات و نوآوریهایی در طراحی و استفاده از مواد مختلف به آن اضافه شده است. امروزه، مبلمان کلاسیک فرانسوی به عنوان یکی از سبک های محبوب و لوکس در دنیای مبلمان شناخته می‌شود و هنوز هم از طرفداران بسیاری در سراسر جهان برخوردار می‌باشد.

منشاء گرفتن مبل کلاسیک فرانسوی از الگوهای باستانی

مبل های کلاسیک فرانسوی معمولاٌ به دلیل نوع شکل و استایل زیبایی که دارد، از الگوهای قدیمی، باستانی و هنرهای مختلفی در طول تاریخ استفاده کرده است که صنعتگران مبلمان فرانسوی در هنگام طراحی مبلمان، به مجموعه ای الهام بخش و الگوهای مختلف باستانی، رومی و یونانی الگوگرفته است.

معروف ترین مدل مبل کلاسیک فرانسوی : لوئیز پانزه

یکی از جذاب ترین و زیبا ترین مدل مبل کلاسیک فرانسوی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، مدل مبلمان لوئیز پانزه می‌باشد، حدود تاریخ تولید و ساخت این نوع از مبلمان به دوره باروک فرانسوی برمیگردد و در دوره پادشاهی لوئی پانزه از سال 1715 تا 1774 میلادی می‌باشد که این مدل را جزو محبوب ترین مدل ها قرار داده است.  

مبلمان لوئیز پانزه از مدل‌های شناخته شده‌ای می‌باشد که به علت زیبایی زیادی که در طراحی خود دارد توانسته است تا سالیان سال جزو محبوب ترین مدل مبلمان فرانسوی لقب بگیرد. سبک لوئیز پانزه از سبک مبلمان دوره باروک فرانسوی الهام گرفته است.

نوع ساختار و استایل مبل کلاسیک فرانسوی

سبک مبل کلاسیک فرانسوی به نحوی می‌باشد که در ساختار و استایل خود از عناصری استفاده می‌کند که به زیبایی و لوکس بودن معماری فرانسوی کمک شایانی می‌کند، یکی از نمونه های بارز مبل کلاسیک فرانسوی می‌توانیم به استفاده از منحنی ها و انحناهای زیبا آن اشاره داشته باشیم که به زیبایی هر چه تمام تر شدن مبلمان فرانسوی کمک شایانی کرده است.

منحنی ها و انحناهای زیبا، منبت کاری‌ها اغلب به صورت دستکاری می‌باشد و با جزئیات غنی طراحی می‌شوند.

پوشش‌های با کیفیت بالا: یکی از نکته های قوت مبلمان فرانسوی، استفاده از پارچه های با کیفیت و درجه یک می‌باشد که شامل پارچه های مخمل، ابریشم می‌باشد که به مبلمان ظاهری شکوه مند می‌بخشد.

استفاده از رنگ های غنی و مجلل : در مبل های کلاسیک معمولاٌ از رنگ های طلایی، قرمز، آبی کم، سبز فسفوری و گاهی بنقش استفاده می‌شود که به آن ظاهری مجلل و لوکس می‌بخشد.

تزئینات فلزی : برخی از مبلمان کلاسیک فرانسوی، دارای تزئینات فلزی مانند مس، برنج یا طلا می‌باشند که به خاص بودن و درجه یک بودن مبلمان افزوده است.

فرم های زیبا و زیورآلات : بیشتر مبلمان کلاسیک فرانسوی، دارای فرم های زیبا و گاهاٌ نقش های چوبی، ستون ها و جزئیات فلزی می‌باشند که به آن جلوه ی ویژه ای می‌بخشد.

لاکچری و خاص کردن محیط دکوراسیون اتاق نشیمن : مبلمان فرانسوی به دلیل جذابیت بصری بسیار بالایی که دارد، می‌تواند محیط بسیار جذابی را برای اتاق نشیمن منازل فراهم نماید، از همین جهت از لحاظ ظاهری هم این مدل جزو جذاب ترین مدل مبلمان برای اتاق نشیمن می‌باشد.

جذاب ترین مدل مبلمان فرانسوی در بازار امروزی

در کشورمان ایران، هرساله مدل‌های جدیدی از مبلمان فرانسوی به بازار ارائه می‌شود که از طرفدارن زیادی برخوردار می‌باشد، از دیگر دسته بندی‌های معروفی که فرانسه به صورت حرفه ای و قوی حرفی برای گفتن دارد، سبک مبلمان نئوکلاسیک می‌باشد که در واقع فرزند سبک مبلمان کلاسیک می‌باشد در ادامه به چندین مورد از مبلمان کلاسیک فرانسوی اشاره خواهیم کرد که علاوه بر جذابیت ظاهری بالا از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مبل کلاسیک فرانسوی لوئیز پانزه :  

 بی شک یکی از جذاب ترین مدل مبلمان فرانسوی که می‌توانیم در فهرست معروف ترین و جذاب ترین مدل مبلمان به آن اشاره نماییم، مبل فرانسوی لوئیز پانزه می‌باشد، این سبک از مبلمان به دلیل نوع طراحی ساختار و استایلی که دارد و نحوه منبت کاری حرفه ای که کارشده است توانسته است این مدل مبلمان را به اوج زیبایی و جذابیت برساند.

ست مبلمان گندم :

مبلمان گندم از دیگر مدل‌های معروف و مشهور در بازارهای ایران می‌باشد که از علاوه بر سادگی، نظم و آراستگی بی نظیری دارد، از مشخصصه‌های بارز این مدل از مبلمان کلاسیک فرانسوی می‌توانیم به استفاده از پایه‌هایی با انحنا و منحنی زیبا و همچنین حالت ساختاری کلاف بسیار مهندسی شده و استفاده از پوشش و پارچه درجه یک با قابلیت‌های پاکسازی آسان، نرم و راحت این مدل اشاره داشته باشیم. از دیگر نکته هایی که در این ست از مبلمان به وضوح دیده می‌شود، حالت حصیری کناره های مبلمان می‌باشد که جذابیت این مدل را به سقف خود رسانده است.

در ست مبلمان گندم همچنین از حالت طرح چستر در قسمت تیکه گاه استفاده شده است که این مدل را در مقایسه با دیگر مدل ها بی نهایت متمایز کرده است و توانسته است که ست مبلمان گندم را جزو خاص ترین مدل‌ها قرار بدهد.

برای مشاهده قیمت و اطلاعات بیشتر ست مبلمان گندم می‌توانید اینــــجا کلیک کنید.

ست مبلمان جورجیا کویین فرانسوی :

ست مبلمان جورجیا کویین فرانسوی، یکی از بی نظیر ترین مدل مبلمان در سبک کلاسیک می‌باشد که از نکته‌های بسیار حائز اهمیت در این ست مبلمان می‌توانیم به کاناپه‌های استفاده شده در این ست مبلمان اشاره نماییم،

اگر به عکس ست مبلمان توجه نمایید، در این ست مبلمان ساختار و استایل جذاب و زیبایی استفاده شده است که به ارزش هر چه بیشتر مبلمان افزوده است و نوع استایل خاصی را به دنبال دارد.

در این کاناپه حالت استایل مبلمان و دسته آن به نحوی طراحی شده است که احساس راحتی بیشتری را به کاربر القا می‌کند، حالت چین و منبت کاری حرفه ای که در مبلمان جورجیا رعایت شده است باعث شده است که این ست از مبلمان از امتیاز بالایی برخوردار باشد.

شاید از جذاب ترین مدل مبلمان فرانسوی که توجه کمی به آن شده است، مبل تک نفره فرانسوی کویین می‌باشد که با حالت و ساختار جذاب و زیبایی که دارد حال و هوای وصف نشده‌ای به اتاق نشیمن منزل می‌بخشد.

استفاده از رنگ سبز فسفری از دیگر نکته های قوتی می‌باشد که در ست مبلمان جورجیا کویین فرانسوی رعایت شده است و باعث شده است که این مدل را نسبت به دیگر مدل ها خاص و متمایز نماید.

قیمت مدل مبلمان فرانسوی

طبیعتاٌ، قیمت هر مبل و محصولات چوبی متناسب با قیمت دلار تعیین می‌شود، البته عوامل دیگری هم برای قیمت مدل مبلمان فرانسوی در نظر گرفته می‌شود که شامل نوع چوب مصرفی، نوع کلاف و استایل به کار رفته، پارچه و پوشش به کار رفته در مبلمان و همچنین میزان اندازه مبلمان فرانسوی آن اشاره نماییم که بر روی قیمت مدل مبلمان فرانسوی تاثیر گذار می‌باشد.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید