مستند «سیارۀ زمین 3»؛ شاهکاری که شما را عاشق «زمین» می‌کند

مستند «سیارۀ زمین 3»؛ شاهکاری که شما را عاشق «زمین» می‌کند

شش سال بعد از پخش سری دوم مستند «سیارۀ زمین»، سومین سری این سریال با اجرای دیوید اتنبرو از این هفته به قاب تلویزیون‌ها آمده است؛ شاهکاری حیرت‌انگیز که جهان طبیعی را از منظری دیده‌نشده و با وسعتی خارق‌العاده به تصویر می‌کشد.

کد خبر : ۱۵۸۳۲۹
بازدید : ۳۱۸۲

فرادید| این سریال مستند در طی پنج سال و در 43 کشور مختلف ساخته شده و نتیجۀ این کار طولانی همانطور که انتظار می‌رفت مسحورکننده و بی‌نقص از کار درآمده است. تنها در قسمت اول این مستند که به «سواحل» اختصاص دارد، ما از کِنت انگلستان تا سواحل استرالیا سفر می‌کنیم و در این مسیر از آفریقای جنوبی، کانادا، اندونزی و سرزمین‌های دیگر عبور می‌کنیم.

به گزارش فرادید؛ تماشای این مستند یک لذت خالص و ناب است که دانش ما را نیز دربارۀ شگفتی‌های این سیاره افزایش می‌دهد. آنچه که همیشه دربارۀ مستندهای اتنبرو چشمگیر بوده است، فیلمبرداری و جلوۀ بصری بی‌نظیر آن‌هاست؛ چیزی که انگار همیشه هم در حال تکمیل و بهتر شدن است. در این مستند تازه هم بیننده با اوج هنر تصویربرداری طبیعت مواجه خواهد شد؛ از لحظۀ پایین پریدن یک پلنگ از شاخۀ درخت تا صحنۀ شلیک آب توسط یک ماهی به یک حشره؛ همۀ این‌ها از زوایایی خیره‌کننده و تاثیرگذار به تصویر کشیده شده‌اند.

2

بعضی از تصاویر سریال آنقدر عجیب و زیبا هستند که انگار از دل یک قصۀ پریان بیرون آمده‌اند یا در یک سیارۀ ناشناخته فیلمبرداری شده‌اند. در کنار این تصاویر ناب که با موسیقی متناسبی همراه شده‌اند، صدای گرم و روایت موجز و شنیدنی اتنبرو، یک شاخصۀ درخشان دیگر برای این مستند است؛ او انگار همیشه درست همان جا و همان اندازه‌ای که بایسته است حرف می‌زند و دقیقا همان چیزی را که باید بگوید می‌گوید.

بعد از تماشای این مستند از یک سو قدردان و شکرگزار زیستن در سیارۀ زمین خواهید بود و از سوی دیگر نگران سرنوشتی خواهید شد که فعالیت‌های انسانی برای این سیارۀ استثنایی رقم خواهد زد. این مستند همانقدر که زیبا و امیدبخش است، جنبه‌های هشداردهنده و تاریک را هم به نمایش می‌گذارد.

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید