کشف سکه‌هایی از دوره «نرون» در انگلیس

کشف سکه‌هایی از دوره «نرون» در انگلیس

تاکنون صدها سکه طلا و نقره به دست آمده‌اند که در فاصله سال‌های 64 تا 65 میلادی و در سال‌های اوج قدرت نرون ضرب شده‌اند.

کد خبر : ۱۴۳۹۴۲
بازدید : ۵۲

صدها سکه طلا و نقره بر جای مانده از دوره نرون، امپراطور مشهور رومی در انگلیس کشف شدند.

این سکه‌ها در جریان یک پروژه کاوش در محوطه تاریخی مشهور «نورسامبرلند» کشف شدند که از چند دهه قبل محل فعالیت صدها باستان‌شناس بوده است.

به گزارش تلگراف، تاکنون صدها سکه طلا و نقره به دست آمده‌اند که در فاصله سال‌های 64 تا 65 میلادی و در سال‌های اوج قدرت نرون ضرب شده‌اند. در این شرایط باستان‌شناسان کشف این سکه‌ها را نشانه‌ای از احتمال کشف یک ویلا یا قصر در روزهای آینده می‌دانند.

نرون یکی از امپراطوران تمدن روم باستان بود که از سال ۵۴ تا ۶۸ میلادی بر این سرزمین‌های این حکومت فرمان می‌راند. او در دوران فرمانروایی‌اش بیشتر تمرکز خود را بر تجارت و بالا بردن فرهنگ مردم متمرکز کرد و دستور داد تا سالن‌های نمایش زیادی بسازند و بازی‌های ورزشی را در میان رومیان گسترش داد. او سرانجام بر اثر شورش مردم و سنای رم مجبور به خودکشی شد.

همچنین در جریان این پروژه‌ی کاوش، سکه‌هایی از قرن چهارم میلادی و همچنین بقایای چند ساختمان که به احتمال فراوان زندان و محل شکنجه در قرون وسطی بوده‌اند، کشف شدند.

در حال حاضر پروژه کاوش متوقف شده و قرار است در روزهای آتی با حضور باستان‌شناسانی از موزه بریتانیا پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی آغاز شود.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید