(تصاویر) این نقاش پرتغالی استاد ساختن «توهم» است

(تصاویر) این نقاش پرتغالی استاد ساختن «توهم» است

هنرمند پرتغالی که با اسم مستعار «اودیت» (Odeith) فعالیت می‌کند، استاد هنرهای توهم‌آمیز است. او با استفاده از اسپری رنگ، قادر است به سطوح صاف، عمق بصری ببخشد. تصاویر حاصل از این کار چنان واقعی به نظر می‌رسند که گاهی نمی‌شود باور کرد که فقط یک نقاشی هستند.

کد خبر : ۱۸۹۱۰۷
بازدید : ۵۵۸

فرادید| شاهکار جدید اودیت، یک سازه بتنی جدا افتاده در یک انبار متروکه است که با جادوی رنگ به یک اتوبوس مدرسۀ درب و داغان تبدیل شده است. این توهم حیرت‌انگیز آنقدر واقعی است که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش فرادید؛ اتوبوس اودیت در محیطی که عمدتا خالی است کاملا جا خوش کرده و در نگاه اول درست شبیه وسیله نقلیه‌ای به نظر می‌رسد که در فضایی متروکه رها شده است. تنها زمانی که به عکس همین محیط در زمان «قبل» از نقاشی نگاه کنید متوجه می‌شوید که این اصلا یک وسیله نقلیه نیست. با بررسی دقیق‌تر، بیننده می‌تواند مهارت فنی لازم برای انجام این تحول را به درستی درک کند.

odeith-wrecked-school-bus-illusion-1

محل نقاشی اتوبوس، قبل از شروع کار

odeith-wrecked-school-bus-illusion-4

بعد از اتمام کار نقاشی

اودیت کار خود را با به چالش کشیدن دنبال‌کنندگانش آغاز کرد، عکسی از سازه بلوک مانند را منتشر کرد و از مردم خواست حدس بزنند که او با رنگ آن را به چه چیزی تبدیل خواهد کرد. مردم مجبور نبودند مدت زیادی منتظر بمانند تا ببینند او به چه چیزی رسیده است، زیرا تنها سه روز بعد، او شاهکار خود را رونمایی کرد.

توجه این هنرمند گرافیتی به جزئیات بی‌نظیر است، او حتی سایه اتوبوس را کاملا با توجه به نوری که می‌تواند از بالا به آن بتابد روی دیوار نقاشی کرده است. شکی نیست که اودیت جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین توهم‌سازان در دنیای گرافیتی امروز تثبیت کرده است. در اینجا تصاویری از «قبل و بعد» نقاشی‌های او را خواهیم دید.

odeith-3d-street-art-illusion-15

odeith-3d-street-art-illusion-16

odeith-3d-street-art-illusion-11jpg

odeith-3d-street-art-illusion-12

odeith-3d-street-art-illusion-7

odeith-3d-street-art-illusion-8

odeith-3d-street-art-illusion-3

odeith-3d-street-art-illusion-4

odeith-3d-street-art-illusion-1

odeith-3d-street-art-illusion-2

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید