(تصاویر) معماری بی‌نقص و شگفت‌انگیز یک خانه بر روی گدازه‌های هاوایی

(تصاویر) معماری بی‌نقص و شگفت‌انگیز یک خانه بر روی گدازه‌های هاوایی

این خانه که در امتداد ساحل کونا در جزیره هاوایی قرار دارد، برای خانواده‌ای طراحی شده که می‌خواستند یک خلوتگاه زیبا و کاربردی با روح مینیمالیستی داشته باشند.

کد خبر : ۱۸۷۷۳۸
بازدید : ۲۸۴۳

فرادید| استودیوی معماری آمریکایی واکِر وارنِر خانۀ موسوم به هِیل کیاوه (Hale Kiawe)  را طراحی کرده است. هِیل کیاوه یک خلوتگاه خانوادگی با فرم‌های ساده و آرایش سه‌گوش در یک چشم‌انداز موج‌دار و پر از سنگ‌های گدازه‌ای درشت است که از آتشفشان‌های گاه و بیگاه هاوایی به جا مانده‌اند. 

به گزارش فرادید، این خانه که در امتداد ساحل کونا در جزیره هاوایی قرار دارد، برای خانواده‌ای طراحی شده که می‌خواستند یک خلوتگاه زیبا و کاربردی با روح مینیمالیستی داشته باشد.

2

واکر وارنر می‌گوید: «صاحبان خانه که پس‌زمینه‌ی میان‌فرهنگی هندی دارند، معتقدند مینیمالیسم فقط مالکیت چیزهای ضروری است، بنابراین آن‌ها می‌خواستند فضای این خانه طراحی ساده‌ای داشته باشد.» 

تیم طراح از یک سیستم معماری سنتی هندو به نام واستو شاسترا به ویژه تأکید آن بر «زندگی هماهنگ» الهام گرفته است. 

4

در محوطه‌ای ۱.۹ هکتاری با علف‌های بلند، درختان کیاوه و سنگ‌های گدازه، تیم معماری یک خانه اصلی و دو مهمانخانه به همراه یک گاراژ و استخر جداگانه طراحی کرده است. 

این پروژه هِیل کیاوه (Hale Kiawe) نام دارد، اصطلاحی که ترکیب نام درختان و معادل هاوایی برای «خانه» است. 

7

با الهام از ساختمان‌های روستایی که زمانی در این منطقه بودند، روکش دیوارهای خارجی ساختمان‌ها چوبی است و سقف‌های فلزی موج‌دار دارد.  

«خطوط و هندسه ساده، کنتراست چشمگیری با مناظر مواج و خط ساحلی خیره‌کننده در دوردست ایجاد می‌کنند.» 

«این خانه شیک اما ساده است و نوعی حالت معنوی را به نمایش می‌گذارد که به راحتی با محیط سازگار می‌شود.» 

6

ساختمان‌ها با مجموع ۵۲۰ متر مربع مساحت، اطراف فضاهای بیرونی قرار گرفته‌اند و با مسیرهایی به هم متصل می‌شوند. 

ورودی اصلی از جاده پنهان و رو به شرق است تا با شیوه‌های فرهنگی هند هماهنگ باشد. یک مسیر پیاده‌روی و آب‌نما به ورودی یک ایوان محصور یا لانائی (lanai) منتهی می‌شود. 

5

«این بنای آرام و روباز قلب خانه است و شما را از شلوغی دنیای بیرون به آرامش و سکوت درونی عبور می‌دهد.» 

ساختمان اصلی دارای یک سوئیت اتاق خواب اصلی، یک آشپزخانه اوپن، ناهارخوری و اتاق نشیمن است. هر مهمان‌خانه دارای یک جفت اتاق خواب است. 

4

«اتاق‌ها از نظر مقیاس، باز و بزرگ هستند و عمق آرامش و تمرکز را نمایش می‌دهند و در عین حال حس مینیمالیسم و خویشتن‌داری را حفظ می‌کنند.» 

تیم معماری از پنجره‌های بزرگ و درهای شیشه‌ای تمام قد استفاده کرده تا ساکنان خانه از مناظر و آب و هوای دلپذیر نهایت استفاده را ببرند. 

3

تزئینات داخلی شامل کارهایی از جنس چوب بلوط، میزهای گرانیتی و کفپوشی از بلوط و سنگ می‌شود. 

رنگ‌های خنثی از رنگ‌های موجود در محیط طبیعی تقلید می‌کنند و به حفظ تمرکز روی منظره کمک می‌کنند. عشق صاحبخانه به منسوجات و پرده‌های نقش‌دار هندی نیز الهام‌بخش پالت رنگ‌ها بوده است. 

6

اتاق‌ها دارای دکوراسیون سفارشی از مکان‌هایی مانند بالی، مکزیک و هند هستند. از چوب کیاوه برای قطعات خاصی از قبیل پاتختی‌ها و میز تحریر در اتاق خواب اصلی استفاده شده است. 

طراحی داخلی توسط شرکت محلی فیلپاتس انجام شده است. 

خارج از خانه نیز مداخلاتی در فضای سبز با هدف تقویت ارتباط بین معماری و طبیعت انجام شده است. 

«کاشت‌ها اندیشمندانه در محوطه ادغام شدند تا ساختمان و محیط طبیعی اطراف آن را به هم پیوند بدهند و بین این دو حس وحدت ایجاد کنند.» 

1

استودیوی معماری واکر وارنر که سال ۱۹۸۹ تأسیس شد، مجموعه آثار گسترده‌ای از ساختمان‌ها را دارد که روی فضای باز تمرکز دارند.

3

1

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید