عقب نشینی بیت‌کوین به کانال ۵۵ هزار دلار؛ مسیر صعودی ادامه دارد؟

عقب نشینی بیت‌کوین به کانال ۵۵ هزار دلار؛ مسیر صعودی ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین در حالی از کانال ۶۸ هزار دلار تا سطح ۵۵ هزار دلار عقب نشینی کرد که تحلیلگران پیش بینی می‌کردند، بیت کوین به قیمت‌های بالاتر از ۷۱ هزار دلار برسد. اما انتشار برخی اخبار باعث شد تا ترس بر بازار ارز‌های دیجیتال غالب شود. فعالان بازار معتقدند که  نهایی‌شدن طرح قانونی مرتبط با دریافت مالیات از کسب‌وکار‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال در آمریکا باعث افزایش فروش بیت کوین شده است.

کد خبر : ۱۰۰۹۶۸
بازدید : ۶۱۶۷

فرادید | بیت کوین در حالی ۱۰ روز قبل به سقف تاریخی ۶۸ هزار و ۸۷۱ دلار رسید، که اواخر هفته قبل با ریزش ۱۳ هزار دلاری، تا کانال ۵۵ هزار دلار عقب نشینی کرد. در چنین شرایطی سرمایه گذاران بابت افت بیشتر پادشاه ارز‌های دیجیتال ابراز نگرانی می‌کنند. اما در مقابل تحلیلگران فنی می‌گویند که فاز صعودی بیت کوین فعلا ادامه دارد.

به گزارش فرادید؛ پادشاه ارز‌های دیجیتال در طول یک سال اخیر بیش از ۲۲۲ درصد رشد را به ثبت رسانده است. این میزان در طول شش ماه اخیر ۶۷ درصد و در طول ۶۰ روز اخیر ۳۷.۷۰ درصد بوده است.

البته این در شرایطی است که در طول یک هفته اخیر حدود ۲۰ درصد از ارزش بیت کوین فرو ریخته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیت کوین در ۱۹ آبان ماه جاری، توانست چند بار پیاپی سقف‌های پیشین خود را بشکند. بیت کوین در نخستین قدم کانال ۶۵ هزار دلار، در قدم دوم ۶۷ هزار دلار و در نهایت کانال ۶۸ هزار دلار را فتح کرد. اما در ادامه نتوانست وارد ابرکانال ۷۰ هزار دلار شود.

در حال حاضر با کاهش ترس در بازار، بیت کوین با رشد سه هزار دلاری به کانال ۵۸ هزار دلار بازگشته است.

عقب نشینی بیت‌کوین به کانال ۵۵ هزار دلار؛ مسیر صعودی ادامه دارد؟

چرا بیت کوین ناگهان فرو ریخت؟

قیمت بیت کوین در حالی از کانال ۶۸ هزار دلار تا سطح ۵۵ هزار دلار عقب نشینی کرد که تحلیلگران پیش بینی می‌کردند، بیت کوین به قیمت‌های بالاتر از ۷۱ هزار دلار برسد. اما انتشار برخی اخبار باعث شد تا ترس بر بازار ارز‌های دیجیتال غالب شود.

فعالان بازار معتقدند که نهایی‌شدن طرح قانونی مرتبط با دریافت مالیات از کسب‌وکار‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال در آمریکا باعث افزایش فروش بیت کوین شده است.

طبق گزارش‌ها، این قانون بحث‌برانگیز شامل بند‌هایی است که کسب‌وکار‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال را ملزم به ارائه گزارش‌های مالیاتی می‌کند.

اما در مقابل برخی از تحلیلگران حوزه سرمایه گذاری بر این عقیده اند که اشباع خرید در بازار ارز دیجیتال علت ریزش ۱۳ هزار دلاری بیت کوین و دیگر ارز‌های بنیادی بوده است.

در این میان برخی دیگر از تحلیلگران فنی نیز می‌گویند که اصلاح بازار پس از طی شدن یک فاز صعودی چند ماهه، طبیعی به نظر می‌رسد.

به اعتقاد این تحلیلگران، اگر اصلاح‌های این چنینی در بازار رخ ندهد، ترس بزرگ بر بازار حاکم می‌شود. ترسی که منجر به اصلاح‌های عمیق خواهد شد.

عقب نشینی بیت‌کوین به کانال ۵۵ هزار دلار؛ مسیر صعودی ادامه دارد؟
مسیر صعودی بیت کوین ادامه دارد؟

با وجود اینکه بیت کوین و سایر ارز‌های بنیادی در طول یک هفته اخیر افت ۲۰ درصدی را تجربه کردند و پادشاه ارز‌های دیجیتال در بازپس گیری کانال استراتژیک ۶۰ هزار دلار بازماند، اما هنوز تحلیلگران و فعالان بازار ارز دیجیتال نسبت به ادامه مسیر صعودی بیت کوین امیدوار هستند.

سانتیاگو اسپینوزا، استراتژیست شرکت سرمایه‌گذاری ام‌آربی پارتنرز معتقد است که ریسک‌پذیری میان معامله‌گران ارز دیجیتال تحت‌تأثیر سیاست‌های پولی کلان و محرک‌های مالی دولت آمریکا، تشدید شده است. این یعنی ارز‌های دیجیتال فضای بیشتری برای رشد دارند و بازار می‌تواند مجدداً به سطوح اشباع خرید برسد.

علاوه بر او پلن بی، چهره مشهور و تحلیلگر بازار ارز دیجیتال بر این عقیده است که فاز صعودی بیت کوین فعلا به پایان نرسیده است.

اوکه مبدع مدل انباشت جریان در بازار دیجیتال است پیش بینی کرده، بیت کوین تا پیش از آغاز سال میلادی ۲۰۲۲ به رقمی بالاتر از ۱۳۰ هزار دلار برسد.

دیگر تحلیلگران بازار، اما به اندازه پلن بی خوش بین نیستند. آن‌ها گفته اند که سقف مسیر صعودی بیت کوین ۸۰ هزار دلار است. اما تشدید ترس در بازار بیت کوین را وارد یک دور تازه از ریزش‌های فرسایشی می‌کند.

طبق تحلیل فعالان بازار، احتمال سقوط بیت کوین به کانال ۴۰ هزار دلار وجود دارد. آن‌ها می‌گویند در شرایطی که انتظارات تورمی تشدید نشود، این پیش بینی محتمل خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید