ویدئو/ خطیب‌زاده: خبر‌های خوبی در راه است

ویدئو/ خطیب‌زاده: خبر‌های خوبی در راه است

خطیب‌زاده گفت: انشاءالله در روز‌های آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های بهتری در راه خواهد بود.

کد خبر : ۱۰۱۵۸۸
بازدید : ۴۴۶۴

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انشاءالله در روز‌های آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های بهتری در راه خواهد بود.

سعید خطیب زاده با بیان اینکه در جریان تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه در حوزه‌های پولی و بانکی گشایش‌هایی اتفاق افتاده و این موضوع در دست پیگیری است، اظهار کرد: انشاءالله در روز‌های آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبر‌های بهتری در راه خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه به مدت ۵ روز در تهران اظهار کرد: موازی با انجام مذاکرات وین برای لغو و رفع تحریم ها، موضوع خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز به پیش می‌بریم.

وی همچنین با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم برای گسترش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه، اظهار کرد: برنامه ریزی شده که رئیس جمهور به کشور‌های همسایه سفر کنند و به زودی نیز روسای جمهور برخی از کشور‌های همسایه از جمله رئیس جمهور ترکیه به تهران سفر خواهند کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با بیان اینکه در وزارت خارجه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با کشور‌های عمده همسایه نقشه راه و سند همکاری ۲۰ ساله داشته باشیم، در این ارتباط گفت: سند جامع همکاری ۲۰ ساله با روسیه تقریبا نهایی شده است و انشاءالله از هیئت دولت مجوز لازم را اخذ می‌کنیم تا مذاکرات مربوط به آن را انجام دهیم.

خطیب زاده با بیان اینکه وزارت خارجه به وظایف خود در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تسهیل تجارت خارجی از جمله در تعامل با کشور‌های همسایه عمل می‌کند و برنامه ریزی هایش در این راستا است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که وزارت خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی در کشور است و باید دیگر سازمان‌های مربوطه نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید