قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

قیمت بیت کوین امروز ۱۸ بهمن ماه با ۲ درصد افزایش نرخ به ۴۲,۴۷۲ دلار معادل ۱,۱۱۶,۶۹۵,۰۶۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۳۲۶۶
بازدید : ۵۷۹۰

فرادید | بیت کوین به آرامی در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۸ بهمن ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۲ درصدی به ۴۲,۴۷۲ دلار معادل ۱,۱۱۶,۶۹۵,۰۶۰ تومان رسید.

همین چند روز پیش بود که بزرگترین ارز دیجیتال بازار بعد از ناکامی در حفظ سطوح بالای ۳۷۰۰۰ دلار، چند مرتبه به زیر این سطح سقوط کرد. پس از آن، گاو‌ها سعی کردند آن را به سمت بالا هدایت کنند. روز جمعه، این تلاش منجر به معامله بیت کوین با قیمتی در حدود ۳۸۰۰۰ دلار شد.

اینجا بود که چشم انداز این ارز به کلی تغییر کرد و در ساعات بعد با آغاز یک روند صعودی چشمگیر برای اولین بار در هفته‌های اخیر به بالای ۴۰,۰۰۰ دلار رسید. بیت کوین حتی تراز ۴۱,۰۰۰ دلار را پس گرفت و به ۴۲,۰۰۰ دلار نزدیک شد و ارزش بازار آن بار دیگر نزدیک به ۸۰۰ میلیارد دلار است.

صعود ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین در روز جمعه، بالاترین رشد روزانه از میانه ماه ژوئن سال گذشته بود، که همراه با افزایش ارزش سهام بخش تکنولوژی وال استریت رخ داد. ارزش سهام شرکت‌های بزرگ تکنولوژی آمریکا علی رغم انتشار گزارش‌های پر نوسان درباره درآمد سالانه، آخر هفته صعودی را تجربه کردند.

البته برخی تحلیل گران همسویی قیمت بیت کوین با سهام تکنولوژی را یک سوتفاهم بزرگ می‌دانند. هنگامی که ارزش گذاری در شاخص نزدک سقوط می‌کند، سرمایه گذاران شروع به نقد کردن موقعیت‌های خود در بازار بیت کوین می‌کنند و به نوعی با آن به عنوان نوعی سهام فناوری برخورد می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ نکته اساسی که برای بیت کوین برجسته است، عرضه محدود ۲۱ میلیون بیت کوین است. با کاهش عرضه و افزایش تقاضای بازار برای بیت کوین، این رمزارز در راه تبدیل شدن به یک وثیقه دیجیتال جهانی است.

تحلیلگران می‌گویند که بیت کوین موقعیت منحصربه‌فردی برای ادامه افزایش قیمت خود دارد و علیرغم ظهور هزاران ارز دیجیتال جدید در بازار کریپتو، به حفظ موقعیت خود در صدر ادامه خواهد داد.

جاستین بنت، تحلیلگر محبوب رمزارز‌ها عقیده دارد اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد. این کارشناس عقیده دارد محدوده ۳۶ تا ۳۸ هزار دلار برای بیت‌کوین حمایت محسوب می‌شود و ریزش از این محدوده احتمال روند نزولی را بیشتر می‌کند.

همچنین عقیده دارد محدوده‌های ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار محدوده مقاومتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و تثبیت بالای این قیمت احتمال رشد ۴۰ درصد بیت‌کوین را فراهم می‌کند. بنت می‌گوید: مقاومت‌های بعدی بیت‌کوین بعد از تثبیت بالای ۴۲ هزار دلار، بین ۵۰ تا ۵۳ هزار دلار است.

این تحلیلگر عقیده دارد احتمالا بیت‌کوین مقاومت ۴۲ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد و تا ۵۰ هزار دلار رشد می‌کند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید